Na 5 jaar met een laptop gewerkt te hebben ben ik toe aan iets nieuws. Aangezien ik altijd wel een voorkeur heb gehad voor gamen zou ik deze pc dan ook hiervoor willen gebruiken. Daarnaast zoek ik met het oog op de toekomst ook naar een systeem met overclock mogelijkheden. Naast gamen zal de pc ook gebruikt worden voor fotobewerking, tekstverwerking en programma's als SPSS.
Het budget bedraagt maximaal 1200 euro en zou idealiter dichter bij de 1100 zitten, op dit moment heb ik al een 24 inch full hd monitor van Philips en logitech toetsenbord met muis, ook heb ik een sony hoofdtelefoon die voorlopig voor mij nog voldoende is. Ik heb twee 2 TB externe harde schijven maar aangezien beide vrijwel aan hun opslaglimiet zitten hebben deze niet veel toegevoegde waarde aan het systeem.
Na een tijd rond gezocht te hebben ben ik eigenlijk al bij een vrij compleet systeem gekomen maar ik verwelkom natuurlijk verder advies en heb enkele vragen over het systeem.
Grootste vraag tot nu toe is eigenlijk nog de voeding, hoewel diverse websites de set op zo'n 496 watt schatten gaven de benchmarks van de diverse onderdelen in reviews me een veel hoger resultaat voor het totaal pakket. De vraag hier is dan ook of de 530 watt voeding voldoende is voor de onderdelen. Als toevoeging hierop en direct aan het antwoord op de vorige vraag verbonden, zou een lichte overclock met deze voeding van cpu en/of gpu mogelijk zijn?
Uiteraard verwelkom ik elke tip en bij voorbaat dank voor de hulp
Het budget bedraagt maximaal 1200 euro en zou idealiter dichter bij de 1100 zitten, op dit moment heb ik al een 24 inch full hd monitor van Philips en logitech toetsenbord met muis, ook heb ik een sony hoofdtelefoon die voorlopig voor mij nog voldoende is. Ik heb twee 2 TB externe harde schijven maar aangezien beide vrijwel aan hun opslaglimiet zitten hebben deze niet veel toegevoegde waarde aan het systeem.
Na een tijd rond gezocht te hebben ben ik eigenlijk al bij een vrij compleet systeem gekomen maar ik verwelkom natuurlijk verder advies en heb enkele vragen over het systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | Asus Z87-A | € 122,10 | € 122,10 |
| 1 | MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC | € 228,- | € 228,- |
| 1 | Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB | € 65,99 | € 65,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Microsoft Windows 8 Pro NL OEM 32/64 bit | € 119,50 | € 119,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 16,95 | € 16,95 |
| 1 | Kingston HyperX KHX16C9B1RK2/8X | € 69,- | € 69,- |
| 1 | LG GH24NS70 Zwart | € 16,24 | € 16,24 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 530W CM | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 146,21 | € 146,21 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.132,78 | |
Grootste vraag tot nu toe is eigenlijk nog de voeding, hoewel diverse websites de set op zo'n 496 watt schatten gaven de benchmarks van de diverse onderdelen in reviews me een veel hoger resultaat voor het totaal pakket. De vraag hier is dan ook of de 530 watt voeding voldoende is voor de onderdelen. Als toevoeging hierop en direct aan het antwoord op de vorige vraag verbonden, zou een lichte overclock met deze voeding van cpu en/of gpu mogelijk zijn?
Uiteraard verwelkom ik elke tip en bij voorbaat dank voor de hulp