Windows 8.1 start niet op na update, scherm flikkert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Dringend probleem,

Zojuist dacht ik eventjes probleemloos te updaten na 8.1. Meteen na het updaten krijg ik een zwart scherm die af en toe flikkert en een muis pijltje die ik alleen zie als ik de touchpad aanraak.

Het betreft een Samsung Ativ book 7 ultra, ik heb geen windows 8 CD (ook geen cd drive). Dringend hulp nodig omdat ik laptop nodig heb voor mijn studie!!

Filmpje van de issue: YouTube: YouTube

Alvast bedankt!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
paar keer uit en aan zetten terwijl windows laadt, dan gaat windows zichzelf herstellen;)

aangezien je geen installatiemedium hebt lijkt dit me zo de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:16
Er zijn meer mensen met dit probleem en specifieke laptop:
https://gathering.tweaker...5Bfilter_keywords%5D=ativ

Sowieso vraag ik me af waarom je iets wat zodanig kritisch is (op een doordeweekse dag) gaat upgraden. Zeker net - nog geen dag - na de release kunnen er nog kinderziektes in zitten die na verloop van tijd hopelijk opgelost worden met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Hmm ik zie het inderdaad,
Geen idee waarom ik het ook nu heb gedaan, bij andere laptops van mij ging het goed dus ik dacht bij deze dus ook.

Ik heb eigenlijk bij windows herstel menu weinig opties behalve een fabrieksreset, maar dan ben ik alles kwijt en ik betwijfel of ie het dan wel doet?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Boot naar veilige modus en dan de oude Windows 8 (dus niet 8.1) drivers van je videokaart terug installeren. Bij mij op de Ativ Book 8 heeft dat gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb dit inderdaad ook gehad, de originele Intel drivers uit windows 8 en de laatste AMD (beta) drivers installeren lost dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Oke bedankt,
Ik zit nu in veilige modus van 8.1...
Moet ik nu de intel drivers en amd drivers van win8 downloaden via de websites of?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
eerst de intel drivers, daarna kan je je laptop gewoon weer gebruiken. De AMD drivers kun je dan daarna downloaden!

Bij mij crashen nu alle apps echter. Kan niets openen in de metro interface.

[ Voor 25% gewijzigd door RegularJohn op 18-10-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Harstikke bedankt!
tot nu toe doet hij het weer en ik kan verder met leren :-)

Ow, is er een mogelijkheid om een backup te maken in 8.1 en 'veilig' terug te gaan naar win8 totdat alle drivers weer op orde zijn?

[ Voor 46% gewijzigd door Thenotorious op 18-10-2013 15:35 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, gebruik de ingebouwde backup applicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb exact hetzelfde probleem, en beetje domme vraag misschien, maar hoe kom ik in veilige modus? Ik kan het niet echt vinden in bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Ruben1075 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:30:
eerst de intel drivers, daarna kan je je laptop gewoon weer gebruiken. De AMD drivers kun je dan daarna downloaden!

Bij mij crashen nu alle apps echter. Kan niets openen in de metro interface.
Ik ga je tip gebruiken.. nadat ik de boel weer gedownload heb en geinstalleerd heb voor de 3e keer.

Voor jou laatste probleem. Dat je niets kan openen kan aan je Switchable Graphics instelling liggen. Zet alles standaard op Power Saving (zodat deze de Intel gebruiken). Zet enkel je games op High Performance. Dit zou moeten werken. Fixte dit probleem wel altijd voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
NRGd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:36:
Ik heb exact hetzelfde probleem, en beetje domme vraag misschien, maar hoe kom ik in veilige modus? Ik kan het niet echt vinden in bios.
Nevermind, goed verstopt, maar na lang zoeken gevonden, direct na opstarten F8 ingedrukt houden. Met zo'n snelle laptop moet je er direct bij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
Ik heb alles toch maar teruggedraaid. Probeer over een week of 2 wel als alles goed geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:47

FZ6

Hier hetzelfde probleem met een Acer Aspire V3...
Na bootscherm zwart scherm met alleen de muis zichtbaar, verder alles zwart.

Alleen krijg ik de pc niet in Veilige Modus.
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook hetzelfde probleem.
Ik heb mijn Samsung Series 7 Chronos in veilige mode opgestart door f8 te spammen.
(@FZ6; Je moet precies op het juiste moment klikken dus gewoon een paar keer proberen f8 te spammen tijdens opstarten, er zit een periode van 0.2 sec in het opstarten waarin hij f8 decteert.)
Ik weet nu alleen niet welke driver hoe moet instaleren, kan iemand een linkje neerzetten?
Of een stappenschema maken :), het zou mij in ieder geval helpen
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Tensen, krijg je een blue screen te zien of ga je direct terug een reboot in. ?

Ik zit namelijk ook met een Series 7 Chronos die absoluut niet op Win8.1 wil draaien op moment. Crashed op de Intel HD 4000 drivers. Ik heb model NP770Z7E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjrotte
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
Had zaterdag j.l. exact hetzelfde problem met Samsung ATIV7 ultrabook, ultrazwart scherm met flikkerend cursortje... nergens meer bij kunnen. Contact met Microsoft helpdesk: 'Klinkt als serieus probleem, zal m'n chef informeren, u wordt teruggebeld' (Niet dus!). Probleem opgelost door tijdens opstarten op F10 te tikken en vandaar ' PC vernieuwen' geactiveerd. Je accounts blijven gespaard, bestanden ook maar je moet wel opnieuw een aantal zaken configureren of opnieuw invoeren (Mailaccount en Outlook contactpersonen bijvoorbeeld).
Gebruik Windows al sinds versie 3.1 maar dit is echt een slechte show want blijkt heel veel voor te komen, zie ook buitenlandse fora.
Dus ik raad Microsoft van harte aan om niet alleen Windows 8.1RT offline te halen maar ook Windows 8 en a.s.a.p. de boel te repareren!
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:55:
Ik heb hier ook hetzelfde probleem.
Ik heb mijn Samsung Series 7 Chronos in veilige mode opgestart door f8 te spammen.
(@FZ6; Je moet precies op het juiste moment klikken dus gewoon een paar keer proberen f8 te spammen tijdens opstarten, er zit een periode van 0.2 sec in het opstarten waarin hij f8 decteert.)
Ik weet nu alleen niet welke driver hoe moet instaleren, kan iemand een linkje neerzetten?
Of een stappenschema maken :), het zou mij in ieder geval helpen
Alvast bedankt
Ik heb het opgelost door gewoon naar de site van Intel te gaan en de drivers van Windows 8 te installeren. HIj vraagt dan of je het zeker weet dat je oudere drivers wilt installeren, klik ja, en klaar is kees :)

Overigens had ik daarna nog wel wat klein problemen, maar dat is inmiddels (ik vermoed door auto updates) verholpen. Wel kan ik mijn brightness van het scherm niet meer aanpassen, dat is nog wel behoorlijk vervelend
Pagina: 1