[Windows8] Digitale windows 8 pro opnieuw installeren.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:47
Beste forums lezers,

Deze vraag had ik al gesteld op het microsoft forum maar na wat browsen door het forum had ik er niet zo veel vertrouwen in.

// Beste Community,

Mijn windows 8 pro versie wilt niet helemaal goed werken bij het opstarten. Zo start hij 4,5 of 6 keer opnieuw op en hij komt dan niet voorbij het windows 8 laad scherm waar dat balletje rond draait. Na een aantal seconden loopt het scherm vast en start hij weer opnieuw op.

Dit herhaalt zich zelf tot dat windows aangeeft dat er een fout is en de optie komt om te herstellen, dit doe ik dan. waarna windows weer opnieuw start en nu wel correct en door gaat naar mijn startscherm.

Als ik mijn pc opnieuw opstart na dat het eindelijk is goed opgestart, heb ik dit probleem niet en start hij meteen goed op. Dus dit opstart probleem komt alleen voor als de pc een tijd heeft uitgestaan.

Nu ben ik opzoek gegaan naar een oplossing maar zodra je op google zoekt naar "Windows start up problems" zie je door de bomen het bos niet meer.

Hierna heb ik besloten om windows 8 'gewoon' opnieuw te installeren maar zo gewoontjes bleek dit dus niet.

Ik heb een digitale windows 8 pro key. Bij de clean instal wil ik de huidige Windows schijf formatteren en windows op een nieuwe ssd schijf installeren.

Vanuit de reset naar fabrieks instellingen via de geavanceerde bootopties, lukt het mij niet. Ik krijg niet de keuze om windows te installeren op een andere schijf.

Op internet heb ik gelezen dat je dan via de windows download tool, windows op een usb/dvd kan zetten en vervolgens booten via deze usb/dvd.

Lijkt ook simpel maar aangezien ik mijn product key al gebruikt had kan ik windows niet opnieuw downloaden via de tool en krijg ik de melding dus dat mijn key al in gebruik is.

Hoe installeer ik een digitale versie van windows 8 pro op een nieuwe schijf en formatteer ik de huidige C schijf waar windows op staat?

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen,

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Alper

// Ik ben verder gaan zoeken op internet en zou het werken als ik windows eerst verplaats van me oude ssd naar mijn nieuwe sdd en dan een herstel uitvoer vanuit de geavanceerde bootopties?

En dan begrijp ik dat ik een image moet maken van de ene ssd?

Hoe "pak ik deze uit" op de nieuwe ssd? en kan dit complicaties met zicht brengen? De nieuwe ssd is sneller, maakt het dan wat uit dat het van een langzamer ssd komt, de image?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Alper

//

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, als er meer informatie nodig is dan geef ik die graag.

Met vriendelijke groet,

Alper

Link microsoft forum: http://answers.microsoft....25-4d45-b6eb-fa3eaa78fdb4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 23:42
Met de ''downloadtool'' bedoel je dit? http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only Via dat programma kan ik, na het ingeven van mijn productcode, gewoon de software opnieuw downloaden en een ISO-bestand aanmaken.