Toon posts:

Hirschmann verdeler vfc2104, Einddoos & Rijgdoos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is als volgt,

Als ik na een GHV930 ( versterker ) een vfc2104 verdeler plaats en hiervan 1 uitgang gebruik om 3 rijgdozen te monteren en de andere uitgang naar een multitap gaat.
Hou ik dan mijn retourgeschiktheid op de multitap ?
Of beïnvloeden de rijgdozen dan de verdeler ?
Hier kan ik namelijk niet echt iets vinden op het web.

Dank

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Rijgdozen kunnen problemen geven met interactieve tv. Ze zijn standaard niet retourgeschikt.
Dat zijn multitabs echter ook niet en daar werkt het prima.

Een rijgsysteem moet je alleen gebruiken als je echt niet anders kan, dit is namelijk een zeer slechte oplossing voor huis installaties. Rijgdozen kunnen tot wel 15db uit het signaal halen.

Een ghv930 is veel te sterk voor tv's als je na de 930 een splitter doet en dan naar een tv. Daar ga je problemen mee krijgen ben ik bang. Je zou de splitter voor de 930 kunnen plaatsen, mits het inkomende signaal goed is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

Topicstarter
Rijgdozen kunnen problemen geven met interactieve tv.
Dit is geen probleem, ze willen alleen maar digitale tv op de aansluitingen van de rijgdozen.
Een rijgsysteem moet je alleen gebruiken als je echt niet anders kan,
Ze willen niet extra boren in het plafond, dus dit kan echt niet anders
Een ghv930 is veel te sterk voor tv's als je na de 930 een splitter doet en dan naar een tv.
De GHV930 kun je terug stellen naar 20db versterking en de eerste rijgdoos komt op ongeveer 10 a 11 meter van de splitter.

Maar om het even samen te vatten, het rijgsysteem is niet de ideale oplossing maar het zal wel werken i.c.m. retourgeschiktheid via de multitap ?

• OMD
  • Nu online

OMD

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:32:
[...]

Dit is geen probleem, ze willen alleen maar digitale tv op de aansluitingen van de rijgdozen.

[...]

Ze willen niet extra boren in het plafond, dus dit kan echt niet anders

[...]

De GHV930 kun je terug stellen naar 20db versterking en de eerste rijgdoos komt op ongeveer 10 a 11 meter van de splitter.

Maar om het even samen te vatten, het rijgsysteem is niet de ideale oplossing maar het zal wel werken i.c.m. retourgeschiktheid via de multitap ?
Een multitab werkt prima met retoursignaal is mijn ervaring.
Op het moment dat je de versterker gaat terugdraaien gaat de 3e Rijgdoos denk ik relatief weinig signaal krijgen maar dat is een kwestie van proberen. Ik blijf bij het feit dat je beter een vfc2104 voor de 930 kan plaatsen en daarvandaan naar de eerste tv.

Hoeveel tv's komen er op de eerste multitab? En hoeveel poorten heeft de tab?

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 20-10-2013 22:21 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

Topicstarter
3 tv`s en de modem komen op de multitap. ( 4 poorten )

• OMD
  • Nu online

OMD

De modem mag niet na de GHV930 geplaatst worden.

Deze zal geplaatst moeten worden tussen het AOP ( Abonnee overname punt ) en de GHV930.
Je stuurt als je dat niet doet namelijk een versterkt signaal terug het net op. Wanneer dit problemen oplevert in de buurt sluit Ziggo je af ;)

Modem d.m.v een vfc-2104 splitten.

Dus

AOP -> VFC-2104 -> 1x GHV930 en 1x modem.

Na versterker dus een VFC-2104 -> 1x multitab en 1x naar de rijgconstructie.

Neem een 4 weg multitab ( AFC-1641 ) ( 1 ingang + 1 uitgang en 4 aansluitingen )
Sluit de uitgang en de niet gebruikte aansluiting af met een RFC75 afsluitweerstand.

Je kan me eventueel een prive bericht sturen. Ik werk namelijk heeeel veel met Hirschmann ;)

Verwijderd

Topicstarter
OMD schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:43:
De modem mag niet na de GHV930 geplaatst worden.
Dit was ik idd even vergeten, _/-\o_ voor de info.
is me helemaal duidelijk nu :)
Pagina: 1