[W8.1] geen metro interface na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gisteravond een upgrade gedaan naar W8.1 pro. Echter dit is niet goed gegaan.

Als eerste de configuratie doorlopen, maar daarna bleef de upgrade hangen op het 'bijwerken' van het account. Geen idee hoe dat scherm exact heet, maar ik weet dat je dat ook ziet als je onder XP of 7 als nieuwe gebruik inlogt op een computer.

Maar daar bleef het bij. Na het opnieuw opstarten kan ik wel inloggen, maar nadat ik ingelogd ben zie ik geen achtergrond, werkt de metro interface cq start menu ook niet.

Alle programma's werken op zich zonder problemen, want Taakbeheer kan ik wel opstarten en van daaruit kan ik programma's opstarten.

Echter de Windows 8 omgeving wordt dus blijkbaar niet geladen. De update kan ook niet deïnstalleren in het configuratiescherm. En helaas blijkt dat ik ook geen systeemherstelpunten aan heb gemaakt, dus die kan ik ook niet terugkrijgen.

Zoeken op Google levert mij vooralsnog niks op, daar gaan de meeste posts over het uitschakelen van de metro-interface in W8 of het feit dat W8.1 de startknop weer terugbrengt.

Iemand die enig idee heeft of nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kun je wel een commandline openen?
Kun je met dism de 8.1 update verwijderen?
Kun je met WinPE/DART de 8.1 update verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Commandline valt ook te openen, daarmee kan ik ook DISM starten.

Via dism heb ik het geprobeerd om Windows te repareren via het commando "dism /online /cleanup-image /restorehealth". Maar dat heeft ook niet geholpen.

En via "sfc /scannow" heb ik ook nog geen correct werkende Windows-installatie terug, deze blijft steken op 21%.

Hoe ik via dism de Windows 8.1 update zou moeten verwijderen is mij nog niet helemaal duidelijk. De update staat overigens ook niet in het configuratiescherm genoemd tussen de updates.

Via WinPE moet ik nog maar eens een poging gaan wagen dan.

edit: Ik heb nog een keer via het configuratiescherm gezocht naar updates en de daar beschikbare updates laten installeren. En enkele seconden later kreeg ik de metro-interface weer voor m'n neus. Gelukkig! :)

[ Voor 15% gewijzigd door bartbh op 19-10-2013 12:35 ]