Ik zit al een tijdje te twijfelen om mijn Coolermaster 412S te vervangen voor "waterkoeling", en dan bedoel ik zo'n setje van Corsair of Coolermaster. Ik wil geen "echte" waterkoeling aangezien ik dat te duur vind.
Ik twijfel tussen de onderstaande:
pricewatch: Corsair Hydro H100i
pricewatch: Cooler Master Seidon 240M
pricewatch: Cooler Master Eisberg 240L Prestige
De koeling komt boven in mijn Bitfenix Prodigy en daar past maximaal 2x120mm.
Het is de bedoeling dat mijn CPU met een redelijke overklok goed gekoeld kan worden door een van deze waterkoelers. Ik heb nu een i5 4670k op 4.3ghz lopen en mijn 412s houd hem net onder de 82 graden onder 100% load.
Daarnaast wil ik de koeling gaan plaatsen in Push/Pull opstelling en zou graag willen weten welke fans ik daar het beste voor kan gebruiken, heb gelezen dat de meegeleverde fans nogal luidruchtig zijn.
Verder heb al een aantal reviews gelezen en alle 3 scoren goed maar welke raden jullie aan?
Prijs/Kwaliteit, beste pomp, garantie...
2e reden om over te stappen naar waterkoeling is omdat ik dan high profile geheugen kan gebruiken aangezien er geen groot koelblok meer aanwezig is..
Weet je een andere waterkoeler die beter is dan de bovenstaande hoor ik het graag.
Ik twijfel tussen de onderstaande:
pricewatch: Corsair Hydro H100i
pricewatch: Cooler Master Seidon 240M
pricewatch: Cooler Master Eisberg 240L Prestige
De koeling komt boven in mijn Bitfenix Prodigy en daar past maximaal 2x120mm.
Het is de bedoeling dat mijn CPU met een redelijke overklok goed gekoeld kan worden door een van deze waterkoelers. Ik heb nu een i5 4670k op 4.3ghz lopen en mijn 412s houd hem net onder de 82 graden onder 100% load.
Daarnaast wil ik de koeling gaan plaatsen in Push/Pull opstelling en zou graag willen weten welke fans ik daar het beste voor kan gebruiken, heb gelezen dat de meegeleverde fans nogal luidruchtig zijn.
Verder heb al een aantal reviews gelezen en alle 3 scoren goed maar welke raden jullie aan?
Prijs/Kwaliteit, beste pomp, garantie...
2e reden om over te stappen naar waterkoeling is omdat ik dan high profile geheugen kan gebruiken aangezien er geen groot koelblok meer aanwezig is..
Weet je een andere waterkoeler die beter is dan de bovenstaande hoor ik het graag.
[ Voor 5% gewijzigd door DM89 op 17-10-2013 19:42 ]