Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Miel71
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 00:58
Hallo tweakers,

Ik ben voor mijn studie opzoek naar een tablet + dock om makkelijk en snel te kunnen typen en voor presentaties (die ik vaak op de televisie toon). hieronder heb ik een aantal punten opgeschreven die voor mij belangrijk zijn.
  • Nu wil ik hier graag Windows 8 op hebben, zodat ik meer vrijheid heb (dit heb ik begrepen qua verschil tussen 8 en RT).
  • Gezien ik wat grotere handen heb is het voor mij handig om voor een 11,6 inch te gaan, vooral qua toetsenbord.
  • Ik hoef er geen spellen op te spelen, hooguit HoMM 3 en Diablo 2, maar is dus zeker geen pre.
  • Nu heb ik ook als hobby tekenen en zijn er een aantal tablets die met een - soort van - wacom styler zijn geleverd (dus niet die dikke pennen).
Nu is mijn oog - voor nu dan - op Asus gevallen, en wel twee variaties:

De Asus VivoTab TF810C:
Afbeeldingslocatie: http://img.informatique.nl/750/56095503.jpg

Maar ook de Asus Transformer T100, alleen kan ik hier niet op tekenen (of zijn hier aparte pennen voor te krijgen?):
Afbeeldingslocatie: http://www.tabletsmagazine.nl/wp-content/uploads/2013/09/ASUS-Transformer-Book-T100-2.jpg

Nu wilde ik jullie vragen wat een goede keuze zou zijn en of jullie misschien nog andere opties weten?
Ik sta vooral voor het laatste open!!

Mijn dank is bij voorbaat groot.

Mvg,

Emiel

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Al gekeken naar de Surface Pro 2?

www.microsoftstore.com/st....PDPS/productID.286994200

Professioneel Heftruck Syndroom

• Miel71
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 00:58
een optie die ik zeker in de gaten ga houden. Alleen jammer dat er geen toetsenbord zit bijgeleverd, en die zijn apart best wel prijzig! Maar een pluspunt zijn de studentendeals!! Thx!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11 08:26
Ben zelf ook nog steeds aan het twijfelen wat voor een tablet te halen. Heb zelf al een powerhouse staan, dus het hoeft echt niks bijzonders te zijn. Afijn, hierbij mijn draai aan het verhaal;

Vind je het zelf echt nodig om Windows 8 erop te draaien (x86)? Er zijn ook hele mooie Android tablets namelijk. Dit een beetje omdat als je een tablet met Windows 8 hebt, je echt laptop performance of eronder hebt, terwijl tekenen best een intensieve operatie voor een computer kan zijn. Punt zijnde dat je qua performance een Android tablet hardware hebt met een x86 besturingssysteem.

In combinatie met je tekenen, ik weet niet hoe serieus dat is, maar een losse teken tablet (Wacom ofzo) + laptop is misschien dan een betere optie? Als je per sé zo'n leuke tablet + dock wilt: wacht asjeblieft op de Bay Trail generatie (die T100 dus). Die andere met die Atom Z2760 is echt aan zijn einde (TF810C). Denk dat het zeker het wachten waard zal zijn!

Surface Pro (1) is misschien ook een leuke optie als die een beetje zakt in prijs ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tijmen007 op 20-10-2013 17:25 ]

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Ik zou nog eventjes wachten. Er zijn flink wat nieuwe windows 8.1 tablets die nog moeten uitkomen, die met een pen worden uitgebracht. Die zijn niet alleen krachtiger, maar hebben ook een betere accuduur.

Zo heb je de :

Miix2 8-inch tablet Dit is misschien een 8 inch tablet, maar we zullen vast en zeker meer van zulke modellen met grotere schermen zien.

Dell Venue 8 Pro

Dit zijn er twee maar er komen er nog veel meer uit van o.a. Asus, hp en Acer.

Persoonlijk zou ik eerder voor een tablet gaan waar je op het scherm kan tekenen, dan een losse Wacom tekenbord. Is toch weer extra apparaat wat je eventueel moet meezeulen in je tas.

Tevens ook persoonlijke keuze, maar zou zelf voor studeren een Windows tablet gebruiken. De gemiddelde medestudenten zie ik nog steeds hobbyen om een office document normaal te openen op hun tablet of een presentatie van een hoorcollege. Er is toch altijd nog de mogelijkheid om Android virtueel te draaien mocht je willen hobbyen.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 20-10-2013 18:47 ]

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Miel71 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:27:
een optie die ik zeker in de gaten ga houden. Alleen jammer dat er geen toetsenbord zit bijgeleverd, en die zijn apart best wel prijzig! Maar een pluspunt zijn de studentendeals!! Thx!
[url=''http://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr-021tab/01-tablets/productdetails/80013713/microsoft-surface-pro-2-64gb/5hx-00004/default.aspx/'']Kijk bij Paradigit, krijg je er momenteel een toetsenbord cadeau bij[/url]

[ Voor 14% gewijzigd door Krasloos op 20-10-2013 20:01 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA
Pagina: 1