Ubuntu 13.10 Wine 1.5/1.6/1.7 errors?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
Aangezien ik niet precies wist waar ik dit moest plaatsen, plaats ik het maar hier...

Het gaat om het volgende probleem: Wanneer ik gebruik maak van een Wine 1.4 installatie heb ik geen enkel probleem, behalve het feit dat de helft van mijn programma´s niet goed functioneren. Echter wanneer ik Wine 1.5/1.6/1.7 installeer krijg ik telkens de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/7180/screenshotdj.png

Dit gebeurt bij elk programma, zelfs bij WineCFG...
Iemand enig idee? Na vele uren Googelen en herinstalleren van Wine ben ik ten einde raad... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je wine prefix is niet helemaal lekker meer. Je zal deze dus opnieuw moeten instellen en dat kan door $HOME/.wine map te hernoemen of verwijderen. Er wordt dan een nieuwe, schone prefix gemaakt alsof je een verse Windows installatie hebt. Je spel kan werken, maar mogelijk dat je 'm opnieuw moet installeren. Net als je andere programma's.

Hernoemd de map ipv verwijderen zodat je altijd nog terug kan. Je kan ook via de terminal en "env WINEPREFIX=/pad/naar/nieuwe/prefix programma.exe" een nieuwe prefix maken om dat ene programma uit te voeren. Hernoemen is wellicht makkelijker.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Het gaat niet puur om dit spel hoor, ik heb gewoon een plaatje van internet gepakt om het te verduidelijken. Dit gebeurt bij ELK programma, zelfs bij WineCFG maar ook bij Xfire, Origin, etc.

Heb inmiddels de map verwijderd en daarbij heel Wine 1.4 ook gelijk (Daarna autoremove gebruikt) en heb nu Wine 1.7 geinstalleerd en het probleem is er nog steeds.

Ik heb trouwens ook al regelmatig deze stappen gevolgd, en volgens mij werd daar de map ook al verwijderd.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2114676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Als winecfg ook crashed; ik heb laatst hetzelfde probleem gehad na een DLL override toe te hebben gevoegd. Maar, dit zou opgelost moeten zijn door ~/.wine directory te verwijderen.

Heb je wel ia32-libs geinstalleerd staan om 32-bit wine te kunnen draaien? Hoe installeer je wine? Door het te downloaden, of gebruik je netjes je package manager? Waarschijnlijk heeft 1.7 wat meer dependencies dan 1.4.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
Ik heb Wine toegevoegd aan de repositories, en dan gewoon installeren met sudo apt-get install wine1.7. Volgens mij klopt dit wel?

ia32-libs weet ik niet, ga ik nu even bekijken.

EDIT: Al geinstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Cassie789 op 19-10-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

OK. Dan zouden de dependencies geinstalleerd moeten zijn.

Wat is de terminal output van het wine commando? Die eindigt waarschijnlijk in een backtrace iets met internal error.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alles wat Wine uit zou spugen in een terminal als je 't niet via een terminal draait komt in $HOME/.xsession-errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik had ook problemen met Wine 1.7 vanuit de PPA:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Package wine1.7:

wine1.7 : Dependancies: wine1.7-i386 (= 1.7.1-0ubuntu2)

Package wine1.7-amd64:

wine1.7-amd64 : Dependancies: wine1.7:any (= 1.7.1-0ubuntu2)

De dependancies konden niet gevonden worden terwijl ze wel in de PPA zitten.

De beheerder gaf deze tip:

code:
1
apt-get install wine1.7 wine1.7-i386 wine1.7-amd64

Misschien is het gerelateerd aan jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Om Wine volledig te kunnen installeren heb je multi-arch nodig. Iig als je 'm van source build en de standaard uit Debian. Ubuntu zal daar niet veel anders bij zijn. Je moet dan eerst 'sudo dpkg --add-architecture i386' uitvoeren, dan apt-get update om dan pas goed Wine te kunnen installeren. Maar, dat zou al gedaan moeten zijn, aangezien je instructies zou moeten krijgen als je wine normaal wilt opstarten vanaf een shell.

Tl;dr: wine-i386 is nodig, of plain wine, niet wine64.

Pagina: 1