Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw op dit forum en mijn verstand van audiosystemen en computers kent beperkingen, alvast mijn excuses :)

En nu de vragen.

1: Ik wil graag een sonos systeem opzetten. Dit wil ik doen met een sonos connect (geen amp).
Ik zit met de volgende kwestie: De breedbandte van het internet is te laag om muziek via het internet te streamen en ik wil niet mijn computer hoeven aanzetten om mijn muziek af te spelen, is het mogelijk om een systeem op te zetten waardoor het van een harde schijf o.i.d. wordt afgespeeld?

2: Welke sonos speaker zouden jullie aanraden voor een ruime slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al uitgevonden?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sonos biedt een mogelijkheid om het af te spelen via een NaS, ik moet alleen toegeven dat ik geen idee heb hoe ik een NaS op zet die een Itunes bibliotheek beschikbaar stelt voor het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Koop een Nas sluit die aan op je router. Installeer die op je pc, zodat hij wordt herkend. Zet al je muziek op die NAS en zeg tegen Itunes dat je muziek daar staat.

Download de desktopcontroller van Sonos -> installeer de bridge -> installeer de connect en eventuele andere sonos componenten. --> Sonos vraagt aan je waar de muziek staat -> Selecteer de map waar die op de nas staat en voila:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
RvP32's instructie klopt precies. Overigens kun je ook tegen je Sonos zeggen dat je muziek op de NAS staat. Op die manier ga je om iTunes heen. Alleen dan zal de muziek wellicht niet goed worden getagd.

Ik heb zelf deze week een Sonos Connect gekocht en aangesloten op mijn Synology NAS. Werkt zeer eenvoudig en prettig.

Voor een grote slaapkamer zou ik zelf een Play5 kiezen, maar een Play3 zou ook kunnen, in dat geval heb je een iets minder vol geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 13:17
Als je router een usb-aansluiting heeft voor opslag, hang je er een externe schijf aan. Heb ik ook gedaan en werkt als een jekko. Stukken goedkoper dan een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Desnoods muziek op je smartphone/tablet zetten, is ook te streamen via de app.
Voor goed (stereo) muziek zou ik persoonlijk eerder twee kleinere neerzetten dan een grotere. Liever twee play 3 dan een play 5, en waarschijnlijk liever twee play 1 dan een play 3.
Het geluid wordt er een stuk duidelijker van al mis je steeds een stapje laag.

Een en ander afhankelijk van budget natuurlijk, anders zou de Sub niet te missen zijn. >:)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al het advies :) ik ga er het beste van maken
Pagina: 1