Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mailbox ontvangt emails van een ander adres.

Pagina: 1
Acties:

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Goedenavond,

Ik ben even bezig met het proberen op te lossen van een vreemd probleem wat zich voor doet op de laptop van mijn vriendin.

Het is namelijk zo dat haar mail adres puntjepunt@hotmail.com (fictief offcourse ;) ) wat is aangemeld bij windows live mail gewoon haar eigen aan haar gerichte mailtjes ontvangt maar ook die van haar vader die eindigt op @hccnet.nl Zijn mailtjes komen ook op haar postvak IN binnen. Ik ben niet heel erg in email instellingen thuis maar in onze instelling komt nergens het adres @hccnet.nl voor en toch komen alle emails van haar vader binnen in een postvak wat op @hotmail.com eindigt.

Ik heb nu sterk het vermoeden dat de fout ergens op de pc van haar vader zit maar ik heb ook daar niks geks kunnen ondekken. Ik heb er al een aantal keer naar gekeken en ben er toen niet uit gekomen. Nu hoop ik met help van hier dat iemand misschien kan uitleggen hoe dit komt en wat we moeten doen om dit weer recht te zetten. Dit speelt al enige maanden en hebben het steeds maar laten gelaten voor wat het is maar ik ben er nu maar is voor gaan zitten om het uit te zoeken. wie o wie?

Haar vaders pc is Windows 8 waar ik vrij weinig van begrijp van de email settings. En wij gebruiken windows 7 met windows live mail.

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 21:33
Is er misschien bij hccnet een forward ingesteld naar dit hotmail adres? Ik weet niet of er een soort van admin interface is bij hccnet, waar e-mailadressen aangemaakt (en bewerkt) kunnen worden.

Als ik dit verhaal zo lees, lijkt het mij dat er ergens een forward is ingesteld, die van het @hccnet.nl e-mailadres naar het @hotmail.com adres gaat.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Krijgt die vader diezelfde mailtjes zelf ook nog binnen?

Wonen ze in hetzelfde huis en gebruiken ze dus dezelfde internetverbinding?

Gebruikt je vriendin de oude laptop van haar vader?

Komen die mailtjes van haar vader ook binnen als ze haar mail bekijkt op login.live.com

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 18-10-2013 21:24 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Ja haar vader krijgt zelf ook de mails binnen. Niet het zelfde huis en niet dezelfde internet verbinding. De laptop is ook altijd die van ons geweest.

Ok, snap wat je bedoeld met de zgn admin interface. Ik zal eens kijken of daar in kan komen en of er ergens iets instaat over het forwarden van email. Als dat zo is dan is het wel een raadsel hoe dat zo gekomen is aangezien ik de eenigste met een beetje digitale know how :)

/ aanvullende info:

Ik hoor nu ook dat mijn vriendin haar emails ook binnen kwamen op de oude ipad die ik aan mijn schoon ouders heb verkocht... Dat is toen uit eindelijk spontaan vanzelf over. Ik snap er niks van hoe dit allemaal kan.

[ Voor 22% gewijzigd door Delta21 op 18-10-2013 21:37 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vroegah had ik ook een hccnet account. Toen kon je een .forward file in je home-directory plaatsen, dan werden alle mails geforward naar de adressen in die .forward file

'k Zou zeggen start je favoriete ftp-client op en connect naar de home-directory van schoonpapa.
Als daar een .forward file staat, heb je waarschijnlijk het probleem gevonden. Kijk er even in, voordat je 'm wegmietert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==