Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASTERISK + SYNOLOGY

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen fellow tweakers,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Synology DS213+
Ding werkt perfect! Nu wilde ik me eens gaan wagen aan Asterisk.

Ik heb de package geïnstalleerd en gestart. Echter, met Asterisk heb ik nul komma nul ervaring. Google, Tweakers leert me de mogelijkheden en de configs maar eigenlijk de meest basale vraag zie ik nergens beantwoord.

Mijn doel:
Met Asterisk onderling gratis te kunnen bellen (om te beginnen). Dit via Wifi en later via VPN op extern gebied. De clients zijn op dit moment een Android en iPhone toestel. De basistest is om via mijn Android toestel iemand lokaal te kunnen benaderen op zijn iPhone toestel.

Probleem:
Bij de configuratie van Asterisk (Digium page) vraagt hij om een SIP provider. Nu heb ik me ingelezen over SIP providers maar voor zover ik kan achterhalen is dit alleen van belang als je external call gaat maken, dus niet lokaal. Klopt dat?

Is een SIP provider verplicht voor het maken van interne calls?

Ik heb tevens een user aangemaakt maar tijdens de configuratie ervan zag ik nergens dat er gevraagd werd om een username en wachtwoord. Echter, als ik mijn Android toestel wil configureren dan vraagt hij wel om een username en wachtwoord.

Wat ik heb gedaan om dit zelf op te lossen:
Heel veel gegoogled, punt is alleen dat alle tuts geschreven zijn voor linux cli en ik met de grafische schil werk van de Synology. Linux kennis is MINIMAAL aanwezig in ieder geval.
Ook met google heb ik nog geen duidelijk antwoord gekregen op mijn vraagstuk of een SIP provider überhaupt nodig is voor local calls ( eigen interne netwerk ).

• bushwankaz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 14:59
Google eens naar FreePBX, is niet dezelfde grafische schil maar hier is wel veel over te vinden. Principe is hetzelfde.

Je hebt voor intern bellen geen sip provider nodig. Maak eerst een dialplan aan, volgens mij staan de standaard instellingen wel goed voor een test. Vervolgens maak je twee gebruikers aan, onder voip settings kun je een sip/iax password opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bushwankaz, thanks!
Heb intussen wat gerommelt en heb toch de Digium werkend gekregen. Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat er geen geluid is bij oproepen, geen enkel dus. Heb de poorten nagekeken en heb 4569, 5060 en 10000 tot 20000 openstaan but still no luck. Suggesties? ( ik google intussen verder ).

Verwijderd

Topicstarter
Ben er al achter! via geavanceerde instellingen bij NAT gegevens ingevuld!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 09:43
Beste,
Kun je aangeven wat het draaien van Asterisk op de synology doet met de slaap en diepe slaapstand?
Blijven de harde schijven altijd draaien?
THX!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, niet getest helaas en inmiddels het project alweer gesloopt :)
Pagina: 1