Weigering tot communicatie bij webwinkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:27
Hallo iedereen,

Zoals bijna iedereen heb ik ook GTA V gekocht, 2 maanden (ongeveer) van te voren bestelt om er zeker van te zijn dat ik hem zou hebben op de release.
Uiteindelijk is het plan die vrijdag voor de release veranderd, ik zou met een vriend naar de Intertoys gaan, omdat deze een nachtopening had. Zaterdag tegen de middag word ik wakker en tot mijn verbazing is het spel al 'onder weg' zoals zij dat noemen. Na wat mail contact gewisseld te hebben zou ik deze game gewoon terug kunnen sturen op hun kosten en zou ik het geld terug krijgen.
Mooi denk ik maar niks is minder waar!

Dinsdag krijg ik de game binnen en verstuur hem woensdag terug met mijn rekening nummer op de bon en t.n.v.
2 weken zijn verstreken en nog steeds staat er niks op mijn bankrekening terug gestort, op dat moment begon ik een vermoeden te krijgen dat ze dit gewoon niet wilde en ook niet gaan doen. in de tussen tijd een aantal mail's verstuurd en er word mij vertelt dat er met iedereen contact is opgenomen. Uit eindelijk heb ik mijn rekening nummer gegeven en ze hebben inmiddels nu 2 weken niks van zich laten horen.

Ik lig niet wakker om die 55 euro, maar voor mij (student) is dit toch een aardig bedrag aangezien ik nu 105 euro kwijt ben voor een game. Ik moet hier toch aardig wat voor doen bij de jumbo. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Kan ik eventuele kosten die ik maak met een advocaat verhalen op de webwinkel?
De webwinkel is www.yourgamezone.nl

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Met vriendelijke groeten,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt je gewoon beroepen op Koop op Afstand, dan mag je dus binnen 8 dagen van de aankoop zonder opgaaf van redenen de koop gewoon ontbinden, volgens mij kan dat met elke aankoop die je doet.

Toen de post arriveerde, heb je die toen geweigerd? Want dat is dan imo het enige wat je hoeft te doen. Nogmaals je rekening nummer opgeven had dus niet gehoeven en vind ik eigenlijk ook wat vreemd.

EDIT:
Ik las je even verkeerd, je hebt al aangegeven de koop te ontbinden, gewoon contact onderhouden met de winkel dus en eventueel gewoon bellen. Dat is in veel gevallen namelijk véél sneller en ook nog eens duidelijker, wat wil je nog meer?

EDIT2:
Shop heeft helaas geen telefoonnummer... Aangesloten bij een (online) keurmerk zijn ze zo te zien ook niet echt. Enige wat je dan eventueel zou kunnen doen. Daarnaast heeft de webshop uiterlijk 30 dagen om jouw geld terug te betalen, je bent dus wat vroeg. :)

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:31
En waarom is dit gelijk een weigering tot communicatie? Hebben ze expliciet aangegeven dat ze geen contact met jou willen?

Bel de winkel nog eens op zou ik zeggen.
Stuur ze anders een aangetekende brief waarin je het verhaal uitlegt en ze een termijn geeft van zeg 14 dagen om het geld terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:23
Robbie, hoeft niet, winkel heeft van wetgever maximaal 30 dagen om terug te betalen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
Bedankt voor jullie reactie's.

Helaas kan ik nergens een telefoon nummer vinden, het enigste wat ik tot nu toe heb gevonden is het KVK nummer. Hier mee kom ik bij een woonverblijf van iemand (waarschijnlijk de eigenaar?).

Robbie, Ik heb nadat ik mijn rekening nummer via de mail heb gestuurd een week niks van ze gehoord, vervolgens heb ik een week later een mail gestuurd was of er al iets bekend was bij hun waar ze na een week nog steeds niet op hebben geantwoord.

CptChaos
17 september kwam de game uit, vandaag is het de 18 oktober, oftewel nog 2/3.

[ Voor 8% gewijzigd door SlqmLqck op 18-10-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SlqmLqck schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:01:
Robbie, Ik heb nadat ik mijn rekening nummer via de mail heb gestuurd een week niks van ze gehoord, vervolgens heb ik een week later een mail gestuurd was of er al iets bekend was bij hun waar ze na een week nog steeds niet op hebben geantwoord.
Er kunnen verschillende redenen ten grondslag liggen aan waarom dat ze niet reageren, dat hoeft niet per se een weigering zijn. Weet je bijvoorbeeld 100% zeker dat jouw mail bij de juiste persoon is gearriveerd? En zie het bericht boven die van jou en mijn edits. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
CptChaos schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:04:
[...]
Er kunnen verschillende redenen ten grondslag liggen aan waarom dat ze niet reageren, dat hoeft niet per se een weigering zijn. Weet je bijvoorbeeld 100% zeker dat jouw mail bij de juiste persoon is gearriveerd? En zie het bericht boven die van jou en mijn edits. :)
ik zal vanmiddag is opnieuw via de contact pagina contact met ze op zoeken.
Ik zag het, zie mijn vorige bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:31
SlqmLqck schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:01:
Bedankt voor jullie reactie's.

Helaas kan ik nergens een telefoon nummer vinden, het enigste wat ik tot nu toe heb gevonden is het KVK nummer. Hier mee kom ik bij een woonverblijf van iemand (waarschijnlijk de eigenaar?).

CptChaos
17 september kwam de game uit, vandaag is het de 18 oktober, oftewel nog 2/3.
Dat kan zijn. Maar jij wil geld van hun hebben. Als je iets wil moet je er achter aan. Natuurlijk niet ten einde der tijden. Maar in de tijd dat je dit topic opende had je ze ook nog eens kunnen bellen bij wijze van ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
Robbie T schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:33:
[...]

Dat kan zijn. Maar jij wil geld van hun hebben. Als je iets wil moet je er achter aan. Natuurlijk niet ten einde der tijden. Maar in de tijd dat je dit topic opende had je ze ook nog eens kunnen bellen bij wijze van ;-).
Leuk en aardig maar helaas is er nergens op hun site een telefoon nummer te vinden ook niet bij de KVK.
Ik heb van iemand anders Administratieve contact gegevens gekregen. Zaterdag even belletje doen!
Pagina: 1