Bestanden verplaatsen op Netgear Readynas 102

Pagina: 1
Acties:

• Etge
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 12:04
Ik besef me dat dit een een beetje een n00b vraag is als ik andere topics hier lees, maar ik kom er toch niet uit. 8)7

Na het lezen van vele topics en veel informatie op internet ben ik nog steeds niet op een simpele oplossing gekomen om bestanden te verplaatsen op mijn NAS zonder dat ik daar 5 min op moet wachten.

Ik heb een Netgear ReadyNAS waar ik mijn films op bewaar. Ik download via Sabnzbd+ films en dan moet ik ze verplaatsen naar de Video map zodat ik ze via DLNA kan benaderen. Als ik een bestand wil verplaatsen met mijn Macbook via finder krijg ik een foutmelding (foutmelding -36). Dit wil dus niet. Enige manier waarop ik op dit moment eenvoudig bestanden kan verplaatsen is via de webinterface van de NAS. Dit duurt alleen 5 minuten voor een 10GB bestand.

Ik heb een share aangemaakt in Finder, maar als ik op deze manier bestanden wil verplaatsen krijg ik dus bovenstaande foutmelding, dit wil dus niet.... :(

Kan dit niet sneller? Zo ja, hoe dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Etge op 19-10-2013 11:33 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:03
Gaat het verplaatsen binnen dezelfde fysieke schijf? Of binnen verschillende volumes op dezelfde schijf?

• Etge
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 12:04
Er zit op dit moment maar 1 schijf in, ik wacht op mijn nieuwe loonstrookje om een 2e schijf erin te prikken en een spiegel op te zetten.

• olafvs
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb een rn104, maar dat zou volgens mij niet uit moeten maken.

Als ik via mijn lokale netwerk op de nas inlog (dus niet via readycloud) via de webinterface kan ik in de ene share mijn bestanden knippen en in de andere share plakken. De wijziging is met de snelheid van het licht. Ook bij grotere bestanden. Geen idee waarom het bij jou niet werkt.

Ik draai os 6.1.4 en heb er ook 1 schijf inzitten op dit moment. JBOD