Upgraden iPad 2 van 5.01 naar 6.1.3?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:51
Vraagje van een iN00b :P :

k heb hier de iPad2 van m'n nichtje die nog op 5.0.1 draait. Nu wil ze deze graag updaten omdat nieuwere apps natuurlijk niet draaien onder v5. Liefst zet ik er voor haar iOS6 op en niet 7. Gelukkig heeft ze de blob voor 6.1.3 opgeslagen (vraag me niet hoe...ik kwam er ook niet achter...).

Mijn vraag is nu hoe/of ik dit voor elkaar krijg, liefst met behoud van user data. Via iTunes (SHIFT+Update) krijg ik de 3194 error, ik neem aan omdat Apple enkel v7 nog signed.

Redsn0w geeft aan een 4.x firmware & blob nodig te hebben voor een restore en een Upgrade optie kan ik zo niet vinden. Bij Extras>'Select IPSW krijg ik de error dat de IPSW niet wordt ondersteund, wellicht omdat het een restore versie is?

Any help is appreciated :) ik ben meer thuis in linux & win dan in apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32

talin

ES-MA

ik had iets gelezen dat het met de volgende update van iOs7 ( 7.03 ) weer mogelijk was om naar 6 te kunnen.

eens even zoeken.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Thanks, voor zover ik kan vinden is het nu enkel 7 nog wordt gesigned niet meer zomaar mogelijk met 7.01/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan dat helemaal niet meer (ook niet met blobs), want de bootloader is nog steeds niet gekraakt. Als het zou kunnen, zou ik 'm nu ook meteen upgraden naar 6.x (verkeerde beslissing genomen vorige maand door op 5.1.1 te blijven :{ ).

//

Er komt waarschijnlijk nog wél een jailbreak uit voor 6.1.3. Maar daar heb je niks aan als je nu niet al op 6.1.3 zit, want nu kun je alleen nog maar upgraden naar de nieuwste versie die gesigned wordt (7.0.2).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 16:54
Is het juist niet het doel van TinyUmbrella dat iTunes "denkt" dat de 6.1.3 firmware door Apple wordt gesigned? Wat is anders het nut van het bewaren van de shsh blob?

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devvy schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:21:
[...]Wat is anders het nut van het bewaren van de shsh blob?
Op iOS devices met een A5 processor of hoger: Niets, zolang de bootloader nog niet gekraakt is (als dat ooit nog gebeurt). Dat truckje met TinyUmbrella werkt alleen tot aan de A4 processor.

http://www.jailbreakqa.co...tly-asked-questions#32763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Helaas heeft ze geen 4.x blob, aangezien hij al kwam met 5.01 erop :(
Zit niets anders op dan 'm maar te updaten naar 7 en hopen dat het nog fatsoenlijk draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
iOS 7 draait prima op een iPad 2 hoor dus waarom zou je niet willen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
rickjehh schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 07:51:
iOS 7 draait prima op een iPad 2 hoor dus waarom zou je niet willen updaten?
Lage resolutie (geen Retina) en A5. Het draait waarschijnlijk wel, maar is er niet voor geoptimaliseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
mtr33 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:05:
[...]

Lage resolutie (geen Retina) en A5. Het draait waarschijnlijk wel, maar is er niet voor geoptimaliseerd
Mwah, mijn vader heeft een iPad2 met dus iOS7 erop en ik vind het eigenlijk wel prima draaien. Een heel stuk beter dan op de iPhone 4 van mijn vriendin in ieder geval.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
mtr33 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:05:
[...]

Ik zeg toch juist dat het prima draait op een iPad 2? Ik heb er namelijk zelf één die op iOS 7 draait en dat gaat uitstekend. Dus dit lijken me niet echt valide argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Nee, volgens mij kan het niet meer. Eigenlijk moest u voor de uitgave van iOS 7, iOS 6.1.3 downloaden.

iOS 7 is een prima OS.

Ook verbeterd Apple steeds meer iOS 7. Op de iPad 2 draait iOS 7 best wel goed. Alleen zijn er een paar functies niet beschikbaar:

- Airdrop
- HDR-foto's

De iPad 2 kan gewoon iOS 7 draaien. De A5 chip wordt ook gebrukt in de iPad 3de generatie, Apple TV 3de generatie en de iPod Touch 5de generatie. Het is dus een goede processor.

[ Voor 16% gewijzigd door 12345dan op 04-11-2013 21:05 . Reden: Een zin toegevoegd ]

- 12345dan

Pagina: 1