Ik merk bij steeds meer games dat mijn systeem zijn beste tijd heeft gehad - tijd voor een upgrade dus!
Het probleem is alleen dat ik nou niet precies weet wát er aan mijn systeem te verbeteren is.
Uiteraard zijn er GPU's (vooral van Nvidia, maar ik ben een trouwe AMD klant) die net een halve tier hoger zijn, maar om daar nou meteen 100-200 euro aan uit te geven lijkt me zo zonde.
Mijn CPU is inmiddels oud, maar het blíjft een quadcore met 3,2GHz - dus tenzij ik voor een hexacore ga, zal dat ook niet veel verbeteren lijkt me.
Maargoed, genoeg geklaag, hier is mijn huidige systeem:
Asus M5A78L-M
AMD Phenom II X4 840
Sapphire Radeon 6850 HD
2 x 4GB Kingston DDR3
Be quiet! Pure Power L7 530W
En een oude 7200rpm HDD waarvan ik de naam zo 1-2-3 niet weet
Op zich best een leuk systeempje, toch?
Nogmaals, na wat rondgekeken te hebben durf ik niks nieuws aan te schaffen in de angst dat het 'm nét niet waard is.
Dus, iemand tips?
Het probleem is alleen dat ik nou niet precies weet wát er aan mijn systeem te verbeteren is.
Uiteraard zijn er GPU's (vooral van Nvidia, maar ik ben een trouwe AMD klant) die net een halve tier hoger zijn, maar om daar nou meteen 100-200 euro aan uit te geven lijkt me zo zonde.
Mijn CPU is inmiddels oud, maar het blíjft een quadcore met 3,2GHz - dus tenzij ik voor een hexacore ga, zal dat ook niet veel verbeteren lijkt me.
Maargoed, genoeg geklaag, hier is mijn huidige systeem:
Asus M5A78L-M
AMD Phenom II X4 840
Sapphire Radeon 6850 HD
2 x 4GB Kingston DDR3
Be quiet! Pure Power L7 530W
En een oude 7200rpm HDD waarvan ik de naam zo 1-2-3 niet weet
Op zich best een leuk systeempje, toch?
Nogmaals, na wat rondgekeken te hebben durf ik niks nieuws aan te schaffen in de angst dat het 'm nét niet waard is.
Dus, iemand tips?