Mac beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 19:49
Ik gebruik al enige tijd een VPN account op mijn MBP en Imac. Omdat ik veel in hotels zit in het buitenland, vind ik het toch fijn als niet iedereen met een beetje kennis van computers mijn internet gedrag en in mijn computer kan kijken.

Om de info vanaf mijn computer naar het WWW te bescherming heb ik dus een VPN account.
Wat kan ik doen om mijn MBP en Imac te beschermen tegen kwaadwillenden? Is de Apple firewall genoeg?

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPN is een versleutelde verbinding, daar kan dus niemand bij meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 19:49
Maar is het niet mogelijk om in mijn computer in te breken en zo mee te kijken?
Sorry, geen opleiding it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 20:27
Wat ik altijd standaard aanzet is de Firewall en Stealth Mode. Wat hierboven al gezegd is dat als je een VPN verbinding hebt(bij voorkeur OpenVPN) dan kan al niemand meekijken.

En FileVault is ook handig als je veel reist en in hotels zit.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
En keyloggers? Dan log je ergens in via een VPN tunnel en dan wordt je username en password als nog gejat. Als men een VPN verbinding gebruikt vind ik het geen excuus om geen antivirussoftware te installeren. Mac OSX is opzich goed beveiligd, maar dit komt ook mede omdat het OS misschien minder aantrekkelijk is als Windows. Ik zou als ik jouw was toch iets van software gebruiken. belangrijkste is denk ik een firewall als je niets download en alleen de VPN verbinding gebruikt.