Chrome onwaarschijnlijk traag op OS X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:26
Beste,

sinds een week is Google Chrome echt niet vooruit te branden op mijn retina MBP uit 2012. Ik draai Mountain Lion 10.8.5 en heb gewoon normaal/snel internet via mijn andere browsers (Safari, Firefox en Opera).

Chrome doet er bijna 3 minuten over om de frontpage van tweakers.net te laden terwijl dit in (alle) andere browsers eerder 3 seconden is (waarschijnlijk zelfs minder).

Heb zelf al de volgende dingen geprobeerd:
Chrome verwijderen, opnieuw opstarten, opnieuw Chrome downloaden en opnieuw installeren.
Alle browsercaches/geschiedenis etc. wissen.

het betreft versie 30.0.1599.101 van Google Chrome en bij chrome://chrome staat er dat Chrome is bijgewerkt en er dus geen update beschikbaar is.

Het vreemde is dat Chrome ook geen lokale bestanden lijkt te laden. Doe zelf op freelance basis wat webdesign werk en Chrome kan ook geen html-bestanden laden die gewoon op mijn SSD staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 20:27
Misschien helpt het om Chrome te verwijderen met de app AppCleaner. Als je alleen de app in de folder /Applications verwijderd dan blijven er nog wat bestanden op de disk staan in diverse folders. AppCleaner verwijderd die allemaal. Wat ook nog kan helpen is een permissie check via Disk Utility.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Erulezz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:38:
Misschien helpt het om Chrome te verwijderen met de app AppCleaner. Als je alleen de app in de folder /Applications verwijderd dan blijven er nog wat bestanden op de disk staan in diverse folders. AppCleaner verwijderd die allemaal. Wat ook nog kan helpen is een permissie check via Disk Utility.
Thanks voor je reactie.
Beide geprobeerd en helaas beide zonder succes. Zojuist de Tweakers frontpage geladen, deed er 90 seconden over. Bij Safari is dit 0,5 seconde.

Vreemd gedoe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Ga naar Chrome, browser naar: chrome://plugins en zoek de Flash plugins. Een van deze is de PepperFlash plugin, je kan hem herkennen aan de plugin locatie. Probeer deze eens uit te zetten en kijk of dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 10:46

chem

Reist de wereld rond

Ik zou eens kijken bij chrome://extensions/ en daar alles uitzetten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Bij Chrome Extensies heb ik maar enkel Extensies staan:

AdBlock
Adblock Plus
Google Documenten
Logitech Smooth Scrolling

Uitzetten had geen effect

Bij Plug-ins heb ik de volgende 11 Plug-ins
SharePoint Browser Plug-in
QuickTime Player
Chrome PDF Viewer
Adobe Flash Player
Native Client
Java(TM)
Adobe Shockwave Player
Flip4Mac (staat uit(
Chrome Remote Desktop Viewer (staat uit)
AdobeAAMDetect
Silverlight

Uitzetten van de plug-ins heeft ook geen zin en heb bovendien PepperFlash (stond onder Adobe Flash Player) uitgeschakeld en helaas ook geen verandering.

Verder ook nog het volgende geprobeerd; het verwijderen van de volgende twee files:
hd>users>(your username)>library>preferences>com.google.Chrome.plist
&
hd>users>(your username)>library>caches>google>chrome (folder)

Chrome is nu wel iets sneller maar het laden van een pagina duurt nog zeker een minuut

[ Voor 21% gewijzigd door Selmer op 20-10-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:53

Fiber

Beaches are for storming.

Alle extensies en plug-ins helemaal verwijderen en alleen wat je echt nodig hebt weer één voor één toevoegen. (En tussendoor testen.)

Ik draai zelf overigens Version 31.0.1650.26 beta op mijn MBA uit 2010. Kwestie van ergens een vinkje zetten. Ik heb geen Ad blocker maar wel een Flash blocker.

(En check eerst even bij 'Window' hoeveel er open staan. Bij mij werd Chrome ook wat traag toen er op de achtergrond nog een stuk of tien Chrome windows open stonden waar ik geen weet van had.)

[ Voor 24% gewijzigd door Fiber op 20-10-2013 11:36 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet pagina voorspelling en op de achtergrond pagina's laden etc eens uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
@ The Eagle, dat staat allemaal uit nu en alle plugins en extensies staan uit.. nog steeds hetzelfde.

Snap er helemaal niks van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

http://www.zdnet.com/speeding-up-chrome-on-macs-7000008426/ Probeer deze eens (Die NPAPI uitschakelen)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Al gedaan, heb alle browsercaches gewist en alle browsergeschiedenis en alle plugins en extensies staan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
1. Go to settings (preferences)
2. Click on show advanced settings
3. scroll down and UNclick Predict network actions to improve page load performance (yes, I know what it says but unclick it and see what happens)

anders dit lezen

http://www.zdnet.com/speeding-up-chrome-on-macs-7000008426/

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of het op een Mac ook zo werkt weet ik niet, maar op een PC pakt Chrome de proxysettings van Internet Explorer / Windows. Wellicht doet ie dat op een mac ook en heb je daar een proxy oid ingesteld staan, terwijl je die in je andere browsers niet hebt? :)

Long shot, maar wel een shot :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 08:06

OMX2000

By any means necessary...

Probeer eens Canary. Da's een development build van Chrome die dagelijks geupdate wordt. Die kun je side by side installeren. Download link : https://tools.google.com/...s/index.html?platform=mac

Als die ook langzaam is vermoed ik dat er ergens anders wat mis is met je OSX installatie.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
@JunkieVirus
Ook al geprobeerd, geen verbetering.

@OMX2000
Zojuist Canary geïnstalleerd en Chrome via Canary opgestart en is ook traag...

Als er iets mis is met mijn OS X installatie wacht ik wel totdat Mavericks er is en dan hopen dat alles goed is na die install. Heb nu Mountain Lion maar die stond al op deze rMBP 15" dus heb daar verder ook geen installatie- of downloadbestand van... dus kan ook geen reinstall doen tenzij ik 'm opnieuw koop in de App Store. Lees nu ergens dat mijn recovery partition dit moet zijn :+ maar voorlopig blijf ik wel jullie suggesties proberen voordat ik zo'n wanhoopspoging ga doen.

OS X reinstall vind ik een beetje te veel van het goede voor een browser :+ 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Selmer op 21-10-2013 10:54 ]

Pagina: 1