Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

aankoop laptop voor werk/multimedia (en eventueel games)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

graag jullie deskundige hulp bij het kiezen van een laptop!

Budget: 1200/1300 (hierin zit eventueel ombouwen naar SSD inbegrepen).

Dagelijks gebruik: De laptop zou voornamelijk gebruikt worden voor het bijhouden en verwerken van officedocumenten van het werk, internetbrowsing, gebruik van enkele softwaretools voor het werk (packetsniffers, netwerkmanagement,...), bekijken van films en eventueel ook wat gaming. Vanwege deze redenen zoek ik een model dat beschikt over een SSD (of waarbij makkelijk eentje kan ingebouwd worden) met enige capaciteit, voldoende werkgeheugen en rekenkracht. Schermkwaliteit vind ik verder ook zeer belangrijk. Goede luidsprekers zijn eerder optioneel voor mij, maar moest het mogelijk zijn dit ook in te passen voor het beschikbare budget; graag! Tenslotte speel ik ook wel graag eens een spelletje (rome II houdt me nog zeker enkele maanden bezig) dus een degelijke videokaart zou ook handig zijn.

Draagbaarheid: Als militair reis ik constant heen en weer tussen de kazerne (waar ik meestal verblijf in de week) en thuis, dus het model moet zeker makkelijk te transporteren zijn, en beschikken over een respectabele accuduur. Grootte tussen de 13 en de 15 inch lijkt me ideaal.

Merkvoorkeuren: Ik ben altijd een ASUS gebruiker geweest en ben nog steeds heel tevreden van hun producten. Hun huidige ultrabooks lijken me dan ook zeer interessant, al heb ik geen idee welke dan het best aan mijn eisen zou voldoen. Daarnaast zou ik ook liefst een model nemen met nieuwe generatie Haswell CPU, maar ik weet al helemaal niet of er uberhaupt al ASUS materiaal voorhanden is met deze technologie.

Alle hulp en advies wordt geappreciëerd, alvast bedankt!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Goede allround laptop die vaak aangeraden wordt is de Asus N56, en dan wel dit model: pricewatch: Asus N56VB-S4016H
Voldoende rekenkracht in de vorm van een i7 quadcore en GT740M, waar je best redelijk mee kunt gamen. Goed 1080p scherm en aardige luidsprekers, en goede luidsprekers in combinatie met het meegeleverde subwoofertje. Werkgeheugen is 6GB, maar dit zou je kunnen vervangen door 2x 8GB. Accuduur is ongeveer 4 uur bij browsen en tekstverwerken op lage schermhelderheid.
SSD kun je zelf inbouwen (bijvoorbeeld deze: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB). Zet die op de plek waar nu de HDD zit. Doe een clean install van Windows 8 64 bit op de SSD (je kunt gewoon een .iso downloaden en installeren, de code wordt automatisch ingevoerd door het BIOS). Zet de HDD in een caddy, haal de DVD drive eruit en zet de caddy + HDD op de vrijgekomen plaats. Formatteer daarna de HDD en je bent klaar :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er inderdaad een goede tip uit, thanks Martijnloarne!
Deze heeft wel nog geen nieuwe Haswell, als ik me niet vergis? Weet je toevallig of er in de nabije toekomst een vergelijkbaar model uitkomt die dat wel zou hebben?

edit: verder nog een bijkomende vraag: zijn er eventueel ook modellen van de Zenbook serie die min of meer aan mijn vereisten zouden voldoen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 16:55 ]

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-11 12:16
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:39:
Ziet er inderdaad een goede tip uit, thanks Martijnloarne!
Deze heeft wel nog geen nieuwe Haswell, als ik me niet vergis? Weet je toevallig of er in de nabije toekomst een vergelijkbaar model uitkomt die dat wel zou hebben?

edit: verder nog een bijkomende vraag: zijn er eventueel ook modellen van de Zenbook serie die min of meer aan mijn vereisten zouden voldoen?
Vergelijkbare modellen met de nieuwe Haswell komen rond half November uit, alleen qua prijs ga je dan naar 999,- zonder SSD. Vaak zit er wel een iets betere videokaart in (GT 750M i.p.v. GT 740M) en 8GB werkgeheugen i.p.v. 6GB. Voor de rest zien ze hetzelfde er uit.

Verwijderd

Topicstarter
thanks Majesteit, waarschijnlijk stel ik mijn aankoop dan nog effe uit, tot de reviews van die nieuwe modellen beginnen te verschijnen :) .

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Asus is imo een fabrikant met topproducten, maar Acer doet het nu ook goed in de high end segment qua kwaliteit.
pricewatch: Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii
pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

Dit zijn best goede prijzen voor een laptop met haswell en gt 750m. Het zijn ook nog es ultrabooks en ze hebben ook een touch screen, zou je dat nodig hebben.

Accuduur bij normaal gebruik (internetten) gaat makkelijk 6 uur mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris Smoove op 19-10-2013 20:05 ]

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
De Haswell-opvolger van de Asus N56 is al beschikbaar hoor: de N550. Wel een stukje duurder. De Acer V7 is een leuk apparaat met goede GPU. Wel een ULV cpu dus op dat gebied niet heel krachtig.

Ah, Majesteit bedoelde waarschijnlijk de versie zonder touchscreen (die dan ook goedkoper zou moeten zijn). Daar weet ik niets van :p

[ Voor 23% gewijzigd door Thmz159 op 20-10-2013 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zien er inderdaad ook heel interessante apparaten uit! Vooral het feit dat deze voorzien zijn van een betere videochip spreekt me wel aan, aangezien dit blijkbaar nogal ontbreekt bij de Zenbooks...

Hebben jullie een idee van de capaciteiten op grafisch vlak van die Zenbooks? Kan je er bijvoorbeeld Rome II op draaien zonder dat elke soldaat er uitziet als een soort Mordor Orc?

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Op een Zenbook met een Intel GPU kan je sowieso geen Rome II spelen op ietwat deftige settings (op low krijg je 30 fps, geen idee op welke resolutie dat is)

http://www.notebookcheck....raphics-4400.91979.0.html

Met een GT750M (zoals in de Asus N550, of de Acer V7) kan je al op high spelen met 60 fps.

http://www.notebookcheck....orce-GT-750M.90245.0.html

Verwijderd

Topicstarter
ok, die verschillen zijn in elk geval zeer duidelijk...

Iemand enig idee of er ook Zenbook modellen van de nieuwe Haswell-generatie zullen uitkomen met een aparte GPU?

Zeg maar de opvolgers van bijvoorbeeld deze :

pricewatch: Asus Zenbook UX52VS-CN021H
Pagina: 1