Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volcanic Islands review vraag

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57
...Het kan gezien worden als een stap terug. Eind jaren negentig gebruikte 3dfx de eigen Glide-api exclusief voor zijn Voodoo-videokaarten. Dat had tot gevolg dat er games uitkwamen die Direct3D of Glide ondersteunden. Uiteindelijk delfde Glide met het faillissement van 3dfx het onderspit.
Hoe precies is het een stap terug? Exclusiviteit? Ik meende ergens gelezen te hebben dat AMD het juist niet exclusief wilde houden. Misschien is dat pas bekend geworden nadat dit artikel geschreven was maar zoiets hoort dan toch wel aangepast te worden door een update in te voegen?

De ondergang van Glide had niets met het faillissement van 3dfx te maken (dat is pas op 15 Oktober 2002 aangevraagd) maar meer met het feit dat nVidia en ATi gelijkwaardige danwel betere producten op de markt brachten en Direct3D volwassener werd (DirectX6) en OpenGL beter werd ondersteund door die producten.

Beetje laat om het op te merken maar aangezien ik de reviews niet meer naast het nieuws heb staan, kijk ik niet zoveel meer naar de review-headlines.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik speel het door naar de reviewer NitroX infinity.