Imac start niet op vanaf windows 7 dvd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529391

Topicstarter
Titel zegt alles, Ik probeer al een tijdje om mijn imac een dual boot te doen met mac os x (10.8.5) en windows 7 met behulp van boot camp. Het enige probleem is na het downloaden van de ondersteuning software en de schijf (ssd) te partitioneren begint het probleem.
De imac herstart om op te starten vanaf windows 7 maar dit doet hij helemaal niet. Ik krijg alleen maar een wit scherm te zien, en de dvd speler met de dvd van windows stopt ook na een tijd met spinnen. Hierbij moet ik dan de imac geforceerd uitzetten.

Ik heb het internet al voor oplossingen gezocht, heb niks gevonden.
Ik heb geprobeerd met andere windows 7 cd's, niks veranderd.

Doe ik soms iets verkeerd of is er iets mis? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 529391 op 18-10-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 12:54

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik heb afgelopen weekend ook een bootcamp aangemaakt op mijn MBP, dit is mijn methode:

- Ondersteuningssoftware op een geformatteerde USB stick gezet.
- Schijf gepartioneerd dmv bootcamp (een HDD)
- MBP uit met de WIN7 install cd erin, opstarten en ALT ingedrukt houden, je krijgt hier dan het opstartscherm te zien met verschillende schijven. (In mijn geval een SSD, HDD en na een poosje ook de windows CD.)
- Windows CD aanklikken, die begint met installeren en dan kan je aangeven dat die die op je partitie zet
- Na het installeren de USB stick installeren en klaar!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 08:50
Probeer anders met een bootable windows 7 USB.
Misschien heb je en probleem met je superdrive.

Wat je ook kan proberen is bij de restart de option (alt) key inhouden. Dan kan je daarna kiezen uit CD, Macintosh HD en nog iets. Kies dan de CD en kijk wat er dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik heb geprobeerd met de alt key de windows dvd te kiezen. Het scherm bevriest en je hoort heel even de superdrive draaien maar valt daarna weer stil. Dat de superdrive kapot is kan ik niet geloven. Ik kan in mac os x de dvd wel openen en andere dvd's ook, ik kan er zelfs nog dvd's branden ook.
Ik kan het wel eens proberen, hopen dat het zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, ik heb het net geprobeerd met een externe dvd speler, deze doet juist hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 08:50
je bootcamp is nog niet goed geinstalleerd / partitie aangemaakt. Anders zou de option knop wel werken.
Probeer nog eens alles opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08

Super_ik

haklust!

Ik heb het opgelost door de windows cd naar een usb stick te rippen. En dan vanaf usb te installeren. Dit werkte verder probleemloos. In bootcamp kan je een vinkje zetten om de cd naar usb te rippen. Kan je gelijk de apple drivers er bij zetten.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kx22 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:49:
je bootcamp is nog niet goed geinstalleerd / partitie aangemaakt. Anders zou de option knop wel werken.
Probeer nog eens alles opnieuw te doen.
Ik heb al 10 keer geprobeerd de schijf juist te partitioneren, alles blijft hetzelfde.
Super_ik schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:16:
Ik heb het opgelost door de windows cd naar een usb stick te rippen. En dan vanaf usb te installeren. Dit werkte verder probleemloos. In bootcamp kan je een vinkje zetten om de cd naar usb te rippen. Kan je gelijk de apple drivers er bij zetten.
Mijn bootcamp toont 2 vinkjes: download de meest recente windows-ondersteuningssoftware van apple en windows 7 installeren

Nog iets, ik heb bootcamp 5.04 (473)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08

Super_ik

haklust!

hmm, dus niet zoals deze?
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/-3Ausw-bxJA4/UEg6dR2TaWI/AAAAAAAAFvE/4ipkdKn-gaw/s1600/Screen%252520Shot%2525202012-08-31%252520at%2525203.24.13%252520PM.png

En zelf rippen naar een bootable usb stick?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad nee, create a windows 7 install disk heb ik niet.
Met rippen ben ik bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 12:54

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Dat klopt. Die optie van 'create a windows 7 install disk' bestaat alleen op macbook Air's. Dit is logisch, omdat die geen superdrive hebben. Je kunt deze optie ook omzeilen en het ook op Macbook Pro's, iMacs en alles krijgen en gebruiken, echter dit neemt dezelfde functie weg als die een windows 7 installatie DVD hebben.

Alle schijven opnieuw formatteren en opnieuw beginnen is mijn suggestie!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan geen bootable usb maken. Alle schijven formateren helpt niet. Ik vraag me af of mijn imac windows 7 kan draaien.
Ik heb een imac 20 inch begin 2008, 2,4ghz intel core 2 duo met 2 gb geheugen. Verder zit er een ocz vertex 2 60gb ssd erin. Daar heeft vroeger voor ik mijn mac had, nog windows 7 op gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09-2024
In de bovenste reactie in dit topic: https://discussions.apple...3435734?start=15&tstart=0 staat beschreven hoe je bootcamp utility aan kan passen zodat je ook vanaf je imac een bootable usb kan maken. Zo heb ik het ooit bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad, blijkbaar stonden er hier wat codes verkeerd maar nu komt er een optie bij: Maak een installatieschijf voor windows 7 of hoger aan.
Ik ga nu proberen een bootable usb te maken.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 529391 op 20-10-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een bootable usb gemaakt maar de imac wil er niet van opstarten :| .

edit: Moet ik een 64bit versie van windows gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 529391 op 20-10-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik zou altijd voor de 64 bit optie gaan. Ziet je imac de usb er wel bij staan als je bij het opstarten alt inhoud om een alternatieve opstartschijf te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, alleen de ssd (met mac os x).
Ik zat ook al te denken om eens te proberen met 64 bit te proberen, op de site van apple heb ik eens gelezen dat bootcamp nu alleen maar 64 bit ondersteund. Hopen dat dit gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een 64 bit windows 7 dvd kunnen vinden maar nog altijd geen resultaat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
http://www.gopulls.com/bl...t-cd-rom-boot-type-error/
Ik heb keer de bovenste uitleg gedaan, werkte perfect op mijn imac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb al het één en het ander geprobeerd maar ik ben niets verder gekomen. Ik heb besloten om mijn windows programma's op mijn netbook te laten draaien. Toch bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobJung
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 13:04
Ik weet dat dit een oud topic is, maar toch hier een aanvulling op. Heb een Macbook Pro 17" 2011 die ik in zijn geheel op windows 10 insider preview wilde hebben. Jaren terug had ik een HD gezet op de plek van de dvd speler. Met een externe dvd speler kan je geen windows opstarten op een 2011 machine , hoe raar ook. Heb de originele dvd speler erin ingezet en hoppa direct gelukt. Met de Alt knop opstarten en DVD speler kiezen, alle partities eraf en je mac heeft Windows 10 zonder ook maar iets van Bootcamp. Werkt als een zonnetje :).
De machine loopt een stuk vlotter en gaat zo weer jaren mee, toch lekker voor zo een oud beestje :)
Pagina: 1