Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Packard Bell Dot S opstart probleem.

Pagina: 1
Acties:

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:11
Hallo allen,

Even de situatie:
Een kennis vroeg aan mij of ik naar haar Packard Bell Dot S netbook wilde kijken omdat deze spontaan uitviel.

Nu dacht ik in eerste instantie aan een defecte lader/batterij, maar stelde niet al snel bij naar een mogelijk virus/malware.
Echter Kaspersky Live CD heeft niks kunnen vinden en het probleem is nog steeds aanwezig.

De computer werkt voor een wisselende tijd. Soms 3 min, soms een half uur. Dit is zonder enige actie met een view op het bureaublad.

Alleen nu ondervind ik ook opstart problemen. Deze houden in dat de netbook opstart, schijf spint op, ledjes gaan branden, maar er komt geen beeld. Deze blijft op zwart.
Herhaaldelijk aan/uit zetten werkt niet. Soms heb ik geluk en krijg ik beeld en kan de pc booten. Dit is meestal als ik de pc even heb laten rusten.

Nu ik dit mee maak denk ik nu dat het een hardware probleem is:

Met name van het beeldscherm, maar als ik de pc doorlink naar naar een externe monitor blijft het probleem zich voordoen.

Wat zijn nu de opties? Ik weet nu haast zeker dat dit een hardware matig probleem is en niet zozeer een software matig probleem.
Kan ik handig/simpel en voorval snel (omdat de pc na wisselende tijden uitvalt) er achter komen wat het probleem veroorzaakt?

Met vriendelijke groet,

Ik startte zojuist in Veilige modus op en met het intoetsen van het wachtwoord hangt de pc vast en komen er horizontale strepen over het beeld, waarna deze na ongeveer 1 min op zwart sprong en niet meer reageert.

Overhitting kan het niet zijn, want ik heb hem al uitgeblazen.

Nu zit ik aan een graka probleem te denken of een defecte hdd.
Hoe kan ik dit testen? Ik heb voor de hdd geen vervangende om te testen en graka spreekt voor zich.

[ Voor 14% gewijzigd door CuBras op 19-10-2013 14:42 ]

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 17:37
oude meuk, altijd lastig, je kunt een linux live cd downloaden en dan harde schijf eruit en kijken of het dan goed gaat. Dan sluit je hardware uit (of dus juist niet)

Dan eventueel memorytest en de netbook schoonmaken van binnen ivm hitte (stof)