[W7] Crash tijdens het installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troqdog
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Goedenavond,

Ik heb laatst een Asus laptop aangeschaft met windows 8, maar ik wil hier graag windows 7 op hebben.
Heb een legale OEM versie gekocht en geinstalleerd, nadat ik de SSD naar MBR heb omgezet.

Na een tijd moest ging er iets defect en moest hij naar Asus. Probleem was opgelost echter hebben ze weer Windows 8 gepreinstalled, dit zelfs op de hdd en niet de ssd.

Echter nu krijg ik problemen met het installeren van windows 7. Iedere keer dat ik het probeer crashed/blijft hij hangen tijdens het installeren. Het gebeurd nadat je de loading files balk 2 keer naar 100% ziet gaan en daarna de windows logo ziet (bij deze logo crasht hij en doet hij niets meer).

DIt gebeurd als ik de installatie start via Windows 8 of via het opstarten van de dvd.

Volgende dingen heb ik al geprobeerd:
  • Andere windows 7 dvd getest.
  • Externe dvd speler gebruikt.
  • Geheugen getest met memtest86, 4 passes geen errors.
  • Installatie op de SSD en HDD.
  • GPT of MBR status van de schijven.
Windows 8 loopt trouwens gewoon soepel en ondervind hier geen problemen.
Ik kom er niet meer uit en alle hulp/tips zijn gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Voor de duidelijkheid, je probeert je OS te installeren of de SSD of gewone HD? Of zit er maar 1 HD/SSD in de laptop op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Indien HD eerst de SSD uitschakelen in je bios, andersom geldt dit natuurlijk ook!

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troqdog
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik probeer het op de SSD te krijgen. Het is een 24GB scandisk SSD en ik heb het al geprobeerd door de normale hdd er fysiek uit te halen, maar dit leverde dezelfde resultaat op.

Voor een test of het aan de SSD lag heb ik ook geprobeerd om windows op mijn HD te proberen.