Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Beste mensen,

Na een tevergeefse poging m'n Sapphire HD7950 voor meer dan 150€ te verkopen heb ik besloten er een HD7970 GHz uit te persen. (Waar ik hem na de verkoop toch voor zou vervangen) Echter loopt dit niet volgens plan.

M'n settings:

Core Volt: 1125
Clockspeed: 1050GHz
Memory: 1500

De burnin van Furmark draait hij pijnloos op een (stille) prettige 63c, daarbij doorstaat hij de tests van futuremark (gratis tests). Maar nu komt het, bij het gamen (GW2, ik weet dat ik daar de power niet echt nodig heb maar ik ben de laatste tijd in een mmo bui) crasht m'n display driver na verloop van tijd. Tijdens het gamen geen artifacts en de temperatuur komt ook niet hoger van 65c, na een uurtje of 3 besluit m'n beeld er mee te stoppen (zwart) en herstart m'n display driver. Ik gebruik momenteel de laatste beta drivers ivm de BF4 beta. Wie o wie kan mij vertellen hoe ik deze kaart ook stabiel ingame krijg. Heb al verschillende reviews gelezen en anand en tek krijgen deze kaart (ik weet dat het een roll of the dice is) stabiel op hogere clocks met een +/- gelijke voltage. Ik vind het zo raar dat hij bij de tests stabiel is en ingame voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Het is niet helemaal duidelijk waarom je deze vraag stelt, Bij onstabilitiet kan je de clocks naar beneden doen, of je voltage omhoog. Andere opties zijn er niet, tenzij je je koeler wilt vervangen voor een waterkoeling. Verder kan je gewoon in het 3dmark topic terecht voor dit soort vragen. Een los topic was echt niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Verwijder maar, ik zoek het zelf wel uit. Bedankt hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
Ook al vertelt .kernel. je niet wat je wilt horen, hij heeft wel gelijk.

Verlaag je clocks of verhoog je voltage ne kijk of het dan wel stabiel is. Meet niet alleen de temperatuur van je core, maar ook van de VRM's van je kaart, als deze te warm worden kan dit ook voor instabiliteit zorgen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz