Processorkoeler compatibiliteit.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 00:50
Hallo Tweakers,

Ik heb voor een koopje een setje Corsair Vengeance 4x4GB gekocht voor een nieuwe build.
Graag wil ik er een stille after market CPU cooler bij, maar omdat het RAM 5,25mm hoog is kan ik maar geen supported cooler vinden voor de eerste RAM slot die het dichtst bij de CPU zit.

Ik heb een Asus Crosshair V Formula moederbord, met een AMD FX-6100 CPU.
Kast is een Zalman Z11+ met een uitpuilende window dus hoogte moet geen probleem zijn.

Ik ben al dagen aan het zoeken en begin toch meer naar een Corsair h80i closed vloeistofkoeler te hangen maar die is niet bepaald stil volgens de reviews.

Het liefst wil ik een luchtkoeler die niet meer dan 25db produceerd op full load.

Volgens Noctua heeft de nh-u12s 100% RAM clearance, maar de fins zijn 45mm hoog waardoor mijn Vengeance in de eerste dimm slot niet past.

Ik ben ten einde raad, moet ik dan toch maar voor de h80i gaan? :?

*als dit niet het juiste forum is, wil ik graag weten waar ik met deze vraag wel moet zijn*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik weet niet of het bij dit specifieke setje ram kan, maar vaak kun je de heatsinks veranderen naar low-profile heatsinks, of helemaal weghalen zonder dat dit problemen oplevert

[ Voor 20% gewijzigd door Deodutie op 19-10-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
Officieel kan het niet, maar met een föhn en een scheermesje kun je ze er af halen, helaas vervalt dan wel de garantie en aangezien het een 4x4gb setje is denk ik dat de garantie van de hele kit vervalt, dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat de Corsair H80i vrij stil is op de "quiet mode". Het verschil in koelvermogen tussen "quiet mode" en "performance mode" is niet daverend groot. Op "performance mode" maken de fans inderdaad best aardig wat geluid. Dat is ook weer eventueel te verhelpen door andere fans er in te zetten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

TommieW schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:15:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de Corsair H80i vrij stil is op de "quiet mode". Het verschil in koelvermogen tussen "quiet mode" en "performance mode" is niet daverend groot. Op "performance mode" maken de fans inderdaad best aardig wat geluid. Dat is ook weer eventueel te verhelpen door andere fans er in te zetten.
Aardig wat geluid is nogal laag opgevat, die van mijn H80i klinken als een Jet op volle toeren als ze op 2500 RPM zitten te spinnen...

h80i is wel geniaal, mijn Phenom ii x4 965 @4.2Ghz 1.536V kan PASSIEF Prime 95 een uutje onder de 65 graden blijven 8)7

op 500 toeren maken ze alleen een hoge piep en 1 fan heb ik vandaag er maar uitgehaalt vanwege lekkende olie... Daar betaal je dan 80 euro voor.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zexion schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:10:
Officieel kan het niet, maar met een föhn en een scheermesje kun je ze er af halen, helaas vervalt dan wel de garantie en aangezien het een 4x4gb setje is denk ik dat de garantie van de hele kit vervalt, dit weet ik niet zeker.
Of je pakt de flex en zaagt de bovenste vinnen eraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
kuusj98 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:23:
[...]

Of je pakt de flex en zaagt de bovenste vinnen eraf ;)
Die video heb ik gezien inderdaad, heb zelf niet echt gereedschap noch een vaste hand om zoiets vijlloos te doen.

Dus, iemand verder nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Corsair is natuurlijk niet de enige die closed circuit coolers maakt passend op 120mm Fan mount:
http://www.zalman.com/glo...=824&categoryname=Cooling

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
GoT schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:51:
Corsair is natuurlijk niet de enige die closed circuit coolers maakt passend op 120mm Fan mount:
http://www.zalman.com/glo...=824&categoryname=Cooling
Ik ben op zoek naar een stille koeler, zowel lucht als vloeistof dat maakt niet uit, zolang het maar niet boven de 25db komt en het compatible is met mijn corsair vengeance ram van 52,5mm hoog. (erg hoog ram..)

Ik ga hier nog ff naar kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Zexion op 19-10-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zexion schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:33:
[...]

Ik ben op zoek naar een stille koeler, zowel lucht als vloeistof dat maakt niet uit, zolang het maar niet boven de 25db komt en het compatible is met mijn corsair vengeance ram van 52,5mm hoog. (erg hoog ram..)

Ik ga hier nog ff naar kijken.
Dan zit je toch echt aan waterkoeling te denken, die corsair setjes zijn inderdaat hoog, maar zien er wel badass uit. Heb er al verschillende opmerkingen over gehad ;)

Ik weet niet of dit bij alle Hxxx waterkoelers is, maar bij mij gaan de fans de eerste 20 seconden voluit draaien, wat me wel stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
kuusj98 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:37:
[...]

Dan zit je toch echt aan waterkoeling te denken, die corsair setjes zijn inderdaat hoog, maar zien er wel badass uit. Heb er al verschillende opmerkingen over gehad ;)

Ik weet niet of dit bij alle Hxxx waterkoelers is, maar bij mij gaan de fans de eerste 20 seconden voluit draaien, wat me wel stoort.
Dat doet mijn huidige stock cpu cooler ook, denk dat dit te maken heeft met het moederbord. Heb dit bij veel PC's al gezien.

Ik heb een Zalman z11 kast dus om een Zalman waterkoeler erbij te hebben is natuurlijk wel fijn.
Aangezien hij op het maximum op 36db draait en low load rond de 20db is dit wel redelijk.

Alleen de prijs is een tikkeltje hoog, maarja je moet wat als je een stille pc wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als je je CPU gaat stresstesten met Prime95 (100% CPU) hoeft niet te zeggen dat je je Fans dan ook op 100% RPM moet gaan laten draaien.
Het ligt er maar net aan hoe je het instelt en welke OC, temperaturen + geluid je wilt halen.
http://ic.tweakimg.net/ext/i/?UserID=113545&FotoID=8400
Heb zelf een Corsair :) maar dit is een H100i.

[ Voor 8% gewijzigd door GoT op 20-10-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Als er een koeler 'luid' is, zijn dat meestal de fans. kwestie van een andere fan erop en klaar ben je. de 'good old' Thermal right true spirit is een hele smalle koeler met prima prestaties. In de meeste gevallen zit de koeler het geheugen niet in de weg. een soortgelijk design is de prolimatech megahalems, allemaal topkoelers die in de breedte weinig ruimte innemen.

Een Corsair H60/70/80 is ook goed. Zoals eerder gezegd maakt het voor de koelperformance niet veel uit tussen de langzamere snelheid van de fan en de maximale stand. 2-3c max.. de pomp kan soms been beetje brommen, of als er nog wat lucht in de loop zit hoor je m ook meer dan normaal zou moeten. Heb het bij mijn h50 en h60 nog niet gehad eigenlijk, ken de verhalen wel.

Mocht je een andere fan willen zijn de scythe gentle typhoon fans @1450rpm geniaal Veel airflow en hoge pressure. Zeer stil ook.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
Misschien heb je er een rede voor, maar waarom pak je geen ander RAM geheugen met Low Profile en koop je de koeler die je wilt? Voor die €80,= (en een beetje: €100,=) heb je Corsair low profile RAM en een Scythe Mugen 3 PCGHE, dat past bij elkaar en de Mugen 3 is erg stil!

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO is vrij smal. Bij mij past de fan precies tussen heatsink en geheugen. In het ergste geval kan je de fan aan de andere kant monteren. Koelt een 95W AMD X4 zonder problemen (en erg stil).

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 21-10-2013 12:46 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Big ass coolers met heatpipes is zoo 2012.
AIO closed water cooling is now the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zexion
Ik kan idd mijn ram eerst te koop zetten, het heeft me namelijk maar 35 euro gekost, 1 maand gebruikt in een testbench bij een lokale computerzaak, showmodel zonder garantie.

Het verkopen zou geen probleem zijn, maar omdat ik het van 1600 op 1866 heb draaien en de timings ook heb aangepast lijkt me dit niet heel verstandig.
AIO liquid gaat het denk ik wel worden :)
Pagina: 1