Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Ik weet niet waar ik dit moest plaatsen, dacht dat dit het beste plek was.

Ik wil een laptop kopen van iemand, feedback is heel goed, 32x 5 sterren geen opmerkingen.
Heb het geld met vertrouwen overgemaakt, maar krijg het geld terug gestort met de mededeling dat naam en rekening niet overheen komt.

Persoon is nog online geweest na dat ik het hem gemeld heb maar niks terug ontvangen(miss heeft die mijn DM niet gezien?)

Worden tweakers accounts ook gehacked misschien die hier misbruik van probeert te maken?
Zijn username is trouwens ook zijn naam, dus daar kan makkelijk misbruik van gemaakt worden.

Ik kan zijn username niet doorgeven, wil diegene geen slechte naam geven hier.

Ik hoop nog iets van hem te horen.

edit: Dit kan het misschien ook geweest zijn, ik heb alleen nummers gebruikt niet het IBAN code ervoor, is dit nu verplicht geworden?

Het geld moest naar een ING rekening dus: NL88INGB0001234567?

[ Voor 12% gewijzigd door Signex op 18-10-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 14:08
Heb je zelf de iban conversie gedaan?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Sorry, wat bedoel je?

Ik heb zelf Rabobank trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik neem aan dat hij je het verkeerde rekeningnummer heeft gegeven aangezien 1234567 een nogal vreemd girorekeningnummer is. :P

edit: oh ik lees verkeerd :X

[ Voor 13% gewijzigd door Pikoe op 18-10-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Haha nee dat is gewoon een voorbeeld, ik kan ja niet zijn rekenummer vrij op het internet plaatsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:56
Die cijfers in NL88ING zijn afhankelijk van de rest van het rekeningnummer, IBAN-nummer moet aan bepaalde checks voldoen. Misschien dat je daar iets verkeerd doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 20:53
Volgens mij moet je bij ING en Postbank de goede naam bij TNV invullen, anders wordt het inderdaad teruggestort. Ik weet niet hoe nauw dat luistert, of bijv. J. Klaassen en Jan Klaassen beide als correct worden gezien.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou gewoon wachten tot de persoon reageert. Ik bedoel, oplichters geven geen rekeningnummer en naam combinaties waardoor een betaalopdracht faalt. (Tenzij het echt een hele domme is!).

Een reden om geen reactie te geven kan zijn omdat hij het gele balonnetje gemist heeft of gewoon even geen tijd had om er op in te gaan. Ik zou er (nog) niets achter zoeken in ieder geval.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 17:01
ING kan heel erg streng zijn m.b.t. het invullen van de naam. Kijk even goed of je de achternaam goed genoteerd hebt. Ook mogen er vaak geen puntjes tussen de voorletters staan!

edit: zie net dat het topic al enigszins oud is, waarschijnlijk zal het wel opgelost zijn

[ Voor 23% gewijzigd door timmie78 op 30-10-2013 15:49 ]

Pagina: 1