Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemeenAapje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-03-2024
Al 7 jaar lang ben ik klant bij Hi en ik ben nog nooit zo schandalig behandeld als gisteren!

Mijn telefoon was gisteren kapot gevallen en omdat ik een drukke zakenman ben wilde ik direct een nieuwe aanschaffen. Ik zag een mooie actie hiervoor met een besparing van 140 eur. Echter bij het invullen van het webformulier bleek dat omdat ik een Engelsman ben, mijn gegevens niet geaccepteerd werden.

Meteen heb ik daarop met de customer service gebeld, die mij vroegen om dan persoonlijk naar een winkel te gaan, het probleem daar uit te leggen en vervolgens de telefoon aan te schaffen.

Echter in de winkel in Eindhoven werd ik onderhand uitgelachen en werd er geen enkele moeite gedaan om na te gaan of ik gewenste telefoon met abonnement in de winkel kon aanschaffen voor de actieprijs.

Toen heb ik weer gebeld met de klantenservice om een klacht in te dienen. Ik heb gevraagd om een manager te spreken te krigen maar zelfs hij achtte het beneden zijn waardigheid om mij tenminste te woord te staan. De dame van de klantenservice vertelde me dat het sowieso niet mogelijk was een klacht in te dienen, daar hier toch niets mee gedaan werd!

Ik ben een succesvolle zakenman met 2 bedrijven, een Engelsman maar woon al 7 jaar in Nederland. Naast deze verspilling van mijn tijd met via internet proberen/ vervolgens bellen/ plus naar Eindhoven te rijden/ parkeren/ winkel te lopen, is dit ook nog eens een grove manier van discriminatie en volgens de Europese wet ook illegaal.

Ik wil hetzelfde product tegen dezelfde prijs kunnen kopen als elke Nederlandse inwoner, en als dat niet direct op de gebruikelijke wijze gaat, verwacht ik dat dit dan achteraf of op een andere manier wordt rechtgetrokken.

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-08 15:37
Paar dingen zijn mij onduidelijk, waarom kon je het niet via het webformulier bestellen? Welke melding kreeg je?
Wat zeiden ze in de winkel tegen je, waarom het niet kon?
Heb je een Nederlands adres opgegeven, en ben je een Nederlands burger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je jezelf wenst te scharen onder de categorie succesvolle drukke ondernemers, kun je ook gewoon een zakelijk abonnement afsluiten bij KPN of Vodafone en dan kun je bij de juiste zakelijke loketten terecht en krijg je keurig je toestel omgeruild etc. Dit kan zelfs gewoon bij je op kantoor zonder dat je als drukke zakenman daar mee bezig hoeft te zijn. (misschien tijd voor een secretaresse?)

Tip over NL: Op deze manier hoog van de toren blazen wordt niet gewaardeerd en werkt averechts. Maar dat had je bij Hi al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Natuurlijk is het hoogst onprofessioneel als winkelpersoneel klanten uit gaat lachen. Maar ik heb zo m'n twijfels hoe dat gelopen is. Als je de winkel binnen komt stormen en op basis van je geweldige successen in het zakenleven eist direct naar je wenken bedient te worden kan ik me voorstellen dat men daar niet zo gewillig op reageert.

Je eist aan de ene kant gelijk behandeld te worden op basis van je Europese rechten, aan de andere kant verwacht je een voorkeursbehandeling omdat je twee succesvolle bedrijven meent te hebben. Daar gaat iets mis.

Zoals Sander hierboven al zegt, als business magnate is het misschien tijd voor een zakelijk abonnement bij een fatsoenlijke provider.

[ Voor 35% gewijzigd door fsfikke op 19-10-2013 14:29 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:47
Ik gok dat je helemaal niet gediscrimineerd bent.

Het webformulier kon niet met andere nationaliteiten overweg, da's waarschijnlijk meer bug dan discriminatie. En in de winkel wilden ze geen moeite voor je doen omdat ze daar geen zin in hadden, het niet genoeg oplevert of omdat ze je niet aardig vonden.

Niet dat ik daarmee de service van Hi goed praat, maar om nou meteen 'discriminatie' te roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 20:07

Leejow(saait)

Blater

GemeenAapje schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:14:
Al 7 jaar lang ben ik klant bij Hi en ik ben nog nooit zo schandalig behandeld als gisteren!

Mijn telefoon was gisteren kapot gevallen en omdat ik een drukke zakenman ben wilde ik direct een nieuwe aanschaffen. Ik zag een mooie actie hiervoor met een besparing van 140 eur. Echter bij het invullen van het webformulier bleek dat omdat ik een Engelsman ben, mijn gegevens niet geaccepteerd werden.

Meteen heb ik daarop met de customer service gebeld, die mij vroegen om dan persoonlijk naar een winkel te gaan, het probleem daar uit te leggen en vervolgens de telefoon aan te schaffen.

Echter in de winkel in Eindhoven werd ik onderhand uitgelachen en werd er geen enkele moeite gedaan om na te gaan of ik gewenste telefoon met abonnement in de winkel kon aanschaffen voor de actieprijs.

Toen heb ik weer gebeld met de klantenservice om een klacht in te dienen. Ik heb gevraagd om een manager te spreken te krigen maar zelfs hij achtte het beneden zijn waardigheid om mij tenminste te woord te staan. De dame van de klantenservice vertelde me dat het sowieso niet mogelijk was een klacht in te dienen, daar hier toch niets mee gedaan werd!

Ik ben een succesvolle zakenman met 2 bedrijven, een Engelsman maar woon al 7 jaar in Nederland. Naast deze verspilling van mijn tijd met via internet proberen/ vervolgens bellen/ plus naar Eindhoven te rijden/ parkeren/ winkel te lopen, is dit ook nog eens een grove manier van discriminatie en volgens de Europese wet ook illegaal.

Ik wil hetzelfde product tegen dezelfde prijs kunnen kopen als elke Nederlandse inwoner, en als dat niet direct op de gebruikelijke wijze gaat, verwacht ik dat dit dan achteraf of op een andere manier wordt rechtgetrokken.

:-(
En de concurrent om de hoek kon je niet een mooi aanbod doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:40
Het wordt pas discriminatie op grond van EU recht als je wordt gediscrimineerd door een wettelijke regel. Een bedrijf kan verkopen aan wie ze willen, of dus niet. Dat zou een beetje ondernemer wel weten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:14

Fiber

Beaches are for storming.

[...] Ik ben een succesvolle zakenman... [...] deze verspilling van mijn tijd...
Een beetje succesvolle zakenman hoeft niet zelf achter een nieuwe telefoon aan maar heeft daar mensen voor in dienst lijkt mij... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
racemichel schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:11:
Het wordt pas discriminatie op grond van EU recht als je wordt gediscrimineerd door een wettelijke regel. Een bedrijf kan verkopen aan wie ze willen, of dus niet. Dat zou een beetje ondernemer wel weten lijkt me.
Oh, je kent de Algemene wet gelijke behandeling niet? Een bedrijf mag wel onderscheid maken, maar alleen als dat onderscheid objectief gerechtvaardigd wordt door een legitiem doel en de middelen voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08 16:46
Heel lang verhaal en het dan presteren om nergens de oorzaak te noemen. Wat is het probleem? Ontbreken van Nederlands paspoort of wat?

Dat je "zakenman" ben of stratenmaker maakt natuurlijk niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-08 09:59
Hm ik begrijp iets niet, je bent een succesvolle drukke zakenman, 7 jaar woon je in Nederland. Maar je hebt nog steeds geen geldig Nederlands ID bewijs? Althans dat is de enige reden die ik kan bedenken doordat jij over discriminatie begint Wikipedia: Discriminatie
Al sprak je maar 10 woorden Nederlands, zolang jij een Nederlands ID bewijs hebt, dan ben jij voor iedereen hier een Nederlander.

Nu wil ik niet discrimineren maar waarom veel allochtonen het woord DISCRIMINATIE zo snel onder de knie hebben, en dat voor alles en niets gebruiken blijft mij een raadsel.

Dan wil ik niet zeggen dat al het Hi personeel zo netjes is, en het veelal jeugd is wat hun baan niet al te serieus neemt. Wat ik wil zeggen is: als jij ''stoer'' gaat doen tegen een puber dan zal hij jou minder goed helpen dan wanneer je normaal tegen hem doet (en dus niet begint met: ik ben succesvol zakenman)
Hun hebben nu zoiets van; wie het laatst lacht, lacht het best. Dus die denken: ha een succesvol zakenman wat geen abo kan afsluiten.

Stel je bent succesvol zakenman waarom dan niet een zakelijk abonnement bij KPN ofzo?

Zelf ben ik veel echte succesvolle zakenmannen tegengekomen, geen 1 van hun heeft de opmerking gemaakt: ik ben een succesvolle zakenman ;w

Daarbij je start een topic op TWEAKERS.net maar wat is nu je vraag, wat heeft zich nu voorgedaan? Waarom kreeg jij je abo niet?

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 20-10-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02
Ik heb even op de site gekeken.

Waar het fout gaat is dat Hi een Nederlands identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) vraagt.
Dat is eigenlijk heel gewoon bij abonnementen.

Het komt heel vaak voor dat mensen onder een valse naam een abonnement afsluiten. Het toestel in hun zak steken en dan nooit de rekening betalen.
Om dat tegen te gaan is het heel normaal om identificatie en bewijs van adres te vragen.

Nu neem ik aan dat een adres en identificatie geen probleem was. Alleen de webshop kan alleen omgaan met Nederlandse. Een in de shops werken over het algemeen tieners die minimumloon krijgen. Ik verwacht niet dat die de opleiding hebben gehad om buitenlandse paspoorten op echtheid te kunnen controleren.

Wat ik wel apart vind. Als je al 7 jaar in Nederland woont, waarom heb je dan nog geen Nederlands rijbewijs? Je Britse is namelijk niet meer geldig bij een verblijf van > 6 maanden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:01:
Waar het fout gaat is dat Hi een Nederlands identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) vraagt.
Dat is inderdaad fout. Waarom moet dat bewijs Nederlands zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:19
Ik snap zowel de frustratie van jouw kant, als de reactie van veel mensen hier.
Natuurlijk lok je een reactie uit door gelijk zo hoog van de toren te blazen.

Desalniettemin heb je in de basis gelijk, en is dit discriminatie onder NL en EU recht.
In de EU mag je niet zondermeer gediscrimineerd worden op basis van je nationaliteit, zoals GlowMouse aangaf;
"
GlowMouse schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:38:
[...] Een bedrijf mag wel onderscheid maken, maar alleen als dat onderscheid objectief gerechtvaardigd wordt door een legitiem doel en de middelen voor het bereiken van dat doel passend en noodzakelijk zijn.
Ik zou hiermee naar de Consuwijzer gaan en daar een klacht indienen:
http://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11:02
GlowMouse schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:03:
[...]

Dat is inderdaad fout. Waarom moet dat bewijs Nederlands zijn?
Zal teveel moeite zijn om te programmeren. Of om de koerier (die het ID bewijs op echtheid controleert) op te leiden zodat hij 600 verschillende identiteitsdocumenten kan controleren in plaats van 3.

Nu zal een Brits ID bewijs niet zo heel veel moeilijker zijn dan de onze, maar kun jij me vertellen of het volgende plaatje echt is of een photoshop?
Afbeeldingslocatie: http://www.fakeidfree.com/wp-content/uploads/2009/12/zimbabwe-drivers-license-.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom kun je het als Engelsman niet aanvragen? Als je al 7 jaar in Nederland woont heb je toch een Nederlands adres, bankrekening, sofinummer en dergelijke?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:17:
Waarom kun je het als Engelsman niet aanvragen? Als je al 7 jaar in Nederland woont heb je toch een Nederlands adres, bankrekening, sofinummer en dergelijke?
Sofinummer krijg je pas als je Nederlands staatsburger bent. aka Burger Service Nummer. Zolang je buitenlander bent krijg je die dus ook niet.

Wel frappant dat discriminatie ineens veel vaker in de mond genomen word de laatste tijd ... I wonder why ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08 15:43
twitter /facebook werkt het snelst, dan gaan ze je zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Raar, ik woon twee jaar in Belgie als Nederlander en had na zes maanden een rijksregisternummer (hun sofinummer). Volgens mij heb je dat voor de belastingdienst ook nodig in Nederland en kun je dat gewoon krijgen als buitenlander.

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 20-10-2013 01:21 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:14

Fiber

Beaches are for storming.

Je telefoon is kapot gevallen. Dan heb je toch geen nieuwe abbo nodig, maar alleen een nieuw toestel...? Dus ik snap het probleem eigenlijk niet helemaal...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:19
Jongens wtf...
Een sofinummer krijg je ook als niet Nederlander; hoe moet je hier anders belastingbetalen e.d.?
Daarnaast zien Europese identiteitspassen er ook gewoon bijna hetzelfde uit. Je kan ze hier allemaal even nagaan: http://prado.consilium.europa.eu/en/homeindex.html

En voor diegene die hier een asociale blik erop nahouden; draai de situatie eens om? Als jij al een paar jaar in België woont en werkt, en geen telefoonabonement kunt afsluiten omdat je Nederlander bent, slik je dat ook zomaar?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al 7 jaa...

(weggeknipt een compleet nutteloos jank verhaal)

... :-(
Nog steeds kunnen mensen het onderscheid niet maken tussen discriminatie en behandeld worden als de eikel die je bent.

Er is hier namelijk geen sprake van discriminatie: http://www.mensenrechten.nl/publicaties/oordelen/2011-168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zeus schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:28:
[...]
En voor diegene die hier een asociale blik erop nahouden; draai de situatie eens om? Als jij al een paar jaar in België woont en werkt, en geen telefoonabonement kunt afsluiten omdat je Nederlander bent, slik je dat ook zomaar?
Dat is tot nu toe alleen nog maar een beschuldiging van de TS, en met zijn verhaal erbij lijkt die niet echt serieus te nemen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Als je de onderbouwing bekijkt, is die op één punt zwak:
3.18 Het doel van verzoekster om houders van buitenlandse identiteitskaarten geheel uit te sluiten van het nemen van een abonnement, is de beheersbaarheid en de praktische uitvoerbaarheid van het acceptatiebeleid. Volgens verzoekster is het voor de medewerkers van haar winkels te gecompliceerd om de geldigheid van een buitenlandse identiteitskaart te controleren. Naar het oordeel van de Commissie vormen beheersbaarheid en praktische uitvoerbaarheid van het acceptatiebeleid een legitiem doel, waaraan iedere discriminatie vreemd is. Het voldoet ook aan een werkelijke behoefte van verzoekster.
Dat geldt voor een Zimbabwaans paspoort zoals in dit topic is getoond, maar elke Europese id-kaart ziet er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nu vergeet je wel 1 ding:

Vakkenvullers en kassamiepjes, ook die in telecomwinkels, zijn niet altijd even slim. Er zullen genoeg dimlichten zijn die zien dat een ID-kaart of iets in die richting uit Engeland komt en daarom denken dat ie niet geldig is in Nederland "want hij is niet Nederlands". Het nieuwe 5 euro biljet werd ook geweigerd door sommigen...

Overigens, als TS als meneer Hoogsma Hoed de winkel komt binnenstappen met "het is een schande ik ben succesvol zakenman en ik wil nu een nieuwe telefoon" zou ik als vakkenvuller/kassamiep ook opeens erg druk bezig zijn met andere dingen dan meneer de zakenman.

* RobinHood snapt sowieso niet waarom het zo belangrijk is dat je zakenman bent. Het interesseert niemand in dit topic en ook niemand in die winkel, Welkom in Nederland, doe maar normaal, dan doe je gek genoeg.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RocketKoen schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 01:13:
[...]

Zal teveel moeite zijn om te programmeren. Of om de koerier (die het ID bewijs op echtheid controleert) op te leiden zodat hij 600 verschillende identiteitsdocumenten kan controleren in plaats van 3.

Nu zal een Brits ID bewijs niet zo heel veel moeilijker zijn dan de onze, maar kun jij me vertellen of het volgende plaatje echt is of een photoshop?
[afbeelding]
echt natuurlijk, duplicate is doorgestreep, dus is hij original

Maareuh @ts

Als je zo succesvol bent laat je de latest en greatest kopen door een bloedleker wijf je secretarese een simlockvrije telefoon kopen en ga je gewoon door

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Ik zie helemaal voor mij hoe jij in die winkel even komt vertellen wat voor succesvol zakenman jij wel niet bent, en hoe je daarna word uitgelachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Stay connected !

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 23:25
En hij is niet meer actief... Jammer dat dit steeds vaker voorkomt.

Beetje gal spuwen en daarna weg.. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 13:45

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit topic is gesloten

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.