Beste,
Ik zit een beetje met een vreemd probleem, de situatie is als volgt:
Ik heb een adsl verbinding van Telfort met het volgende modem zyxel P-2602HW-D1A, hierop heb ik ingesteld dat alle firewall logs doorgemaild worden naar mijn mailbox en nu zie ik de laatste dagen dat er continue een ip verbinding probeert te maken via telnet. Het gaat om dit ip-adres 82.171.140.44.
Nu heb ik uit voorzorg maar even een rule gemaakt in de zyxel dat al het verkeer van dit ip Reject wordt, nu zie ik netjes in mijn mail dat het verkeer Rejected wordt:
Ik zit een beetje met een vreemd probleem, de situatie is als volgt:
Ik heb een adsl verbinding van Telfort met het volgende modem zyxel P-2602HW-D1A, hierop heb ik ingesteld dat alle firewall logs doorgemaild worden naar mijn mailbox en nu zie ik de laatste dagen dat er continue een ip verbinding probeert te maken via telnet. Het gaat om dit ip-adres 82.171.140.44.
Nu heb ik uit voorzorg maar even een rule gemaakt in de zyxel dat al het verkeer van dit ip Reject wordt, nu zie ik netjes in mijn mail dat het verkeer Rejected wordt:
No. Time Source IP Destination IP Note
1|10/17/2013 18:52:41 |82.171.140.44:51577 |MIJN-IP:23 |ACCESS REJECTED
Firewall rule match: TCP (W to W/PRESTIGE, rule:2)
End of Alert
Toch vraag ik me af wat dit is, ik heb even een tracert naar dit ip gedaan en zie dat het ook een telfort adres is. Als ik het ip in de browser in geef kom ik op een beveiligde OpenWebif. pagina. Weet iemand waarom ik dit in de logs zie en is dit een aanval ? ik krijg de melding ongeveer elk kwartier.No. Time Source IP Destination IP Note
1|10/17/2013 18:38:41 |82.171.140.44:42444 |MIJN-IP:23 |ACCESS REJECTED
Firewall rule match: TCP (W to W/PRESTIGE, rule:2)
End of Alert