Zusje heeft in mei een incasso gehad van bijna 200 euro zonder daarvoor ook enig bericht te hebben gehad. Ik adviseerde haar even het bedrag terug te boeken, dan komt men later wel met een rekening als het een rechtmatige incasso was. We weten allemaal dat de zorg duur is en er ergens enorm veel aan een strijkstok plakt en onterechte declaraties om de oren vliegen. How 'bout big fat no.
Enfin; ze heeft blijkbaar op een oud emailadres wat ze ooit heeft gehad bij het aanvragen van haar zorgverzekering een rekening gehad. Dit tot onze verbazing want wij kregen altijd netjes per post de rekening toegestuurd en polisvoorwaarden enz.
Vandaag kreeg ze een aanmaning via de post, of ze even 240 euro wil aftikken want incassokosten.
Reactie zorgverzekering na belletje:
"Ja we hebben je gemaild enzo met rekening, dus even 200 euro plus 40 euro aftikken en rap een beetje."
Welk emailadres hebben jullie?
"dingetjedatje@heetmeel.hk"
Ja, dat emailadres is enorm oud en gebruik ik al jaren niet meer.
"Ja we hebben je vantevoren gemaild dat we geen facturen meer opsturen per post, ies biologisch enzo."
Dat kan wel, maar geef vantevoren bericht en verifieer mijn e-mailadres als jullie dat soort belangrijke post via de mail gaan doen opeens.
"ja nou betaal gewoon :("
Na wat research:
Ten tweede heeft mijn zusje dus nooit de kans gehad om binnen 14 dagen te betalen, mits bovengenoemde vraag. Als een aanmaning via de mail niet schriftelijk is dan zou ze naar aanleiding van de brief die ze vandaag kreeg dus geen kans hebben gehad om binnen 14 dagen te betalen zonder incassokosten.
Iemand ervaring hiermee die kan aangeven of zij gewoon 200 euro kan betalen (is overigens al onderweg) en eerdaags kan mededelen dat de zorgverzekering naar die 40 euro kan fluiten? Of gaat het een enorm getouwtrek worden waar je sowieso de dupe van bent?
Enfin; ze heeft blijkbaar op een oud emailadres wat ze ooit heeft gehad bij het aanvragen van haar zorgverzekering een rekening gehad. Dit tot onze verbazing want wij kregen altijd netjes per post de rekening toegestuurd en polisvoorwaarden enz.
Vandaag kreeg ze een aanmaning via de post, of ze even 240 euro wil aftikken want incassokosten.
Reactie zorgverzekering na belletje:
"Ja we hebben je gemaild enzo met rekening, dus even 200 euro plus 40 euro aftikken en rap een beetje."
Welk emailadres hebben jullie?
"dingetjedatje@heetmeel.hk"
Ja, dat emailadres is enorm oud en gebruik ik al jaren niet meer.
"Ja we hebben je vantevoren gemaild dat we geen facturen meer opsturen per post, ies biologisch enzo."
Dat kan wel, maar geef vantevoren bericht en verifieer mijn e-mailadres als jullie dat soort belangrijke post via de mail gaan doen opeens.
"ja nou betaal gewoon :("
Na wat research:
Ten eerste is de schriftelijke aanmaning nooit gekomen, enkel via de mail. Maar is via de mail tegenwoordig ook schriftelijk?http://www.luuc.eu/blog/w...anmaning-per-1-juli-2012/
- Na het verstrijken van een betalingstermijn moet de consument minimaal één schriftelijke aanmaning ontvangen voordat je een incassobureau mag inschakelen;
- De consument moet worden geïnformeerd over de gevolgen van een niet tijdige betaling;
- De consument moet minimaal 14 dagen de tijd krijgen om de factuur alsnog te betalen, zonder kostenverhoging;
- Wanneer de consument niet binnen 14 dagen betaalt (of een andere termijn van minimaal 14 dagen) dan mag je een incassobureau inschakelen. Vermeld daarom in de aanmaning de exacte incassokosten die in rekening worden gebracht wanneer de factuur niet binnen 14 dagen wordt betaald. Doe je dat niet dan mogen er geen incassokosten in rekening worden gebracht.
Ten tweede heeft mijn zusje dus nooit de kans gehad om binnen 14 dagen te betalen, mits bovengenoemde vraag. Als een aanmaning via de mail niet schriftelijk is dan zou ze naar aanleiding van de brief die ze vandaag kreeg dus geen kans hebben gehad om binnen 14 dagen te betalen zonder incassokosten.
Iemand ervaring hiermee die kan aangeven of zij gewoon 200 euro kan betalen (is overigens al onderweg) en eerdaags kan mededelen dat de zorgverzekering naar die 40 euro kan fluiten? Of gaat het een enorm getouwtrek worden waar je sowieso de dupe van bent?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW