Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:22

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
De maker van de oude Half-Life mod (zie hier: The Stanley Parable HL2 Mod) was al een tijdje bezig met een stand-alone “HD remix”. En ik kom er héél toevallig achter dat ie net een paar uurtjes uit is op Steam

Voor de mensen die bekend zijn met de mod: betere visuals, meer content, dezelfde satire en dezelfde narrator.

Voor de mensen die niet bekend zijn met de mod..: het is lastig, want hoe minder dat je over deze “game” weet, hoe beter. Het is een ervaring. ’t is meer een interactief verhaal, een satire op games, met een hilarische narrator die commentaar levert op alles wat je doet (of niet doet). En afhankelijk van wat je wel of niet doet, krijg je een andere verhaallijn voorgeschoteld. Gewoon proberen. De mod is ook nog beschikbaar, maar deze game heeft ook een demo. Deze schijnt spoiler-free te zijn, dus ik vraag me af of het het waard is om die ook te downloaden (ik heb de game meteen gekocht).

Een mooie OP maak ik misschien later nog, maar zoals ik al zei, hoe minder je weet, hoe beter, dus ik weet niet hoe veel zin dat heeft.

[Officiële site]
[@ Steam]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

De demo is helemaal spoilervrij. En is zelfs een aanrader om te spelen, zelfs als je het volledige spel hebt. Waar het volledige spel, zoals je zegt, een satire op games is. Zo is de demo een satire op demos, een demo in een demo als het ware.

Voor fans van Kaufman films als "Being John Malkovich" en "Adaption".

Gisteren de volledige versie gekocht zonder reviews af te wachten. Die 10 euro was het mij al waard voor het plezier van de HL2-mod en de demo. Ik moet de volledige versie nog wel spelen.

edit: Bekijk de launch trailer

[ Voor 8% gewijzigd door 4bit op 18-10-2013 10:27 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Yep, ik had ’t inmiddels in de gaten. Mijn gewoonte is, als ik toch al van plan ben een game te kopen / film te kijken etc., dat ik alle trailers en andere promotie grotendeels mijd. Maar dat is dus bij dit spel niet nodig.. Er is over nagedacht, en het hoort zelfs bij de experience.

De achievements zijn ook geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik kende de mod niet, maar ik zag van de week een filmpje van de demo door Nerd3. Dus ik heb het spel ook gekocht toen ik hem op steam zag verschijnen.

Hier nog een trailer:

De achievements zijn inderdaad erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07-2023
De demo vond ik briljant. Binnenkort maar eens de volledige versie kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 16:30
Anthor schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:06:
Ik kende de mod niet, maar ik zag van de week een filmpje van de demo door Nerd3. Dus ik heb het spel ook gekocht toen ik hem op steam zag verschijnen.

Hier nog een trailer:
[video]

De achievements zijn inderdaad erg goed :)
Daar heb ik de demo ook gezien idd en die was al briljant.
Zal hem zo dadelijk aanschaffen, lijkt me een prima besteding voor de aankomende druilerige zondag.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:45

guReMcO

Praat mar frysk

De demo is geweldig, deze ga ik kopen. Het mooie/jammere is dat je er niks over kan zeggen zonder het te spoilen. Maar eigenlijk moet je het gewoon zelf ervaren. Ik hoop dat je kan dansen. :)

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben ik de enige die bij het zien van deze titel dacht dat het over een aflevering van The Big Bang Theory ging? :P

Op http://store.steampowered.com/app/221910 is de game trouwens te vinden. :)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41
Klinkt goed dit. Nooit van gehoord... ben heel benieuwd. Ik ga dit topic snel sluiten, de game kopen en aan de slag! dat is volgens mij het beste :P Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 16:30
Geweldige game.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb het origineel nog gespeeld. Ik weet niet of ze die hebben ge-update maar dat is op zich ook een aanrader.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milites
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 13:18
Het is in principe een update van het origineel, maar verder is deze uitgebreid (er zijn, afhankelijk wat je defeinieert als einde, twintig eindes volgens mij). Heb de mod versie nooit gespeeld, maar ben daar nu ook wel erg nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

LOL Net de demo gespeeld. Ik moet zeggen dat ik de hele tijd met een glimlach op m'n gezicht zat. Vraag me alleen af hoe veel langer het complete 'spel' is, eigenlijk. En of je tussendoor kan bewaren of zo...? Maar ik denk dat ik deze sowieso maar moet kopen. Heel wat anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milites
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 13:18
Je kan tussendoor opslaan, mits je het aanzet in de opties. Ik heb met veel verkennen 3-4 uur plezier gehad eraan. De demo was inderdaad redelijk lang, en geheel spoiler vrij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:37
Het zojuist de demo gespeeld en het begin was alleen al hilarisch. Eigenlijk door de goede interactie met 'de stem' heb ik nooit een gevoel gehad dat het ging vervelen. Iedere keer dat het gevoel een beetje de kop op stook kwam er wel weer een hilarische comment gevolgd door een nog idiotere actie.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Net de demo gespeeld, echt zelden zo hard gelachen tijdens een demo. Schitterend ook hoe je daarna nog geen idee hebt hoe het echte spel nu is. Maar die ga ik zeker spelen na dit.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Geweldige trailer. Heb nog nooit van deze mod c.q. game gehoord, maar als deze humor een grote rol in de game speelt dan is het voor mij zeker een must-have!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49
Heeft iemand al 20 minuten stil gestaan in de demo?

En heeft iemand het geheim in de demo gevonden? Ik stond lekker te swingen :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 11:22

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik vond de demo minder leuk dan de meeste mensen boven mij geloof ik. Wel hilarisch hoor, maar het is wel steeds dezelfde humor. Had al een voorgevoel dat het een gescript verhaal zou zijn. Ik krijg er zo'n gevoel bij als wanneer je vroeger op een linkje grapje klikte en dan een windows popup kreeg met van die flauwe opmerkingen die niet weg te klikken waren (na 999 keer).
Op zich speelde ik wel door totdat ik vast zat. Net nadat ik een kopje in een vuilnisbak moest gooien ging ik blijkbaar niet ver genoeg de nieuwe kamer binnen. De deur ging dicht en toen stond ik weer in de gang terwijl de narrorator door praatte. Kon verder niets meer doen.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Om even een 3 jaar oud topic te kicken: de game is in de aanbieding op Steam (2,50 ofzo). Ik kende het niet maar toch gekocht. Echt briljant en fucked up tegelijk. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden :')

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28912

Ik behoor tot de groep die de hype ervan nooit begrepen heeft. Ik had het in de demo namelijk in no-time voor elkaar om de situatie en het verhaal van de narrator volledig uit sync te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Toch even bumpen na 6 jaar :D

De fans zijn natuurlijk al lang en breed op de hoogte, maar morgen verschijnt de Ultra Deluxe versie.

In principe gewoon een update van de game, maar wel een aparte versie. Lijkt er op dat mensen die de game al op Steam hadden korting krijgen.. Anyway, de link in de OP van de website klopt nog. De link naar de Ultra Deluxe versie op Steam is hier.

Laatste nieuwsbrief (met een countdown en wat "instructies" betreft 't voorkomen van spoilers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:33

s0kkie

Cowabunga

Gekocht op PS5 met release omdat ik veel goede comments zag onder de YT video van PlayStation.
Na 4 uurtjes spelen het meeste wel gezien al, vond een paar stukken wel leuk, maar vond het ook helaas niet de 20€ waard dat ik er voor heb neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr.004
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-07 15:45
Sméagol schreef op woensdag 27 april 2022 @ 00:12:
Toch even bumpen na 6 jaar :D

De fans zijn natuurlijk al lang en breed op de hoogte, maar morgen verschijnt de Ultra Deluxe versie.

In principe gewoon een update van de game, maar wel een aparte versie. Lijkt er op dat mensen die de game al op Steam hadden korting krijgen.. Anyway, de link in de OP van de website klopt nog. De link naar de Ultra Deluxe versie op Steam is hier.

Laatste nieuwsbrief (met een countdown en wat "instructies" betreft 't voorkomen van spoilers)

[YouTube: The Stanley Parable: Ultra Deluxe - Release Date Trailer]
Is er iemand die de "gewone" versie al heeft en de Ultra Deluxe heeft gekocht, en mij kan vertellen of het de upgrade waard is?

Ik heb The Stanley Parable met veel plezier gespeeld, maar de meerwaarde van de Ultra Deluxe is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
nr.004 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Is er iemand die de "gewone" versie al heeft en de Ultra Deluxe heeft gekocht, en mij kan vertellen of het de upgrade waard is?

Ik heb The Stanley Parable met veel plezier gespeeld, maar de meerwaarde van de Ultra Deluxe is mij niet duidelijk.
Ik niet helaas, hij draait helaas niet op m'n verouderde computer.
Overigens kreeg ik op Steam wel een flinke korting omdat ik de vorige versie al had, maar die korting is tijdelijk, dus daar moet je even naar kijken als je Steam gebruikt.

Van wat ik hoor van andere mensen is de upgrade substantieel, maar ik kan uit m'n hoofd niet met cijfers komen. Volgens mij vertelt de site daar wel wat over toch?

Pagina: 1