Windows 8 denkt dat hij een to go is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 15:00
Hallo,

ik heb een probleem, ik wil graag mijn pc naar windows 8.1 updaten, maar als ik de store open volgt:

Windows store is niet beschikbaar in windows to go werkruimten

Die vermelding klopt alleen niet, gezien ik gewoon een clean install heb op een ssd van windows 8 pro(de update licentie)

Als ik de zoekfunctie gebruik van Windows en zoek op: to go, dan kom ik nog tegen:
Opstartopties voor To Go wijzigen.

Als ik daar dan op klik krijg ik een foutmelding dat ik de pc moet uitzetten, usbstick moet verwijderen en dan normaal starten, omdat ik mij in een to go werkruimte bevind, maar ik start normaal?

Geprobeerd:
Full shutdown, en daarna starten
Veilige modus
Google

Ik kom dit probleem nergens tegen.

De vraag: Hoe leer ik windows dat hij geen to go is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 12:30
Probeer die derde eens met je TS titel in het Engels. Eerste hit heeft een zo te zien aan de reacties werkende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike1992
Dat was deel a, goeie tip!

Oke, nu kon ik de appstore in en hem downloaden, echter krijg ik nu de melding:

Kan windows 8.1 niet installeren
U kunt windows niet vannuit setup installeren op een USB flashstation.

Hij denkt nog steeds dat ik die To-Go ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 12:30
Ik zie dat je een clean install hebt gedaan met een upgrade licentie. Heb je hiervoor ook de registry key MediaBootInstall gewijzigd? Zo ja, zet deze eens terug op 1 en kijk of dat werkt.

Heb zojuist ook zelf de 8.1 update gedaan (clean met upgrade licentie) en dat ging bijna vlekkeloos. Een generic foutmelding welke werd opgelost door gewoonweg op 'Opnieuw proberen' te klikken.

Zijn er zeker verder geen usb-opslagapparaten aangesloten? Geen card-readers, usb emulator applicaties, mobiele telefoons, etc.?

Wat natuurlijk altijd werkt is een volledige herinstallatie. Je kunt hiervoor de RTM iso van 8.1 gebruiken of proberen een clean install van 8.0 direct te updaten (met alleen je SSD aangesloten als opslagmedium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike1992
Ik was een weekje op vakantie, vandaar mijn late antwoord, sorry daarvoor.

Ik heb inderdaad die media boot install gedaan, omdat ik geen zin had in eerst win7 te installeren en die daarna te upgraden naar 8.

Ik heb hem weer op 1 gezet en reboot gedaan, helaas geen oplossing.

Er is helemaal niets aangeloten op mijn pc, al heb ik hierin 2 harddisks. Een dataschijf en de SSD. De ssd zit uiteraard in slot0, en de dataschijf in slot1.

Vreemd is dat ik dit probleem vroeger niet had, anders gezegd: Windows Store werkte vroeger vlekkeloos. Bij mijn weten is er niks veranderd, dus is het gek dat ik een 'To go' ben nu.

Ik hoop niet dat een herinstallatie nodig is, maar als het moet dan moet het.
Liever natuurlijk een fix waarmee ik gewoon door kan met deze installatie :)