Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Op mijn werk heb ik op één vd wifi-netwerken een grijs wifi-icon op mijn Nexus 4 (collega's met Android op andere devices ook), dat is op een netwerk wat waarschijnlijk iets verder dichtgetimmerd zit vanwege security. Op ons 'gasten'-wifi netwerk heb ik wel een blauw icon.
Dit betekent dat ik geen pushnotificaties van gmail ontvang en nog een aantal andere Google services niet optimaal werken.
De systeembeheerder wil kijken of hij de benodigde poorten kan openzetten die nodig zijn voor de Google-services, maar ik kom er niet achter welke poorten dat moeten zijn. Heb al gezocht op de Android supportsite, Android forum van Google en hier op GoT, maar niets gevonden.

Iemand hier die het weet? Misschien dezelfde situatie gehad in een beveiligde omgeving?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
http://www.reddit.com/r/n...tween_grey_and_blue_bars/

TCP en UDP 5228 hielp bij die Redditor, al staan die hier alleen genoemd voor Play.

Hier staat voor Talk ook 5222/TCP

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Dank je! Die gaan we even proberen. 5222 staat specifiek vermeld voor Google Drive als desktopapplicatie, dus ik vermoed dat die niet nodig is voor Android.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

https://applipedia.paloaltonetworks.com/

Hier staan verschrikkelijk veel applicaties met default poorten genoemd. Erg handige link! (Ook voor de beheerder in kwestie :P )

-edit-

Hmm, dat valt tegen, geen poort nummers, wel linkjes naar wiki d'r bij :)

[ Voor 20% gewijzigd door WhizzCat op 18-10-2013 17:04 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein