PostNL Reactieformulier Inklaring [Welk Pakket!?]

Pagina: 1
Acties:
  • 16.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 03:24
Menig van ons heeft wel eens een verzoek van postnl afdeling inklaringen gehad om aan te geven wat er in je buiten de EU afkomstig pakket zit en wat de waarde is, of het een koop of geschenk zending betreft etc.

Maar hoe the fuck, moet ik weten, welke van de 10+ pakketen van over de hele wereld het betreft, dat zij nu aan het gijzelen zijn? Ik heb contact met ze opgenomen (per twitter) en het enige wat ze me konden vertellen is dat mijn naam en adres op het pakket staat, plus een ordernummer (en op dat ordernummer kan ik verder niks vinden tussen mijn bestellingen helaas dus niet op die manier te identificeren).

Ik heb om de volgende extra informatie gevraagd die mij niet gegeven werd:

Omvang, gewicht, LAND van afzender, naam van afzender, buitenlandse tracking nummer.

Alleen op de vraag buitenlandse tracking nummer kon men vertellen dat het een pakket was zonder buitenlands tracking nummer, en het enige dat ik de laatse tijd heb besteld zonder buitenlands tracking zijn producten uit china:

Een pakje met 5 3DS Stylussen
Een Nilkin hoesje voor mijn Nexus 7
Een paar aligator klemmen
Een derde hand voor bij het solderen
Een noname mp3speler van 2 dollar met micro sd slot
Een doosje lucifers van een dollar (haha)

Allemaal klein licht relatief waardeloos en makkelijk te identificeren naar de lage waarde waardoor het ze duidelijk is dat er geen douane aangifte benodigd is..

Meer mensen die met zo een probleem hebben gezeten? Weten ze achter het 45 cent per minuut nummer wel meer zinnigs te zeggen in jullie ervaringen of is twitter ook al end of the line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Fiber

Beaches are for storming.

Zeg gewoon dat er een geschenk in zit zonder commerciële waarde. (Niets aan te geven... ;))

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:25:
Zeg gewoon dat er een geschenk in zit zonder commerciële waarde. (Niets aan te geven... ;))
+1, lekker makkelijk en als ze het openmaken weet jij ook meteen wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Met administratieve boete erbij zeker :P

Ik zie er enorm tegenop dat nummer te bellen voor 45ct per minuut, gesprek van 10 minuten eer ik bij juiste persoon ben, 5 minuten in de wacht, en extreem trage kauwgumkauwende dame met een traag computersysteem horen werken en ja hoor half uur verder.. uiteindelijk antwoord: Ja wij weten ook niks meer dan je al te horen hebt gekregen via twitter

(Zo ging dat voorheen in ieder geval bij dergelijke zaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:31
kan je niet "electronic repair parts" opgeven, met een "eventueel een doosje lucifers" als alternatief? En je neemt gewoon de hoogste prijs van alles wat je betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Nou... ik betwijfel ten zeerste dat het een van die items betreft, het pakket zal ongetwijfeld wel gewoon een buitenlandse tracking code hebben ook al zegt de twitter miep van niet en dan kan het weer 6-7 verschillenden dingen zijn varierend van 10 tot 60-70 euro in waarde.

Zal maandag toch dat belletje maar wagen I guess, hopelijk weten ze aan de telefoon wel genoeg om het pakket te identificeren. En anders geef ik gewoon inderdaad een lijst van mogelijke items die het kan zijn zonder china/usa/singapore tracking met bijbehorende waardes waarbij de nilkin hoes verruit het duurste is (15 usd incl) soldeer ding 10 usd de rest onder de 2 dollar.

Vervelende is dat ze ook om een factuur vragen, kan ik 10 facturen meesturen hopend dat er eentje correct is, dat deze situatie niet vaker voorkomt vind ik wel apart. Ik kan geen soortgelijke gevallen vinden op t net.

[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-10-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:09
Heeft de brief van PostNL geen Nederlandse trackingcode?

Heb vorige week vrijdag de brief over de inklaring gekregen (2de keer tot nu toe), direct ingevuld en deze week woensdag met de bijbehorende kosten ontvangen. Heb eens teruggekeken op de desbetreffende brief en bij mij staat bovenaan zowel de binnenlandse als de internationale referentie (had een chinese trackingcode meegekregen). Als je dan de Nederlandse T&T invult dan zie je ook het gewicht van het pakket. Niet dat het überhaupt veel zal uitmaken, als ik naar jouw aankopen kijk.

Wellicht dat bij jouw pakket ook een buitenlandse trackingcode bovenaan staat in die brief? Zo niet, dan kan het best dat er geen tracking aanwezig was. Heb zelf gelukkig nooit de ervaring gehad met inklaring zonder tracking van het buitenland, terwijl mijn aankopen tot nu toe voor 99% bestaat uit <22 euro.

Persoonlijk denk ik dat "Een derde hand voor bij het solderen" de boosdoener is. Meer vanwege het formaat van het pakket tov de andere items. Tnm als het als zoiets is link. Als het pakketje meer weegt dan 360 gram dan is de kans groot :P. Dan moet er wel een Nederlandse Trackingcode zijn op die brief, anders valt er weinig te vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Exor op 19-10-2013 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:30:
Ik zie er enorm tegenop dat nummer te bellen voor 45ct per minuut, gesprek van 10 minuten eer ik bij juiste persoon ben, 5 minuten in de wacht, en extreem trage kauwgumkauwende dame met een traag computersysteem horen werken en ja hoor half uur verder.. uiteindelijk antwoord: Ja wij weten ook niks meer dan je al te horen hebt gekregen via twitter

(Zo ging dat voorheen in ieder geval bij dergelijke zaken)
offtopic:
Voortaan dus gewoon niet belasting proberen te ontduiken en de waarde op het pakketje laten zetten / niet het cadeau-vinkje zetten / bij een webwinkel in de EER incl BTW bestellen? Als de waarde is te herleiden heb je ook geen probleem ;)
Edit: had je in de topicstart al besproken.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 19-10-2013 10:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
je kan ook even wachten tot je alle andere pakketten binnen hebt, dan is het degene die je niet gehad hebt... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door P.O. Box op 19-10-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:58

Perkouw

Moderator General Chat
P.O. Box schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:33:
je kan ook even wachten tot je alle andere pakketten binnen hebt, dan is het degene die je niet gehad hebt... ;)
Ik verwacht toch wel dat er binnen een bepaalde termijn gereageerd moet worden. En post uit China wil over het algemeen nog wel eens de tijd nemen om hier aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon opgeven:

Hobby materiaal: €50,-

betaal je ca. 25 euro belasting + inklarings kosten en ben je er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fiber schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:25:
Ja, want ze zijn bij de afdeling Inklaring achterlijk genoeg om dat ordernummer op het pakket ineens weg te denken. ;) Daarbij: "gift" op je pakje zetten betekent helemaal niks. Je moet nog steeds invoerrechten en BTW betalen als je het importeert. Dat dat niet zou hoeven is een van de grootste urban legends rondom pakketverzending.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 07:42
Ik snap zowiezo niet waarom je niet iets in 2 keer besteld. Dus mobiele telefoon bestellen en apart de reserve batterij ervoor. Als je moet inklaren, stuur je de batterij bon op en heb je gratis je telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
enermax schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:43:
Ik snap zowiezo niet waarom je niet iets in 2 keer besteld. Dus mobiele telefoon bestellen en apart de reserve batterij ervoor. Als je moet inklaren, stuur je de batterij bon op en heb je gratis je telefoon :)
Frauderen bedoel je, of snap ik je niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

enermax schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:43:
En jij denkt dat ze het verschil tussen een mobiele telefoon en batterij niet kunnen zien? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Kenzi schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:19:
[...]

En jij denkt dat ze het verschil tussen een mobiele telefoon en batterij niet kunnen zien? :X
Vaak staan er op facturen uit china en dergelijke niet goed beschreven wat het precies is.

Desalniettemin, het blijft fraude, en als de douane het door heeft, heb je een aardig probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Crotchy op 19-10-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Crotchy schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:27:
[...]

Vaak staan er op facturen uit china en dergelijke niet goed beschreven wat het precies is.

Desalniettemin, het blijft fraude, en als de douane het door heeft, heb je een aardig probleem.
gewicht, grootte, x-ray scanner en als ze willen kunnen ze het ook nog opmaken om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Om even op iedereen te reageren:

Exor, de brief heeft WEL een NL tracking code, maar de twitter miep kon daaruit alleen herleiden dat er GEEN china/usa/singapore code op zat (dat zijn de landen waar ik nog wat van binnen verwacht.) Bij het invoeren van de tracking code krijg ik helaas geen gewicht, alleen dat de zending is voorgemeld, en inmiddels dat de zending niet bij postnl is aangekomen en ik contact moet zoeken met de verzender. (standaard riedeltje, in dit geval is de verzender afdeling inklaring/douane). Het is inderdaad zo een soort derde hand als je naar linkt, ik vermoed dat als het inderdaad om een van mijn trackingloze pakketjes gaat, dat de boosdoener is.

F_J_K, het is bijna niet te doen om die chinezen de zending correct op te laten sturen, het is centenwerk van mega bedrijven waar er een te grote 'afstand' zit tussen de frontend verkoper en de uiteindelijke inpakker (warehousing en shipping doen echt grote bedrijven, die zowel dropshippen voor wat onafhankelijke ebay chinezen, maar zelf ook tientallen ebay stores hebben, je denkt dat de ene store niks te maken heeft met de andere, maar koop maar eens 10 random items van een paar dollar op ebay en je zal zien dat je regelmatig 2-3x eenzelfde paypal adres/naam hebt betaald terwijl het toch echt 10 verschillende sellers waren) De USA pakjes hebben allemaal de correcte beschrijving/waarde.

mrveenie, dat is dan dus 38 euro betalen over een item van misschien 1 euro? Lijkt me een slecht idee. Ik vermoed dat de chinees de waarde gewoon correct heeft genoteerd en de omschrijving heel erg algemeen heeft gehouden. Vervolgens pikt postnl mijn envelop er tussen uit, misschien omdat ze verplicht zijn dat eens per X zendingen te doen. En hoe dan ook, moet ik echt aangeven wat er in zit, gedetailleerd PLUS een factuur overhandigen..

NMe, klopt, maar bij een particuliere zending als gift is de maximale waarde zonder btw wel 45 euro i.t.t. de 22 euro limiet bij een commerciele zending. Voor bepaalde gifts kan je een vrijstelling aanvragen. Krijg jij bijvoorbeeld van je oom in amerika een bestekset van 2000 euro voor je huwelijk, dan kan je daar een vrijstelling voor aanvragen en die vervolgens bij postnl of wie je inklaarder dan ook is overhandigen.

enermax, wat heeft dat hier verder mee te maken? Ten eerste, mag je een losse batterij niet zomaar per post versturen, maar ik snap niet wat je hiermee probeert te zeggen. Daarnaast lijkt het me een beetje dom om op dergelijke manier te werken. Als je dan toch wilt frauderen, dan maak je toch zelf even een nep factuurtje voor de douane waarop wel netjes telefoon staat, maar dan met een lagere waarde dan je betaald hebt. (nee, dit heb ik nooit gedaan :P)

Crotchy, de douane kan je niks maken, behalve dan dat als jij naar hun mening te weinig betaald hebt, alsnog een hogere waarde aanrekenen. Pas als ze kunnen bewijzen dat jij meer betaald hebt dan dat je zelf aangeeft kan je een 'probleem' krijgen.

Kenzi, ja ik ben toch wel benieuwd, maak mijn pakje nou maar gewoon open postnl!

Ik heb even gekeken wat ik allemaal besteld heb MET tracking code:
Allemaal kleine items met een waarde onder de 25 dollar, ook bij open maken van deze pakjes zou een medewerker heel snel vast kunnen stellen dat het een lage waarde heeft. Enkel 1 pakket heeft een waarde van 60 euro, is relatief zwaar en groot. Maandag dus toch maar bellen en wellicht kunnen ze me dan vertellen dat het een zwaar pakket is, dan weet ik dat het mijn portable speakers zijn! En als ze volhouden dat er geen tracking code op zit, dan geef ik gewoon de bovenstaande lijst van non tracking items die ik besteld heb incl. de waardes zonder een factuur en hoop ik dat ze daar niet moeilijk over doen verder gezien het dan dus iets heel goedkoops is.

Ik moet overigens binnen 30 dagen reageren, en anders word het in overleg met verzender retour gestuurd, danwel vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Vul gewoon in:
wat: accessoires
waarde: 20 dollar
betreft: koop

En dan gewoon formulier opsturen. Mogen ze zelf kijken wat voor accessoire het is. Daarnaast zit je met 20 dollar wel goed als het om chinese meuk gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

TWeaKLeGeND schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:04:

Kenzi, ja ik ben toch wel benieuwd, maak mijn pakje nou maar gewoon open postnl!
dan hoop ik voor je dat ze wat 'zachtzinniger' omgaan met jouw pakket dan 2 van mijn pakketten die zijn opengemaakt. een normaal denkend persoon zou met een stanley mes / schaar het plakband voorzichting opensnijden ... maar nee,. laten de vanuit een hoek een stuk karton eruit scheuren |:( om vervolgens op het item zelf een sticker te plakken met "OK" die enorme lijmresten achter laat .... :z
ik heb het item zelf verpakt en ingeklaard op postkantoor hier in China dus weet hoe het vertrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste post.nl
de telefoon kost 20 doller in euro betalen wij 17 euro en 19 cent de verzending kost betalen wij 4 euro en 28 cent in totaal is het 21 euro en 47 cent,
Met Vriendelijke Groeten Joyce Collins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:56:
Beste post.nl
de telefoon kost 20 doller in euro betalen wij 17 euro en 19 cent de verzending kost betalen wij 4 euro en 28 cent in totaal is het 21 euro en 47 cent,
Met Vriendelijke Groeten Joyce Collins.
Modbreak:Dit is niet de helpdesk van PostNL. Ik denk dat je meer kans maakt via PostNL.nl of Twitter.

Gezien het probleem van de TS na 4 jaar wel is opgelost gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.