Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatieve adapter veilig?

Pagina: 1
Acties:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik heb mijn adapter op school gelaten, stom stom natuurlijk, maar ik wil even werken met windows 8.1 op de laptop.

Nu had mijn vader nog een laptop oplader liggen
18.5V 4.9A 91W
De laptopoplader die erbij hoort heeft de waardes:
19V 6.3A 120W

Zie http://www.asus.com/Noteb...oks/N56VB/#specifications

Nou vernam ik wel dat dit veilig zou zijn, de Ampere is flink lager en de Volt iets minder, dit zou toch prima moeten werken?

Nu merkte ik iets heel raars op ( het laadde de laptop prima op trouwens ), als je je vinger gewoon op de touchpad legt als het niet oplaad beweegt de muis ook niet, of echt miniem als je gaat mierenneuken.
Echter, als ik de oplader erin stop schiet de muis alle kanten op en is het met geen enkele mogelijkheid op één plek te houden...

Ik betwijfel nu wel of het veilig is? 8)7

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Nee, niet gebruiken.

Ten eerste die rare symptomen. En ten tweede geeft die adapter te weinig spanning, en te weinig vermogen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Voor zover ik weet is het alleen eng om teveel te leveren van iets, niet te weinig? Bij computers dan? Het laadt verder prima op.

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 17-10-2013 22:54 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Die halve volt minder is geen probleem, echter levert die voeding van je vader 30W minder aan de laptop. Wat voor de voeding zelf gewoon extreem slecht is, en ook je accu naar de kloten kan helpen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat hierboven gezegd is.
NIET DOEN! Als je laptop je lief is. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Meteen losgetrokken :'(
Vanavond gaat hij dan even "slapen" :/

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Onzin.. zoals eerder genoemd die halve volt maakt niet uit (die wordt hoe dan ook wel gelijk getrokken door de spannings regulators in je laptop).
Dat hij minder vermogen heeft kan alleen slecht zijn voor je adapter maar over het algemeen zijn die daar voor beveiligd. Je laptop gaat aan of niet.. that's it. Sommigen geven ook keurig aan dat ze met minder vermogen alleen in 'low power mode' kunnen starten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:05:
Onzin.. zoals eerder genoemd die halve volt maakt niet uit (die wordt hoe dan ook wel gelijk getrokken door de spannings regulators in je laptop).
Dat hij minder vermogen heeft kan alleen slecht zijn voor je adapter maar over het algemeen zijn die daar voor beveiligd. Je laptop gaat aan of niet.. that's it. Sommigen geven ook keurig aan dat ze met minder vermogen alleen in 'low power mode' kunnen starten.
Dus ik moet de batterij er uittrekken en zien wat er gebeurt?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:05:
Precies mijn Dell herkent gewoon welke Adapter er in zit.. een 130 of 90 of 65w :-)

bij de laatste wil die eigenlijk de accu gewoon niet opladen..

404 Signature not found

Pagina: 1