Geen wifi beschikbaar na het updaten naar windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJGKessels
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 21:12
Na mijn PC te hebben geupdate van windows 8 naar 8.1 is mijn wifi er mee opgehouden. Alles werkte prima voor de update, maar na de update werkt mijn wifi niet meer. (Ik heb nu dus geen verbinding met het internet)
Het internet via mijn laptop werkt wel gewoon dus het komt echt door de update.

De adapter die ik gebruik is een Netgear wnda4100.

Ik heb mijn PC opnieuw opgestart, in de Netgear genie gekeken of ik hier iets kon veranderen, maar niets gaf het gewenste effect. (Ik weet simpelweg niet waar ik moet kijken of wat ik moet doen)

Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb omschreven! Anders laat het me weten zodat ik weer op het internet kan mijn met PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:17

Fiber

Beaches are for storming.

Voor vaste pc's kun je beter een kabeltje trekken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJGKessels
Fiber schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:57:
Voor vaste pc's kun je beter een kabeltje trekken.
Snap ik, maar wegens omstandigheden is dit op het moment niet mogelijk. (Ben dit wel van plan in de toekomst te gaan doen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Nieuwste driver al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou inderdaad even controleren of je de laatste driver versie hebt. Sommige fabrikanten hebben al speciaal voor Windows 8.1 drivers online staan. De update naar 8.1 had er bij mij ook een handje van om een aantal drivers te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:58
Heb je met een kabeltje wel verbinding ?

Al geprobeerd met de laptop bij de fabrikant van het moederbord naar nieuwe drivers te zoeken en deze op een usbstick te zetten en daarna te installeren op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

OPELOPA schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:21:
Heb je met een kabeltje wel verbinding ?

Al geprobeerd met de laptop bij de fabrikant van het moederbord naar nieuwe drivers te zoeken en deze op een usbstick te zetten en daarna te installeren op de PC.
Moederbord? Hij heeft het over een USB wifi adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:58
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:46:
[...]

Moederbord? Hij heeft het over een USB wifi adapter.
Excuus, ik bedoel de fabrikant van de adapter, deze heeft overigens drivers voor Win8, zelfde procedure zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hij zat al op Windows 8 heeft alleen de update gedaan naar 8.1 en nu zijn er een aantal drivers weg of corrupt, ik zou eens gaan zien in je Settings > hardware beheer of win+pause/break>device manager en zie eens hoeveel gele ! je hebt staan.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59

lier

MikroTik nerd

En kijk eens of je de driver(s) vanuit Device manager kan laten bijwerken (dan moet je wel met Internet verbonden zijn!).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:42
Als ik me niet vergis heeft MS de update voor 8.1 ook alweer ingetrokken.
Daar zou ook het probleem kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:51

Umbrah

The Incredible MapMan

DavidZH schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:11:
Als ik me niet vergis heeft MS de update voor 8.1 ook alweer ingetrokken.
Daar zou ook het probleem kunnen liggen.
Dat is alleen voor RT voorlopig, en dat is niet eens zo'n groot probleem: bootrecord kan mogelijk in bitlock-modus schieten bij bepaalde policy's, waardoor je command-line + USB key moet booten om de RT te repairen, niet eens zo moeilijk (gelukkig...)

TS: zoals iedereen al gezegd heeft, je driver is waarschijnlijk pleite. Even bij een kabeltje gaan zitten, en als het een desktop is, persoonlijk vraag ik me af waarom je uberhaubt met wifi werkt, powerline is niet ideaal maar nog altijd beter betrouwbaar. Mocht je toch op wifi aandringen en NIET even tijdelijk de machine willen verplaatsen naar een kabeltje: USB key en driver van het internet + geforceerd installeren vanuit devmgmt.msc (start > tik in: devmgmt.msc; klaar)

[ Voor 33% gewijzigd door Umbrah op 20-10-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJGKessels
Na tijdelijk een kabel te hebben gebruikt is het gelukt om de nieuwste driver te downloaden, en hiermee is het eerste probleem opgelost. Ik heb weer (draadloos) verbinding met het internet!

Nu is er wel een probleem bij gekomen.

Ik kan niet meer inloggen in mijn router. De standaardnaam is "admin" en het standaardwachtwoord is "password" alleen geeft hij opeens de melding dat het wachtwoord niet meer klopt. (Heb dit nooit verandert!?) Hoe kan ik het juiste wachtwoord achterhalen om alsnog in mijn router in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Capslock aanstaan? Is dat alleen op die PC of ook op andere machines, enneh: wat wil je in de router veranderen?

Wat voor router is het tevens? Ben je echt het password vergeten, dan zit er niks anders op dan de resetknop een tijd ingedrukt te houden en vanaf 0 te beginnen met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Ik heb/had hetzelfde probleem met de update naar Windows 8.1. Gisteravond zijn er weer een aantal updates geinstalleerd (automatisch). Ik heb nu wel weer wifi verbinding maar het houdt niet over, de pagina naar de router (192.168.1.1) is niet te bereiken, en de snelheid is bedroevend. Router een paar keer opnieuw opgestart maar dat geeft geen effect. Verder merk ik dat het bureaublad regelmatig blijft hangen als ik op de rechtermuisknop druk. Het beeld bevriest waarna het bureaublad opnieuw wordt geladen. Dit probleem had ik nog niet na installatie van Windows 8.1, wel na installatie van updates van gisteravond.
Pagina: 1