Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:16
Op het moment ben ik aan het werk bij een bedrijf wat verschillende kleine producten maakt, gebaseerd op 8-bit microcontrollers. Mijn werk bestaat uit embedded software voor deze producten schrijven, testen en soms productie ondersteunen met kleine problemen. Doorlooptijd van een product / project varieert van anderhalve week tot een maand.

Voordat ik bij dit bedrijf werkte heb ik ongeveer een jaar bij een bedrijf aan 1 project gewerkt. Dat werk bestond deels uit het schrijven van een applicatie en deels het schrijven van embedded software.

Op het moment ben ik een beetje uitgekeken op het werk wat ik doe. Projecten wisselen me te veel / snel, maar ook het feit dat ik nu 95% van de tijd naar beeldschermen kijk en code klop begint me tegen te staan. Ik ben rond aan het kijken voor een alternatief.

Nu het grote probleem, waar ik graag jullie advies voor wil hebben: Ik weet niet precies waar ik naar moet zoeken. Ik heb een MBO opleiding elektronica en HBO technische informatica afgerond. Het ligt voor de hand dat ik iets in de techniek-sector zoek, maar ik heb geen goed beeld van mogelijke functies naast "(embedded) software engineer". Ik zou graag functie / baan vinden waarbij ik niet de volledige tijd met software bezig ben en wat meer in contact met collega's / klanten. Wie kan me daar bij helpen :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:01

sebasd

loopt op espresso

Sogeti (mijn vorige werkgever) heeft in ieder geval de nodige vacatures in de High Tech-divisie, misschien zit daar iets voor je tussen? Die doen volgens mij het nodige met embedded systemen.

Dat is wel detachering, overigens. Voordeel is dat je bij verschillende bedrijven over de vloer komt, nadeel (voor sommigen) is potentieel meer reistijd, al weet ik niet hoe lang je nu onderweg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Op http://www.carrieretijger...ct/technische-informatica staat veel info over de mogelijkheden wat je kan doen met HBO Technische Informatica.

Wat je het beste kan worden?? Dat ligt aan je zelf.
Je kan eventueel meer als applicatie beheerder aan de slag. Daarmee heb je meer contact met mensen.
Uiteindelijk ben je zelf degene die moet beslissen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zelf heb ik ook bij Sogeti gewerkt en het is wel een bedrijf dat je veel mogelijkheden kan bieden. Er zijn natuurlijk nog wel wat meer grote detacheerders in de markt waar jij je bijv 2-3 jaar kan orienteren en bijspijkeren op andere vakgebieden.
Punt is wel dat dit weer detachering is en het best kan zijn dat je snel moet wisselen. Echter is het bijna onmogelijk om ergens binnen te komen zonder te weten wat je wilt gaan doen dus dat lijkt me dan toch wel handig om eerst even te weten :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
Het gaat me niet zo zeer om wie de werkgever is, maar meer om een idee te krijgen wat voor functies nog meer passen bij de opleiding die ik heb. En daarnaast een beter beeld proberen te vormen over wat bij mij kan passen. Linkje van carrieretijger is interessant, dat ga ik zo ff lezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:35
Ik heb 7 jaar geleden de overstap gemaakt van een klein bedrijf dat deed aan embedded software naar een groter bedrijf dat ERP oplossingen maakt (geen detachering !). Is me heel goed bevallen. Je begint wel een beetje opnieuw, maar verstand van software ontwikkeling en je ervaring helpen wel mee om er sneller in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Wat zijn de dagelijkse werkzaamheden voor jou binnen de functie / het bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hoi M14,

Ik vind het ook wel interessant wat jij precies doet. Met embedded software op 8-bit moet ik aan ATMEL chips programmeren denken? Dus ASM? Heb je ASM kennis?

Ik ben zelf ook aan het kijken en wil wel eens hardop met je meedenken :)

Edit: Hoe oud ben je? Heb je meer certificaten?

[ Voor 12% gewijzigd door Squ1zZy op 18-10-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

PLC programmeren in de industrie? Afwisselend en ook inhoudelijk.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1