Toon posts:

najaar wederom storingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we hebben hier kpn interactive tv + internet
het adsl modem heeft een snelheid van 16mb

beneden een kpn ontvanger met harddisk recorder
boven een kpn ontvanger zonder harddsik recorder

sinds begin deze week stoort het beeld boven weer , blokjes, af en toe beeld stil voor 3-5 seconden
dan weer 2min goed beeld etcetc
beide ontvangers zijn via een netadapter aangesloten
afstand tot centrale pakembeet 1600 meter

inmiddels begint de ontvanger beneden de zelfde kuren te vertonen alleen nog niet zo erg als boven
wat reeds gedaan
* netadapter van beneden met boven omgewisseld ==> geen verbetering
* ontvanger van beneden en boven omgewisseld ==> lijkt ietsje minder erg te zijn
* beide ontvanger uit / aan gezet ==> geen verbetering
* experiabox uit/aan gezet ==> geen verbetering , opvallend was dat experiabox bijna 10min nodig had om weer een link te krijgen. terwijl dat normaliter 1 a 2min is.
* beide ontvangers via scart naar tv ==> geen verbetering
* beide ontvangers via hdmi naar tv ==> geen verbererting
* ontvangers via cat5 kabel aangesloten ==> geen verbetering

we hebben sinds 2011 kpn interactief en ieder najaar hetzelfde ge....
in de winter 2011 -2012 3 keer nieuwe experiabox gekregen , lijnmetingen gedaan huisaansluiting binnen 2 keer vervangen
pas in voorjaar ging t weer beter
winter 2012-2013 begon weer op nieuw
modem gerest , lijnmetingen gedaan , nu ook in centrale printplaat vervangen
4 keer monteur gehad huisaansluiting binnen weer vervangen ohja lijn stond op vdsl maar moest adsl zijn dit gecorrigeerd door kpn
uiteindelijk werd het voorjaar toen weer normaal kijken

nu begint het gezemel weer van voor af aan, de kpn kabel komt nog ouderwets in woonkamer binnen
in de tuin ligt de kabel waar deze binnen komt 20cm boven de grond, ik vermoed dat t hieraan ligt.
maar volgens de kpn geleerden kan dat niet

iemand advies
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 13:43
Haal alles van je internet af, zoals je telefoon, pc enz. Behalve je twee ontvangers. Kijk nu ofdat het nog steeds gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Mijn advies:
Indien mogelijk naar een andere provider overstappen... ik heb geen idee waar het aan ligt: maar als jij spreekt over dat het elk najaar is dan klinkt het als invloed vanuit het weer.

Is er mogelijkheid voor kabel (UPC/Ziggo) of Glasvezel bij je thuis? Maak er gebruik van en dump KPN

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:41
Het lijkt er op dat jouw binnenkomende kabel lek is en dat er met de legere temperaturen en regen vocht in blijft staan. Als ik het zo lees is alles tussen de centrale en jouw huis wel vervangen, behalve de kabel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DavidZH schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:07:
. Als ik het zo lees is alles tussen de centrale en jouw huis wel vervangen, behalve de kabel zelf...
Dat klopt idd, ik heb vanaf begin af aan al gevraagt aan kpn om te kijken naar de kabel tussen woning en verdeelkast in de straat( niet de centrale dus ) ze hebben een kabelmeting gedaan bij ons en bij onze buren en er was een significant hoger aantal foute communicatie op onze lijn ten opzichte van die bij de buren.
maar volgens hun valt dit binnen de "marges "

gisteren is de experiabox tot 3 keer toe de verbinding zelfs kwijtgeraakt en duurde t per keer 2 a 3 minuten voordat het adsl signaal weer ingetraint was en ik weer internet/tv had .

en als ik een netwerkkabel gebruik ipv de wirelesadapter blijft het issue ook bestaan.

gezien deze 2 punten kan ik zelf niet anders concluderen als dat het de kabel is die de woning ingaat
maar wat kan ik doen om kpn zover te krijgen dat ze toch nog eens naar deze kabel kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:45
Gewoon een aantal keren telefonisch je problemen doorgeven, en lukt dat niet overgaan naar een aangetekende brief. Geef ze daarin een redelijk termijn (4 weken) om de problemen op te lossen, of met een alternatief te komen. Kunnen of doen ze dat niet, dan lijkt het me eerlijk om kosteloos bij ze weg te gaan en kabel of glasvezel te kiezen. Een vergoeding is hier dan ook wel op zijn plaats.

Je moet wel vriendelijk blijven, en tegelijkertijd aangeven dat het je begint te irriteren. Hun dienst/pakket werkt niet, dus lossen ze het maar op. Als alles vervangen is behalve de fysieke kabel, dan lijkt de oplossing dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-10 11:39
Probeer anders via tiwtter danwel het kpn forum contact te krijgen. Wordt je teruggebeld en als het goed is melding aangemaakt voor de 2e lijn. Komt er waarschijnlijk nogmaals een monteur die het dan verder zou moeten oppakken. BInnen de foutmarge en ondertussen wel een klapperende lijn lijkt mij sterk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
telefonish heb ik al ettelijke malen geprobeert , maar daar kom ik niet verder mee,
ga ze toch maar eens aanschrijven nu,
overigens kan ik inmiddels vrij overstappen als ik zou willen nu contractueel gezien.
maar daar is het probleem niet mee opgelost
-----------------

heb nu kpn maar eens via FB persoonlijk bericht benaderd.
hopelijk krijg ik een antwoord

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb via facebook bericht gestuurd
er is nu een storing aangemeld ze komen met 3 werkdagen er op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vrijdag langeweest zelfde monteur als vorige keren.
vandaag zijn ze bezig met nieuwe aansluitingkabel in te graven

ben benieuwd straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je hebt wel geduld zeg. Ik was allang overgestapt naar kabelinternet.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja snap ik maar daar is het probleem niet mee opgelost
ook als ik overstap naar bijv telfort of tele2 adsl zit ik nog steeds met dit probleem

kpn moet het gewoon oplossen opdat ik een betrouwbare lijn binnen heb liggen

daarna kan ik altijd nog naar ziggo/upc

Verwijderd

Topicstarter
we zijn nu 2 weken verder en voor het eerst heb ik het idee dat het daadwerkelijk is opgelost.
sinds de nieuwe invoerkabel is de verbinding stabiel op voldoende snelheid.
geen onderbrekingen meer gehad
Pagina: 1