WNR3500L router gebrickt of niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 11:26
Ik heb bovenstaande router en wilde deze upgraden naar Tomato firmware.

Ik heb de instructies gevolgd, eerst DD-wrt geinstalleerd en toen de juiste Tomato versie.

Tomato draaide prima, ik kon settings wijzigen, wlan instellen, alles.

Aangezien mijn oude ip adres van de router 10.0.0.1 was en de default van Tomato 192.168.1.1 wilde ik deze weer op 10.0.0.1 zetten. Dit was gewoon in te stellen op de router, geen probleem.

Hierna:

Geen netwerkverbinding meer, Ik kan niet meer inloggen op de router, geen bedraad internet meer. Niets !
De lampjes op de router branden normaal. Ik heb geprobeerd in te loggen met telnet op de router, geen verbinding.

Het vreemde is dat er wel een "wireless" ssd te zien is die van mijn router af komt als hij aan staat.

Wie geeft me een zetje in de juiste richting om dit op te lossen ? Ben er nu als 5 uur mee bezig en wordt er een beetje moedeloos van.

John

• PublishedMeteor
  • Laatst online: 27-11 08:28
Reset je router door die reset button achterop 10 seconden in te houden, schakel daarna indien van toepassing je wireless uit op je pc en hang een kabel tussen je pc en 1 van de lan poorten van de router. Geef je pc nu een static ip in de range van de router, dus bijv: 192.168.1.100 en probeer dan in je browser naar 192.168.1.1 te gaan.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien is je ip-adres verkeerd. Ik zou eens met een sniffer het netwerkverkeer in de gaten houden, misschien vang je zo het ip-adres van de router op.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Heb je wel een IP adres in het 192.168 netwerk segment op je pc ingesteld?
Welk IP adres krijg je toegewezen?

En zijn er geen andere devices met het 10.0.0.1 IP adres?

[ Voor 12% gewijzigd door lier op 19-10-2013 17:20 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Noppesnada
  • Laatst online: 30-11 11:26
Hmm. Vaag hoor.

Ik had op myopenrouter.com een tutorial gelezen waarbij je 2 pootjes van een ic moest kortsluiten. Ik had echt talloze keren geprobeerd in te loggen wat maar niet lukte. Ik weet niet of het hier aan lag, maar na weer vele keren proberen kwam ik via de webinterface ingelogd.

Vervolgens maar een custom ddwrt geïnstalleerd. Ben een beetje huiverig voor tomato geworden.

Alles werkt nu weer.

Bedankt allen.

John