Nieuwe Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 09:05
Hallo iedereen,

Na een foutje van een mobiele provider krijg ik plots rond de 100 euro terug en dit geld wil ik als studentje duwen naar een systeem upgrade.

Ik speel voornamelijk games als League Of Legends en zou graag willen kunnen streamen, maar mijn huidige videokaart laat dat niet toe. Mijn videokaart is nu zo'n 4 jaar oud en mag dus wel eens vervangen worden.

Hiervoor heb ik gekeken naar verschillende kaarten, maar heb zo mijn twijfels.

Een tweede handse GTX660?

V&A aangeboden: MSI N660 TF 2GD5/OC

Of een nieuwe HD7850/HD7790?

http://tweakers.net/price...50-2gd5-oc/specificaties/
120 euro kan nog net, misschien een tweede hands, dat zou ook kunnen.

http://tweakers.net/pricewatch/330230/asus-hd7790-dc2oc-1gd5.html

Verder ben ik bang voor mijn huidige systeem. Ik heb namelijk een nogal oude voeding (ook 4 jaar oud), maar deze heeft enkel een 4+2 PCI aansluiting. Wel 500 W.

Verdere specificaties:

ASRock Extreme 3
AMD FX-8150
8GB DDR3
ATI radeon HD 4770

Kan iemand een aanbeveling doen die echt waard voor het geld geeft?

Harstikke bedankt!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

't Zou ook fijn zijn als je ook kon vermelden welke voeding het was.
Als je echt rauwe kracht wilt en geluidsdruk je geen reet kan bommen is een 5970 nog steeds een geweldige kaart.
Als je iets meer wilt letten op stroomverbruik en geluid en performance je niet zoveel kan schelen ( komende van een 4770 is het nog steeds een wereld van verschil ) is een 6950 misschien wel leuk. Met geluk kan je er een 6970 van maken.
Als je echt budget wilt doen is een 5870 misschien wel wat, nog steeds een geweldige kaart voor hoeveel je ervoor betaalt ( ~65 ). Zou zeggen de beste prijs/fps.

Nvidia probeer ik over het algemeen te vermijden bij V&A aangezien de prijzen vaak nog erg hoog liggen.
De 660 is inderdaad een mooi ding voor hoeveel je ervoor neerlegt, 110 is echt niet verkeerd.

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 09:05
Thomg schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:57:
't Zou ook fijn zijn als je ook kon vermelden welke voeding het was.
Als je echt rauwe kracht wilt en geluidsdruk je geen reet kan bommen is een 5970 nog steeds een geweldige kaart.
Als je iets meer wilt letten op stroomverbruik en geluid en performance je niet zoveel kan schelen ( komende van een 4770 is het nog steeds een wereld van verschil ) is een 6950 misschien wel leuk. Met geluk kan je er een 6970 van maken.
Als je echt budget wilt doen is een 5870 misschien wel wat, nog steeds een geweldige kaart voor hoeveel je ervoor betaalt ( ~65 ). Zou zeggen de beste prijs/fps.

Nvidia probeer ik over het algemeen te vermijden bij V&A aangezien de prijzen vaak nog erg hoog liggen.
De 660 is inderdaad een mooi ding voor hoeveel je ervoor neerlegt, 110 is echt niet verkeerd.
Bedankt voor je reactie.

Het is een ocz technology ocz500sxs

Daarbij, ben ik niet zo van de oude generaties. Ik wil wel graag een videokaart die nog een paar jaar mee gaat en dus niet al over 2 jaar uitgeteld is.