Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hallo allemaal,

Ik ben een n00b op het gebied van video. Onlangs heb ik een actioncam voor duiken aangeschaft en powerdirector van cyberlink. Ik wil geen supergelikte filmpjes maken, maar wil wel graag een aardige registratie maken van de duiken die ik maak.

Wie kan me even snel op weg helpen met hoe je de zaken handig inricht. Technisch kom ik er wel uit, maar hoe lang moeten de losse stukjes zijn, wat pak je wel en niet mee en waarom... Met duiken is er vooraf altijd wel iets van voorbereiding; spullen opbouwen, met de boot de noordzee op, of aan de kant over de dijk sjouwen... pre-dive checks, het duiken zelf gaat niet heel snel/hard dus als je niet oppast wordt het snel saai.

Nouja, ben benieuwd of iemand een paar tips heeft om een beetje de goede kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat wil je er mee Spanky?

Wil je het voor jezelf terug kunnen kijken. Aan vrienden en familie laten zien? Of voor iedereen op YouTube ofzo laten zien.
Bij YouTube moet je rekening houden dat het maximum zo'n 3 minuten mag duren.

Pak alleen de interessante stukken. Je kunt proberen er een verhaal van te maken.
Je zou de beelden ook kunnen versnellen. Dan wordt het minder snel saai.

Post maar eens een voorbeeld filmpje. Dan kunnen we daarop misschien wat tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

NIMIC schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 06:41:
Bij YouTube moet je rekening houden dat het maximum zo'n 3 minuten mag duren.
Huh? Volgens mij is de limiet voor een niet-geverifieerde account 15 minuten en als je je telefoonnummer invult ter validatie van je account, dan is er helemaal geen limiet meer.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:37:
[...]

Huh? Volgens mij is de limiet voor een niet-geverifieerde account 15 minuten en als je je telefoonnummer invult ter validatie van je account, dan is er helemaal geen limiet meer.
Het limiet is er inderdaad niet.
Maar hoeveel mensen kijken er op YouTube films langer dan 5 minuten?
Dat is meer wat ik bedoelde, op het medium YouTube zijn mensen meestal niet op zoek naar lange video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ah, check, doelgroep is inderdaad wel een belangrijk punt om te bepalen hoe je de video opzet. Als je er een breed youtube publiek mee wilt bereiken dan zul je je inderdaad moeten beperken tot korte vlotte shots van de interessante stukken.

Maar je kan YouTube natuurlijk ook prima gebruiken om een uur aan videomateriaal neer te knallen om aan die paar collega duikers te laten zien wat ze gemist hebben omdat ze niet aanwezig waren (ik noem maar wat).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
NIMIC schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:00:
[...]

Het limiet is er inderdaad niet.
Maar hoeveel mensen kijken er op YouTube films langer dan 5 minuten?
Dat is meer wat ik bedoelde, op het medium YouTube zijn mensen meestal niet op zoek naar lange video's.
Ik vind het een beetje onzin dat je het zo brengt. YouTube is in veel gevallen een middel, geen doel(groep). En de lengte ligt er maar helemaal aan wát voor video je maakt.

Wil je een verhaal vertellen kan het best langer, maar wil je een GoPro-actie-achtige video, dan is 2 minuten een mooie lengte. Maar zelfs dan is het iets wat je aanbeveelt en niet zoals jij zegt 'het mag maximaal 3 minuten duren'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Ok, ik wil het wel kort houden. Ik denk dat het anders voor iedereen snel saai wordt. Een specifiek publiek heb ik niet. Het is voor mezelf en eventueel duikmaatjes en andere duikers die geïnteresseerd zijn.

Versnellen is wel een goed punt. Ik denk ook dat ik de momenten met acties moet nemen (bijvoorbeeld mensen die van de boot af springen , de afdaling, etc.). Duiken gaat niet zo snel, maar de duiken die ik maak zijn wel spannend. Enorme oude wrakken op de noordzee bezoeken, kan heel indrukwekkend zijn. Maar hoe breng je dat nou goed over. Hoe laat ik de kijker voelen dat we zonder land in zicht 30m afdalen naar donkere of schemerige bodem met daar een groot oud schip waar ik vaak nog doden zijn gevallen ook...
Zijn er templates voor powerdirector zoals voor gopro? Ik heb een Sony camera...
Pagina: 1