Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

aankoop nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop.
- ik ga hem vooral gebruiken om heen en weer te nemen van thuis naar kot. Dus hij gaat wel vaak vervoerd worden, maar afmetingen maken me niet zoveel uit.
Ik ga hem voor school gebruiken, ook in de aula, dus de batterij moet toch wel enkele uurtjes kunnen volhouden want er is geen stopcontact beschikbaar.
Ik ga ook gamen op deze laptop, spellen als league of legende speel ik momenteel, hearthstone ga ik ook spelen als ik eindelijk een key ontvang :p.
Ik weet niet of laptops fatsoenlijk de laatste nieuwe shooters zoals COD aankunnen, indien dit mogelijk is binnen mijn budget zou het wel leuk zijn.
Budget: ik ben bereid minimum 600 te spenderen, maar max 850, graag een low en high end optie dat ik zelf kan vergelijken en het verschil met de meerwaarde kan afwegen..
Ik heb geen merkvoorkeuren, hoewel ik wel benieuwd ben naar Lenovo maakt het me niet uit welk merk hij is, zolang de laptop maar stevig gebouwd is en duurzaam (aantal jaartjes meegaat)
Geen touchscreen aub, vind ik niet nodig op laptop. Vettig scherm etc

Alvast bedankt voor jullie hulp, als ik meer vragen moet beantwoorden, let me know!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Heb je zelf ook al iets gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Lenovo IdeaPad G500S (59381637)

Deze ziet er wel heel mooi uit, maar ik heb 0 ervaring met Lenovo en weet niet goed wat ervan te verwachten, of welke misschien beter zijn voor zelfde geld

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Ik zou kijken naar een Lenovo E531, die kun je zelf configureren op de site van Lenovo. Dat is de goedkoopste laptop die je kunt krijgen met een 1080p scherm, wat veel meer werkruimte oplevert en het biedt je ook betere beeldkwaliteit.
Ik zou 'm daar configureren met een i5, een 62Wh accu, 8GB, en een GT740M (die wordt daar omschreven als de N14P-GV2+) en een 1080p (FHD) scherm. Kost je al met al nu ongeveer 725 euro.

Koop er vervolgens zelf een SSD bij (bijvoorbeeld een Crucial m500 van 120 of 240GB, afhankelijk van wat je nodig hebt), en zet de HDD in een caddy, die je dan weer op de plek van de DVD speler zet. Je DVD speler heb je dan niet meer, maar ik denk niet dat je die nog veel gebruikt, en je zou eventueel ook een USB speler kunnen kopen. Na het kopen van een SSD + caddy zit je tussen de 825 en 850 ongeveer denk ik, en heb je een hele mooie laptop. Het grote nadeel is dat deze laptop in deze configuratie een levertijd heeft van meer dan 4 weken.. Een alternatief zou deze kunnen zijn, overall ook erg goed, maar je hebt dan nog geen SSD: pricewatch: Asus N56VB-S4016H

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Die Lenovo, om SSD erin te laten steken kan je dat zelf doen zonder dat garantie vervalt, (en ook risico vrij, dat ik niet iets om zeep help.
En wat is een caddy? :p
Levertijd zou ik nu niet zó hard van wakker liggen. Maar is wel groot verschil met asus, die start ook aan hogere prijs zeker, met SSD erin, op hoeveel zou die uitkomen?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Ja, dat kun je gewoon doen zonder dat je garantie vervalt. Als er wat met je laptop is, en hij moet terug naar de fabrikant moet je 'm gewoon weer maken zoals je 'm hebt gekregen, en dan is het goed (zolang je natuurlijk niks sloopt).
Een caddy is een verloopstuk om je kleine HDD op de plek te zetten van een grote DVD drive. Google even op het typenummer van de laptop die je wilt gaan kopen en zet er HDD caddy achter, verschijnen er genoeg shops :)
De bouwkwaliteit en koeling etc. van de Asus is waarschijnlijk wat beter, daarbij heeft de Asus zich al bewezen. Die N56 zou dan ongeveer uitkomen op 840 + 90 (Crucial m500 120GB) + 25 (caddy) = €955. Zit dus ruim boven je budget. De E531 met SSD en caddy zit in ieder geval wel binnen je budget.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de asus ga gaan, en voorlopig nog niet aanpassen, ik kan altijd na enkele maanden nog een SSD kopen en er in steken als ik er nood aan heb.
Als ik bij pricewatch kijk zie ik 4 winkels die de laptop voor ongeveer 840 aanbieden:
Internetshop.nl
computerpirates.com
MicroMail Zeewolde BV
Megekko

Iemand ervaring met deze winkels om in België een laptop te laten leveren?
zoja, welke raden jullie aan?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
MicroMail krijgt de hoogste waarderen in de Pricewatch en op de website staat ook dat ze standaard ondersteuning bieden voor verzending naar België. Denk dat het dus wel goed zit daar ;)
Pagina: 1