Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• J088E
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-11 20:43
Hallo

Ik weet niet zeker of het mogelijk is maar ik heb dus windows server 2012 virtueel draaien op virtualbox. Op deze staat AD, dns server en dhcp server. Maar ik zou graag thuis gewoon alles in een werkgroep houden omdat dit enkel maar een opdracht is. Ik zou dan graag mijn apple computer op het domain aanmelden. Op deze heb ik al een appart account aangemaakt hiervoor. Maar kan ik zomaar connecteren met de server want deze staat op een andere locatie en draait virtueel. De pc waar het virtueel op draait zit gewoon in de werkgroep. De server staat al geïnstalleerd maar helaas krijg ik deze niet op het netwerk. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 18:45
Waarschijnlijk NAT geconfigueerd in virtualbox, maar dat is ook het enige wat mijn glazenbol met deze informatie kan

[ Voor 43% gewijzigd door Rolfie op 19-10-2013 17:18 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topic verplaatst van Professional Networking & Servers naar Serversoftware en Windows Servers

Graag meer informatie over wat je nu precies wil bereiken en wat er niet lukt, op deze manier zul je weinig reacties krijgen, omdat niet duidelijk is wat je nu wil.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik raad je aan om eerst even https://www.virtualbox.org/manual/ch06.html te lezen, begrijpen wat je moet doen en dat toepassen op je omgeving. Weet je het dan nog niet, kom dan met uitgebreide informatie en configuratie van de VMs zodat we je degelijk kunnen helpen. Nu is het onduidelijk wat je nou precies hebt en hoe het aan elkaar geknoopt moet worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate