Monitor voor gaming .

Pagina: 1
Acties:

• noerie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10-2025
Hallo leden,

Ik ben op zoek naar een goeie monitor voor gaming van 22 inch of 23 inch maximaal.
Het liefst dat het 75 hz is met een 1920x1080 full hd. En de poot niet te hoog is .

Mijn systeem gpu is MSI GTX 770 LIGHTNiNG.

MVg,

murtie

[ Voor 74% gewijzigd door noerie op 18-10-2013 23:35 ]

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
-

Laat dat de volgende keer maar achterwege.

[ Voor 245% gewijzigd door Bolletje op 20-10-2013 18:44 ]

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:09
|:(

Laat dat de volgende keer maar achterwege.

[ Voor 90% gewijzigd door Bolletje op 20-10-2013 18:44 ]

Verwijderd

Ligt er aan. Als je videokaart hogere framerates dan 60fps trekt kan het wel helpen. Als FPS > refreshrate monitor, dan heb je kan op tearing, wat ik (persoonlijk) rete irritant vind, oplossing hiervoor is Vsync maar dat veroorzaakt weer inputlag. Hogere refreshrate monitor is dan de enige 'echte' oplossing. Als gamen echt je doel is, dan is een 60Hz monitor eigenlijk gewoon niet genoeg.

edit: @hierboven, reageer serieus, of reageer niet...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 23:17 ]

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:53
Gewoon een 120Hz monitor kopen >>>>> google

• noerie
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:16:
Ligt er aan. Als je videokaart hogere framerates dan 60fps trekt kan het wel helpen. Als FPS > refreshrate monitor, dan heb je kan op tearing, wat ik (persoonlijk) rete irritant vind, oplossing hiervoor is Vsync maar dat veroorzaakt weer inputlag. Hogere refreshrate monitor is dan de enige 'echte' oplossing. Als gamen echt je doel is, dan is een 60Hz monitor eigenlijk gewoon niet genoeg.

edit: @hierboven, reageer serieus, of reageer niet...
nu begin ik een beetje te snappen.

En welke monitor raad u aan met een hoger refreshrate ? het liefst max 23,5 inch .

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-02 12:28
Korte uitleg:

Hertz = de eenheid van frequentie ( een x aantal Hertz geef aan hoe vaak iets gebeurt per seconde zegmaar)

Refreshrate monitor = Hoe vaak het paneel van je monitor een nieuw beeld kan weergeven(word aangeduid in Hertz/Hz), zoals je misschien al wist bestaat een film, of bewegend beeldmateriaal uit allemaal foto's die snel achter elkaar volgen. Een menselijk oog registreert (gemiddeld) ongeveer tussen de 27 en de 32 beelden per seconde, dit zorgt voor "motion blur" waaruit een "bewegend" beeld ontstaat.

FPS = Frames Per Second, wat wil zeggen; beelden per seconde(zoals je dat hierboven zag.) FPS geld voor alles wat met "bewegend" beeldmateriaal te maken heeft, onze ogen, films, games etc.
Zoals hierboven al stond registreert het gemiddelde menselijk ook tussen de 27 en 32 FPS, het menselijk oog kan ook gemiddeld dit nog verder onderscheiden tot ongeveer een FPS van 35/45 tot zo'n 70/80 FPS.
Vanaf dat punt is het (bijna) niet meer mogelijk om nog hogere FPS getallen te onderscheiden van elkaar, gewoon omdat het menselijk oog het technisch gezien niet aan kan.

Wat nou voor gamen "beter" zou zijn aan een 120/144 hertz monitor tegenover een 60/75 hertz monitor is dat het paneel/scherm/monitor veel meer beelden per seconde KAN weergeven dan een 60/75 hertz monitor dit KAN.

Die "kan" heb ik niet voor niets dik gedrukt, het KAN inderdaad ook, wat dan een vereiste is is dat jou framerate, die je computer uitgeeft net zo hoog is als OF hoger dan -de refreshrate die je monitor heeft, anders heb je er niks aan.
Als je er niks aan hebt is het zo dat jou computer een lagere framerate(FPS) genereerd dan dat de monitor aan kan, maar dat is geen probleem, want als je computer minder produceerd, dan zal hij ook zeker die FPS weergeven, maar als de FPS van jou computer boven je monitor gaat, dan zie je die "extra" FPS niet, omdat dus de monitor het technisch gezien gewoon niet kan weergeven.

Duidelijk? :)

• RoaDHouse
Alles draait beter op een 120Hz scherm, of je de 120 fps haalt of niet.

• w4v3g0d
RoaDHouse schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:55:
Alles draait beter op een 120Hz scherm, of je de 120 fps haalt of niet.
Dat is gewoon niet waar, waar haal je dat vandaan?
Het is technisch gezien niet haalbaar, je kan het niet aantonen dat het zo is.

• RoaDHouse
TecHHeaD schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:57:
[...]

Dat is gewoon niet waar, waar haal je dat vandaan?
Het is technisch gezien niet haalbaar, je kan het niet aantonen dat het zo is.
Ben ik niet met je eens, ik heb hier een 120Hz staan en games lopen sowieso veel soepeler dan op een 60Hz.

De theorie klopt wel maar in de praktijk is het anders, ik kan je zo vertellen of ik achter een 120 of 60 Hz scherm zit. In alle opzichten qua performance is een 120 Hz vele malen smoother dan een 60 Hz. Zoek maar eens op google :)

Btw. heb jezelf een 120 Hz ?

• w4v3g0d
RoaDHouse schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 01:04:
[...]

Ben ik niet met je eens, ik heb hier een 120Hz staan en games lopen sowieso veel soepeler dan op een 60Hz.

De theorie klopt wel maar in de praktijk is het anders, ik kan je zo vertellen of ik achter een 120 of 60 Hz scherm zit. In alle opzichten qua performance is een 120 Hz vele malen smoother dan een 60 Hz. Zoek maar eens op google :)

Btw. heb jezelf een 120 Hz ?
Ik heb er wel genoeg ervaring mee ;)

Het is alleen het idee wat je doet denken dat het soepeler loopt.
Wat jij waarschijnlijk ziet, waardoor je denkt dat het soepeler loopt, is dat je minder in-monitor frameskipping hebt, dat is waarschijnlijk wat je ziet.

• RoaDHouse
Een 120Hz scherm komt een stukje dichterbij een CRT scherm, de feel is veel sneller dan een 60Hz en dat heeft nix met "het idee dat het soepeler draait te maken".

• noerie
In ieder geval dan bedankt voor de info en reacties.

Ik gebruik een LG FLATRON W2253V en volgens mij moet deze ook 75hz kunnen maar max is 60hz .
Is er een optie om deze op 75hz te draaien?
Ik heb http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-W2253V-PF de update gedownload maar niet gelukt .

w2253.cat
W2253.icm
W2253.inf

deze bestanden zijn het.

• w4v3g0d
Volgens mij kan je met de Nvidia videokaart drivers je monitor "overclocken" (jahaa!)
Weet het niet zeker, Google werkt ook heel goed om antwoorden te vinden ;)

• noerie
Ik denk dat ik voor de LG monitor ga.:

LG 23" D2342P-PN LED 3D

http://www.mycom.nl/beeld...07/lg-23-d2342p-pn-led-3d

Of de Iiyama ProLite E2280HS-B1

http://www.mycom.nl/beeld...utm_campaign=hardwareinfo

[ Voor 47% gewijzigd door noerie op 19-10-2013 00:05 ]

• RoaDHouse
Dat zijn budget monitoren, verwacht er niet teveel van :)

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-02 12:10
Als je er wat meer geld voor over hebt dan is dit een hele mooie advertentie van mij ;)
Wel 24inch, maar dat verschil merk je amper met 23inch (eigenbeleving, maar een aantal mm hoger). Verder is hij draaibaar/kantelbaar en kun je hem omhoog en omlaag doen. Dus dat het scherm bijna op je burea leunt. Echt een pracht scherm, al zeg ik het zelf.

V&A aangeboden: Gaming monitor 144HZ, Philips Brilliance 242G5DJEB Zwart, nieuwstaat

De schermen die jij had uitgezocht waren inderdaad meer budget schermen en 60Hz. Niks mis mee, maar zoals hier boven al is beschreven heeft 120/144Hz een andere beleving.
Pagina: 1