Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Verwijderd
Oplossing: Sluit alle VASTE apparaten met een kabel (UTP) aan, en de WiFi voor mobieltjes tablets etc... En als het mogelijk is, ga over naar 5 GHz. Deze band is nog redelijk "schoon", en er zijn meer kanalen.
Met het programma inSSIDer kan je kijken hoe "erg" het is wat betreft de buren etc...
Helaas geen laptop voorhanden om inSSIDer te gebruiken. Woei!
Maar begrijp ik goed dat ik me er gewoon bij neer moet leggen dat ik door de buren geen Netflix op mijn Chromecast kan kijken?

Blauwe lijn ben ik. Zegt me nog bar weinig, anders dan dat -70 dBm niet bijster goed schijnt te zijn; http://compnetworking.abo...ess80211/g/decibel_db.htm
[ Voor 32% gewijzigd door Obiter dictum op 17-10-2013 21:27 ]
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Al geprobeerd om je channel van je wifi te switchen naar 12 of 13? Lijkt erop dat het daar "rustiger" is volgens inSSIDer. Volgens mij zijn die channels beschikbaar op de meeste routers.Obiter dictum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:17:
Blauwe lijn ben ik. Zegt me nog bar weinig, anders dan dat -70 dBm niet bijster goed schijnt te zijn; http://compnetworking.abo...ess80211/g/decibel_db.htm
Edit; qua dBm geen enkel verschil...
[ Voor 16% gewijzigd door Obiter dictum op 17-10-2013 22:01 ]
Qua qBm maakt dat idd niet uit. Het gaat erom dat er op het kanaal van jou WiFi zo min mogelijk andere WiFi zenders zitten. Die ene hoge balk op kanaal 9 wil je dus niet in de weg zitten. Kanaal 6 of 12-13 zijn je beste opties, maar als je apparatuur 5GHz ondersteunt heb je waarschijnlijk veel meer keuze, maar helaas ondersteund jou WiFi AP dat niet.Obiter dictum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:59:
Nog niet geprobeerd, schijnt problemen op te kunnen leveren met Chromecast. Zal het eens proberen!
Edit; qua dBm geen enkel verschil...
Op wat voor wireless device wil je streamen?
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Juist. Op een Chromecast, en bij alle channels hoger dan 10 weigert die dienst. 1-9 dus; heb hem maar op 6 gezet. Ging gisteravond overigens (toevallig?) verrassend goed; uurtje kunnen kijken met maar één buffer halverwege!DJSnels schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:39:
Qua qBm maakt dat idd niet uit. Het gaat erom dat er op het kanaal van jou WiFi zo min mogelijk andere WiFi zenders zitten. Die ene hoge balk op kanaal 9 wil je dus niet in de weg zitten. Kanaal 6 of 12-13 zijn je beste opties, maar als je apparatuur 5GHz ondersteunt heb je waarschijnlijk veel meer keuze, maar helaas ondersteund jou WiFi AP dat niet.
Op wat voor wireless device wil je streamen?
Verwijderd
Vraag hem / haar het vermogen naar beneden bij te stellen, of sluit je IP TV kastje bedraad aan.
Of je pleistert gewoon wat kippengaas op je muren, bye bye signaal van de buurmanVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:53:
Precies Shadow: Wie is die "buurman"die zelfs sterker binnen komt (door de muur dan), dan jijzelf? Dit is funest voor het signaal.
Vraag hem / haar het vermogen naar beneden bij te stellen, of sluit je IP TV kastje bedraad aan.
Kunnen we kanaal 12 en 13 lekker links laten liggen, en het gewoon op kanaal 1, 6 en 11 houden a.u.b.? Het lijkt daar misschien rustig, maar een gedeeltelijke overlap met andere kanalen is nog altijd veel slechter dan een kanaal met een ander netwerk delen. Kanaal 1, 6 en 11 overlappen elkaar niet.stroopwaffle schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:57:
[...]
Al geprobeerd om je channel van je wifi te switchen naar 12 of 13? Lijkt erop dat het daar "rustiger" is volgens inSSIDer. Volgens mij zijn die channels beschikbaar op de meeste routers.
.
In dit geval zijn de gebruikers op kanaal 1 waarschijnlijk allemaal automatisch ingesteld door de desbetreffende routers zelf, omdat kanaal 6 en 11 allebei door de gebruiker op kanaal 9 (en de andere slimmeriken op niet-standaard kanalen) verknoeid zijn.In the case of Wi-Fi, channel overlapping is bad. This leaves only channels 1, 6 and 11 not overlapping with each other.
General rule of thumb, you want your network to be anti-social with other networks. So, avoid being within 2 channels of any other network.
If you cannot avoid them, join them. Sharing the same channel, co-channel interference, is not ideal, the impact of the interference is reduced because the 802.11 specification has methods to negotiate same channel communications.
Mijn advies zou zijn om, hoewel dat tegenstrijdig klinkt, kanaal 1 te gebruiken. Dit heeft de minste half-overlappende stoorzenders. Met de overige gebruikers op kanaal 1 valt te samen te leven door de "negotiate" functionaliteit in 802.11 . Wees dan meteen even vriendelijk voor de buren en probeer uit wat het laagste vermogen is waarbij je nog goede ontvangst hebt?
Ik had hier ontvangst van ongeveer 40 verschillende wifi-netwerken, sinds de Ziggo hotspots geactiveerd zijn 60. Die zitten allemaal op de 2,4 GHz band. Op de 5Ghz band tel ik er 1.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:10:ga over naar 5 GHz. Deze band is nog redelijk "schoon"
[ Voor 167% gewijzigd door FatalError op 18-10-2013 18:34 ]
Verwijderd
Doe dan kanaal 1, 5, 9 en 13. Dat overlapt elkaar ook niet. Een voorwaarde is wel dat DSSS/802.11b niet gebruikt wordt. Maar wie wil er dan nog 11 mbit spullen gebruiken?Kunnen we kanaal 12 en 13 lekker links laten liggen, en het gewoon op kanaal 1, 6 en 11 houden a.u.b.? Het lijkt daar misschien rustig, maar een gedeeltelijke overlap met andere kanalen is nog altijd veel slechter dan een kanaal met een ander netwerk delen. Kanaal 1, 6 en 11 overlappen elkaar niet.
Met de huidige modem/routers klopt dat in ieder geval. Het zal dan ook amper extra 'ruis' geven.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:20:
Volgens mij zijn de Ziggo hotspots op hetzelfde kanaal. als je op verschillende kanalen wilt uitzenden, heb je twee radio modules nodig. En die zitten er waarschijnlijk niet in de Ziggo modems.
[ Voor 29% gewijzigd door FatalError op 18-10-2013 18:40 ]
If it ain't broken, tweak it!
Ik had het probleem ook met een ziggo modem, continu hickups in films en verbindingen die wegvielen omdat het signaal te laag werd.
Nu heb ik een Asus Router erachter gehangen en de modem in Bridge gezet, het probleem is opgelost en ik heb nu geen last meer.
Ik gebruik geen Netflix, maar stream wel vanaf mijn NAS.
ps. Let wel op dat als je naar de 5Ghz band zou gaan er een kans is dat sommige Wifi apparaten deze niet ondersteund.
[ Voor 16% gewijzigd door hoekies op 18-10-2013 19:21 ]
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi