[8.1] Foutmelding installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmarcus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Vandaag heb ook ik een poging gewaagd om windows 8 te upgraden naar windows 8.1. Heb hem gewoon geinstalleerd. Computer startte een aantal keer opnieuw op. Toen ik weer bij het inlogscherm kwam heb ik ingelogd. Vervolgens kreeg ik het volgende beeld voor mn neus.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BEX8tZd.jpg

Erop googlen heeft tot nu toe weinig effect gehad dus ik vroeg me af of meer mensen dit zijn tegen gekomen?

Update: Voordat de computer weer zichzelf gaat herstellen komt er een foutmelding BUGCODE_NDIS_DRIVER. Iemand advies?

Update: Heb de oplossing gevonden. Zit inmiddels ook in windows 8.1! Blijkbaar moest ik de drivers van mn draadloos netwerk kaart updaten.

[ Voor 23% gewijzigd door tmarcus op 18-10-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt eerder als een gefaalde update die door de drukte niet goed is gedownload en daardoor de installatie corrupt werd. Probeer de update gewoon op een later tijdstip nog eens.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmarcus
Nog een keer proberen dan maar. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de update ook niet gelukt.

Downloaden ging prima en toen ging die installeren. Op een gegeven moment gaf de AVG virusscanner een alert melding dat een programma privacy instellingen wilde aanpassen. Met m'n domme kop had ik AVG niet uitgezet en heb gezegd dat AVG het moest oplossen. Daarna reageerde Windows niet meer.

Heb met de resetbutton de PC opnieuw opgestart en ben weer terug naar de Store gegaan en heb bij de Windows 8.1 update opnieuw op download geklikt. Ik blijf echter nu deze melding krijgen, ook als ik op 'opnieuw proberen' klik. Windows 8 Pro opnieuw installeren heeft niet geholpen.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/168c1t5.jpg

Weet iemand hoe ik de update weer in zijn geheel opnieuw kan downloaden en nu goed installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WTF denkt Microsoft met deze meldingen te bereiken? "Iets" kan toch niemand wat mee?
Ik word hier zo treurig van ;( Waarom moet het nou allemaal zo 'clean' :(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:31:
[...] Weet iemand hoe ik de update weer in zijn geheel opnieuw kan downloaden en nu goed installeren?
Aks het goed is wordt er een restore point gemaakt voordat die begint. Wellucht dat je daar weer naar terug kan grijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:47:
[...]

Aks het goed is wordt er een restore point gemaakt voordat die begint. Wellucht dat je daar weer naar terug kan grijpen?
Inloggen onder een ander Microsoft account did the trick. Nu download Windows 8.1 opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gelukkig ging mijn update goed. Al had ik het wel leuker gevonden als ik meer controle had over het herstartgedrag. Nu ging-ie uit zichzelf, zonder opgaaf vooraf, herstarten. Niet zo fijn als je nog bezig bent, ongeacht de eerdere melding vlak na installatie over herstarten. 10 minuten later ging 't hoe dan ook z'n ding doen :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Hero of Time schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:41:
Gelukkig ging mijn update goed. Al had ik het wel leuker gevonden als ik meer controle had over het herstartgedrag. Nu ging-ie uit zichzelf, zonder opgaaf vooraf, herstarten. Niet zo fijn als je nog bezig bent, ongeacht de eerdere melding vlak na installatie over herstarten. 10 minuten later ging 't hoe dan ook z'n ding doen :r.
Er was wel een dialoogboxje die aankondigde binnen 15min te herstarten :P Maar geef je helemaal gelijk. Dat was behoorlijk irritant. Had nogal wat IE schermen openstaan en een project in Visual Studio die ik dus nog haastig kon gaan inchecken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmarcus
Update: Voordat de computer weer zichzelf gaat herstellen komt er een foutmelding BUGCODE_NDIS_DRIVER. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:48:
[...]

Er was wel een dialoogboxje die aankondigde binnen 15min te herstarten :P Maar geef je helemaal gelijk. Dat was behoorlijk irritant. Had nogal wat IE schermen openstaan en een project in Visual Studio die ik dus nog haastig kon gaan inchecken :/
Bij mij was 't dus 10 minuten en counting. Maar na het initiële scherm krijg je geen nieuwe waarschuwing. Zo'n beetje als met Windows Update die je niet meer kan uitstellen. Ik wilde 'm juist tussendoor laten installeren want ik weet niet hoe lang 't zou duren. Dan moet 't niet voor mij gaan bepalen wanneer 't gaat herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmarcus
Heb de oplossing gevonden. Zit inmiddels ook in windows 8.1! Blijkbaar moest ik de drivers van mn draadloos netwerk kaart updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 22:44
Hero of Time schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:42:
Klinkt eerder als een gefaalde update die door de drukte niet goed is gedownload en daardoor de installatie corrupt werd. Probeer de update gewoon op een later tijdstip nog eens.
Nou, dat kan je toch wel uitsluiten? De procedure zal toch hopelijk wel een checksum uitvoeren of iets dergelijks voordat er begonnen wordt aan de installatieprocedure.

Uit de verzameling redenen dat ik eigenlijk alleen op Linux werk heb ik de volgende foutmelding foutcode: 0xC1900101-0x20017. Foutmelding treedt op na eerste herstart van installatieprocedure.
Iemand enig idee hoe je daar überhaupt achter kunt komen? Google weet het ook niet.

De fallback procedure werkt in ieder geval wel goed. Brrrr, nu maar snel weer weg.

edit:

Volledige herinstallatie lijkt het probleem opgelost te hebben. Een upgrade van windows 8 in dual boot setup werkte niet in mijn geval en ik denk daar de echt oorzaak van mijn foutmelding zat.

SSD schijf in twee partities opgedeeld -> windows 8 geinstalleerd zonder secure boot -> windows 8.1 geinstalleerd -> ubuntu 13.10 op tweede partitie geïnstalleerd -> in ubuntu boot-repair geïnstalleerd, deze wist zonder problemen grub juist te configureren (ik niet).

[ Voor 32% gewijzigd door arnem_ op 31-10-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

arnem_ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:30:
[...]

Nou, dat kan je toch wel uitsluiten? De procedure zal toch hopelijk wel een checksum uitvoeren of iets dergelijks voordat er begonnen wordt aan de installatieprocedure.
Zou je wel denken, maar zelfs hun download tool die je vroeger (nu nog eigenlijk?) moest gebruiken voor alle ISO downloads van Volume Licenses en MSDN faalde ook geregeld. Kreeg je een corrupte ISO terwijl de tool aangaf dat de download in orde was. Een handmatige check op 't verkregen bestand gaf een andere checksum dan 't moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Bij mij hielp een full restart ook om de download te kunnen hervatten. Maar het is wel zwoegen voor mijn laptop, en niet iets wat je zomaar even tussen door doet.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hetzelfde probleem, andere foutcode:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/drj8RWoCJUQWD01cit1t7jZx/full.jpg
0x80004005

Dingen die ik geprobeerd heb:
• store cache clearen
• install files deleten (is een hidden folder op je C: drive) en volledig opnieuw laten downloaden
• proberen installeren als andere user
• ervoor gezorgd dat alle "gewone" windows updates geinstalleerd zijn.
• reboot na bovenstaande acties

Probleem is dat googlen op deze foutcode bijna uitsluitend resultaten over de preview versie teruggeeft, en dan nog vooral in combinatie met lenovo laptops, terwijl dit een zelfgebouwde PC is met heel courante onderdelen *edit 2*. Enige exotische ding was een USB hoofdtelefoon, maar deze ontkoppelen maakt geen verschil.

In de event viewer valt nog een andere error op, met nog een andere foutcode:
Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x8024200D: English ESD Bundle Parent.. Hierop googelen geeft ook geen relevante resultaten :|

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 18-10-2013 23:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmarcus
Zorg ervoor dat je alleen de noodzakelijke zaken aan je pc hebt gekoppeld. Schijnt als je bijvoorbeeld een iPhone aan je USB hebt hangen tijdens de installatie dat die ook fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 22:44
Het enige dat ik online kom is dat het upgraden van 7->8->8.1 vaak niet werkt en met verscheidende foutmelding gepaard gaat. Ik heb een update naar 8 dus zal wel een volledige reinstall worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
arnem_ schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:21:
Het enige dat ik online kom is dat het upgraden van 7->8->8.1 vaak niet werkt en met verscheidende foutmelding gepaard gaat. Ik heb een update naar 8 dus zal wel een volledige reinstall worden.
Hmm...heb vandaag een update gedaan van Windows 7 Enterprise --> Windows 8 Enterprise --> Windows 8.1 Enterprise (deze laatste kun je btw automatisch laten verlopen dm.v. setup /auto:upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Ik kan ook niet upgraden.

Als de download start via de Store, gaat ie tot 50%. Het downloaden gaat goed.
Daarna gaat ie installeren. De download springt meteen terug naar 0% en begint van voor af aan.

Dit vind ik in mijn event log:
Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x8024200D: English ESD Bundle Parent.

Ik heb van alles al geprobeerd:
  • SoftwareDistribution weggegooid
  • Store cache gecleand
  • Apps toegang gegeven tot locatie
  • Allerhande permissies gefixt
  • Te kleine EFI system partition vergroot
  • Register opgeschoond
  • Incompatibele programma's verwijderd
Tot nu toe heeft niets het gewenste resultaat. Zodra ik meer weet, laat ik wat weten. Als iemand de oplossing weet, hoor ik het graag.

Acer X3470 met laatste BIOS van 20-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

*bump*

Oorzaak/oplossing voor mijn foutcode gevonden:

De update kan niet overweg met userprofiles die niet op dezelfde partitie als Windows staan. Windows staat hier op een 30gig SSD en omdat zelfs de niet verplaatsbare application/temp files vrij groot kunnen worden heb ik via een junction link mijn profiel op men grotere schijf gezet terwijl voor alle andere applicaties het nog steeds gewoon op de C: schijf lijkt te staan.
Ik heb een nieuwe account aangemaakt die wel gewoon op mijn C: schijf staat, daarop ingelogd en de junction verwijderd. Nu lukte de update wel probleemloos.
Na de update heb ik de junction opnieuw aangemaakt en kon ik terug inloggen op men hoofdaccount. Nu draai ik dus succesvol 8.1 :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Pagina: 1