Niet erg egale kleuren,soms onrustig beeld, vooral bij zwart

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nou, na 3 weken begin ik deze TV te kennen,Pana tx-L39EM6E, ik wilde al van tevoren liever Ips dan VA, maar geld he. Hier zit waarschijnlijk een Samsung *VA paneel in.
Moet wel even zeggen dat ik in een behoorlijk gedimde kamer zit, niet donker maarr zacht geel licht.
Wat zie ik.... nou bij donkere scenes met zwart, lichtere blokjes in de overgang,niet mooi geleidelijk maar lompe overgang... gebrek aan definitie zeg maar. Waarom viel met dit bij een CCFL ips tv nooit op. Omdat die 81 cm 720p was en deze 99 1080p en dus meer zie? Of had ik plasma moeten doen?

Of is dit een Edge-Led iets, en had alleen Full-Led dit anders gedaan?

Maar ook bij lichtere kleuren zoals rood/roze zie ik dit, het begint me te irriteren. Maar bedenktijd is al voorbij, en voor een goede Ips of plasma was het geld toch niet. Miskoop zal ik het niet noemen, maar nadeel wel.

Uiteraard al met beeldverbeteraars en lichtsterkte en contrasts gekeken wat dat helpt, nope dit zit ingebakken.
edit: ok, dit heet dus clouding, hhmmm, eens kijken of backlight op 0 zetten helpt. edit2: lager zetten helpt wel. Blijk ik met de vragen rondom dit gedooe zitten, waarom niet een strak beeld, bij 1080p en Upc's 12Mbit aanvoer..

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 18-10-2013 02:47 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zet de televisie op beeldstand cinema of true cinema. Vanuit daar kun je de beeldinstellingen beter zetten en zou dit effect ook veel minder zichtbaar moeten zijn.

Als ik jou verhaal zo hoor, zou ik zeggend dat je last hebt van slechte gradaties in het beeld. Daardoor wordt het verschil tussen de 256 kleurstappen per kleur te groot en krijg je geen egale overgang van kleur. Kun je meestal voorkomen door contrast, helderheid en eventueel gamma lager te zetten. Door backlight lager te zetten voorkom je het probleem niet maar maak je het onzichtbaar. Gaat ten koste van de beeldkwaliteit.

Je moet sowieso niet teveel verwachten van een goedkope televisie.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ok, tx, dat zijn de betere antwoorden. :)

edit: contrast en gamma, doet niet echt veel, maar helderheid duidelijk wel, dus ik ben redelijk tevreden. Ook backlight toch wat lager, stond iets te fel voor de avonden.

Edit: je gouden tip was op TrueCinema zetten, tx daarvooor. Heb sharp ook laag gezet.

[ Voor 85% gewijzigd door Sjah op 03-11-2013 21:08 ]