Toon posts:

USB Stick Beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, iedereen

is het mogelijk om een usb stick zo te beveiligen dat er maar max. 15 foto's op een 4gb armband stick te zetten zijn en dat er niet meer bij kunnen maar wel andere data gaat hier om de armband stick van de efteling

20 euro voor 15 foto's
14.95 euro voor 10 foto's extra op de stick etc... etc... tot de 4gb vol zou zitten

maar als ik thuis ben kan ik de foto eraf halen alleen kopiëren zeggen hun niet verwijderen van de stick (nog niet geprobeerd ) want hun zeggen dat ze er dan geen foto's meer op kunnen zetten als ik er foto's van verwijder heb dan moet ik een nieuwe kopen.

aangezien ik er morgen nog 5 bij wil halen dan zit mijn stick vol dan heb ik 20 foto's daarna kan ik alles gaan testen en plan ik nog wel een datum om het een keer te proberen bij de efteling door er een paar af te halen als dat mogelijk is

daarom ook hier de vraag of iemand dit soort beveiligingen kent of ooit van gehoord heeft google geeft mijn nog geen resultaten

max. 15 foto's kunnen er op en daarna moet ik erbij kopen maar ik heb hier persoonlijk nog nooit van gehoord + het is een 4gb stick die je ook thuis kunt gebruiken zeggen dan tegen je.

de foto hebben gewoon een normaal grootte.

ik kan nergens iets vinden over zo'n soort beveiliging het gaat trouwens om de volgende usb stick en hij is ook maar geldig tot 31-12-2013 elke jaar opnieuw

de usb stick heeft ook geen speciale naam oef iets in die richting alleen de foto bestanden hebben wel een speciale naam maar ik kan gewoon bij 7 acctracties foto erop laten zetten

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y92/wim76/Efteling%2026-12-2012/DSCN0731.jpg

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:10
En wat is je vraag? Je kunt een usb-stick zo beveiligen dat er maar 15 foto's opkunnen ja, je kunt hem formatteren in twee partities waarvan 1 heel klein (15 foto's) is en de rest ongepartitioneert laat.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Waarschijnlijk houden ze dit bij in een centrale applicatie en niet op de stick zelf. B.v. USB device ID noteren met de melding hoeveel foto's er max opgezet mogen worden voordat je weer moet betalen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Dat, of misschien zit er gewoon ergens een counter die bijhoud hoeveel er op gezet is. Als dat niet overeenkomt met het aantal op de stick wordt hij misschien niet geaccepteerd als zijnde "gesaboteerd"

Lijkt me niet dat de usb stick fysiek anders is als een normale. dat is in productie een stuk vervelender (en duurder) dan een standaard goedkope usb stick inkopen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er bestaan, afhankelijk van de usb controller, een aantal programma's waarmee je heel wat gekke zaken kunt uitvoeren met een USB drive. Net zoals bij USB drives van een bedrijf waarbij een geëmuleerde CD-ROM drive opzit om automatisch een video op te starten wanneer je hem inplugt. Met die programma's kun je die zaken ook weer ongedaan maken.

Met Chipgenius kan je de controller uitlezen. Daarna is het googlen op obscure Chinese websites waarnaar ik niet durf linken aangezien ze wellicht vol virussen en illegale software zitten :P

[ Voor 21% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-10-2013 10:58 ]