Nieuwe hardware met veel BOSD en FPS drops.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Hoi GOT,

Ik zit met een probleempje, ik heb nieuwe hardware gekocht en deze geïnstalleerd. Dit is het lijstje:

MSI Z87 G45 Gaming (Moederboard)
i5 4670K (CPU + Stock Cooler)
Corsair Vengenace 2x4GB DDR3 1600 CML8GX3M2A1600C9 (RAM)
Samsung 840 PRO SSD 120GB (Opslag/Systeem)
GTX 760 TI 2GB Gaming (GPU)

Nu heb ik windows 7 geinstalleerd en van de CD de drivers geïnstalleerd. Ik heb met de java plugin van NVIDEA de drivers van de videokaart geïnstalleerd. Alle Windows updates gedraaid, windows geactiveerd.

Ik heb ook de volgende software installed:

Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/0/AADtmBEhswUJHBx5IJ_4cYvJBpoAIkawxZV1zAQaRlrKCQ/12/19613931/png/32x32/3/_/1/2/Screenshot%202013-10-18%2023.42.54.png/bcjPDawyKMOsCzBEDEwjbfPI28_mln6XIC_-beKmHbo?size=1280x960

Voor de rest niks ingesteld of veranderd op de default locatie van mijn ''Gebruikers'' folders (Mijn documenten, Mijn Muziek etc..) na.

Het probleem
Audio Drivers lijken te crashen en daarna weer terug te komen. Soms opeens van 10fps in CS:GO naar 500 fps en soms blijft hij voor langere tijd hangen. Game crashed ook heel vaak. Vaak BOSD'S, ook tijdens het kijken van een film of youtube filmpjes. Mijn muis die lijkt soms vast te lopen waardoor hij tijdelijk een dpi van 1 lijkt te hebben en daarna weer normaal functioneert.

Wat heb ik al geprobeerd?
Drivers van de MSI website gepakt voor de moederboard drivers.
Drivers van NVIDEA website gepakt (niet dat het anders kan) / ook de BETA driver geprobeerd.
Windows opnieuw geinstalled.
In apparaatbeheer gekeken of er nog drivers miste of out of date waren.
BOSD's in de gaten te houden, dit zijn iedere keer andere meldingen.
Gekeken of mijn voeding het allemaal wel aankon.
Men BIOS harde reset gegeven met de jumper op het mobo.
Ik heb de temps al gecheckt en die komen nooit boven de 50 graden uit.

Mijn vraag
Wat zou ik nog meer kunnen doen? Of is dit een bekend probleem met deze combinatie van hardware en/of software?

[ Voor 5% gewijzigd door Bielie993 op 17-10-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:38
Drivers van het moederbord gewoon van de intel site plukken. Die zijn het meest up-to-date, drivers van fabrikanten van het moederbord/grafische kaart zelf zijn 95% van de tijd out-of-date.

Voor intel is/zijn dat dus:
Intel Inf Drivers
AHCI is op de MSI site ook de nieuwste.

Intel heeft eventueel ook nog een auto-detect die kan kijken of je Intel Drivers up to date zijn.

Audio:
Realtek Site

Verder kwa grafische kaart gekeken naar de 3D settings van NVIDIA wat voor vage problemen kan zorgen zie daarvoor ook Windows 8.1 en Steam Games en http://steamcommunity.com...ons/0/864971765643419788/

Lan Driver ook de laatste:
Killer LAN site (E2200 driver)

Verder BIOS/UEFI up to date?

Ik vraag me ook af of in de BIOS/UEFI je XMP Profiles wel aan staan voor je geheugen, anders heeft je geheugen mogelijk verkeerde timings en/of een verkeerd voltage wat ook voor random blue screens kan zorgen.

Ik hoop dat dit wat helpt.

[ Voor 11% gewijzigd door Starke op 18-10-2013 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Bedankt voor je reactie, ik ga hier van het wekend even aan sleutelen! Zal wel een update posten als er iets gelukt of mislukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
UPDATE: Heb windows 8 geinstalleerd en heb nu geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgende keer toch even ook de stop codes notern en hier posten. Ondanks dat ze verschillen zijn dit dé aanwijzing voor het oplossen van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Ja goed idee, maar ik denk dat het komt door de chipset drivers. Want deze installeerde ik van de website maar kreeg een foutmelding en een bluescreen. Toen verwijdert en vervolgens een oudere versie geinstalleerd. Dit ging wel goed.

Maar had eerst meer problemen en sinds windows 8 dus niet meer.
Pagina: 1