Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Californië verplicht energiebedrijven groene stroom (...)

Pagina: 1
Acties:

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
In dit artikel word gesproken over een aantal MW dat moet worden opgeslagen. Een megawatt is echter een vermogen (energie per seconde) en zeggen dat je X megajoule per seconde moet opslaan is nogal vreemd.

Op pagina 83 van de bron staat het gelukkig ook wat netter omschreven:
Southern California Edison Company, Pacific Gas and Electric Company, and San Diego Gas & Electric Company shall procure (i.e., pending contract, under contract, or installed) 1,325 MW of energy storage by 2020 with the requirement that the overall procurement goal of 1,325 MWs will be installed
and delivering to the grid by no later than the end of 2024, where MW represents the peak power capacity of the storage resource in terms of the maximum discharge rate.
Het gaat dus om piekvermogen, de hoeveelheid energie die opgeslagen moet kunnen worden word mij niet duidelijk als ik dat stuk lees.

Wellicht interesssant: het geïnstalleerde vermogen in Californie is zo'n 74GW.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Mja, het is echter gangbaar om de piekcapaciteit te noemen. Er is altijd veel discussie over de 'juiste' eenheden in dit soort stukken. Voor de 'leesbaarheid' hou ik het nog bij de eerder genoemde cijfers.

Abort Retry Fail?

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Probleem is alleen dat de zin "Daarom dienen de elektriciteitsbedrijven over zeven jaar ook ruim 1,3GW aan stroom op te kunnen slaan." momenteel gewoon onjuist is. Ze moeten niet 1,3GW kunnen wegpompen naar die accu's, maar ze moeten uit de opgeslagen energie 1,3GW kunnen leveren, voor een ongespecificeerde tijd. Het gaat om piekvermogen en het artikel lijkt te zeggen dat het om opslagcapaciteit gaat, zie ook dit topic.
"Daarom dienen de elektriciteitsbedrijven over zeven jaar ook ruim 1,3GW uit opgeslagen energie te kunnen leveren."