Toon posts:

GPU MSI R6870 HAWK 930MHz 1GHz overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag is of ik zonder problemen mijn GPU MSI R6870 HAWK 930MHz 1GHz kan over klokken zonder dat ik de op te blazen .
ik zie wel in de software AMD OverDrive dat is die geheugenklokinstellingen en de GPU klokinstellingen kan veerschuiven maar is daar een regel voor welke eerst tee doen en kan of mag ik die gelijk naar rechts schuiven en dus niet stapsgewijs ??
ik heb nog nooit overgeklokt dus vraag ik het maar alle zekerheid .
Al vast bedankt voor de medewerking ;)

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Altijd 1st de gpu en daarna pas het geheugen omdat het verhogen van de gpu een grotere impact heeft op de prestaties.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:23

Nemesizz

Untouchable

calsonic schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:28:
Altijd 1st de gpu en daarna pas het geheugen omdat het verhogen van de gpu een grotere impact heeft op de prestaties.
Dat kan verschillen per kaart. Ik weet van m'n (oudere) nVidia kaartjes dat geheugen overklokken veel meer impact had op frame-rates dan de GPU.

Radeons heb ik eigenlijk nooit met veel succes kunnen overklokken moet ik toegeven :o .

Kaart opblazen gebeurt overigens niet zomaar, dan moet je het wel heel gek maken (of een 'maandag morgen' kaart hebben). Gewoon altijd met kleine stapjes tegelijk, beetje testen of het stabiel is, en niet te fanatiek met voltages verhogen (dat is potentieel het gevaarlijkste bij overklokken).

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nemesizz schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:59:
[...]

Dat kan verschillen per kaart. Ik weet van m'n (oudere) nVidia kaartjes dat geheugen overklokken veel meer impact had op frame-rates dan de GPU.

Radeons heb ik eigenlijk nooit met veel succes kunnen overklokken moet ik toegeven :o .

Kaart opblazen gebeurt overigens niet zomaar, dan moet je het wel heel gek maken (of een 'maandag morgen' kaart hebben). Gewoon altijd met kleine stapjes tegelijk, beetje testen of het stabiel is, en niet te fanatiek met voltages verhogen (dat is potentieel het gevaarlijkste bij overklokken).
Dat komt omdat vroeger de bus van het geheugen maar 64bits of 128bits (highend) was. Tegenwoordig hebben de kaarten meer dan genoeg bandbreedte over het algemeen. Ik heb hetzelfde gehad met oude kaarten, 75mhz op de core deed niks terwijl 20mhz op het geheugen een wereld van verschil gaf.

Zoltan1955, probeer anders MSI afterburner om mee over te klokken. Deze heeft ook extra dingen zoals custom fan profiles.

Verwijderd

Topicstarter
Dus die AMD OverDrive niet gebruiken maar die MSI afterburner ??
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:45:
[...]

Dat komt omdat vroeger de bus van het geheugen maar 64bits of 128bits (highend) was. Tegenwoordig hebben de kaarten meer dan genoeg bandbreedte over het algemeen. Ik heb hetzelfde gehad met oude kaarten, 75mhz op de core deed niks terwijl 20mhz op het geheugen een wereld van verschil gaf.

Zoltan1955, probeer anders MSI afterburner om mee over te klokken. Deze heeft ook extra dingen zoals custom fan profiles.

• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik wens je veel sterkte, ik had dezelfde kaart en kreeg hem nog niet 30Mhz omhoog.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb dezelfde kaart gehad en die liep op gpu/ram 1060/1275MHz en had er een 2e sapphire bij voor cf maar die kwam niet verder als 1030/1225 dus had ze op 1030/1225MHz in cf draaien.
Pagina: 1