Windows 7 x64 en muis/game problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Beste medetweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

ff pc specs:

MB: Gigabyte p35-ds3
CPU: Q6600 (@ 3.0 GHZ)
MEM: 4x 2GB HyperX 1066 (ddr2)
GRAKA: HD 6950 XFX 2GB
muis en toetsenbord: Logitech g500 en g15v1

Verhaal:

Heb sinds 15-10-2013 een compleet nieuwe Windows 7 ultimate x64 installatie gedaan en daarna gelijk alle updates die er waren ook gelijk geinstalleerd (dit heeft mij 3 x opnieuw opstarten gekost en ongeveer een half uurtje tijd)

Maar alles verliep goed dus vervolgens steam en rift geinstalleerd om weer eens te gaan gamen.

Het gamen lukt in rift goed, maar als ik bij dit spel even alt+tab doe dan kom ik op mijn desktop en gaat mij muis zoooo raar doen, heel erg vaag gaat tie bewegen.. Zo vaag dat als ik iets wil aanklikken dat ik wel 3 x misklik (bijvoorbeeld bij minimalizeren of afsluiten van broswer)

Echter als ik RIFT afsluit, dan loopt alles weer soepel

---------------

Met COD is dit anders, want zelfs dan tijdens het spelen doet mijn muis het raar en lukt schieten echt niet meer goed.

Dit was voor mijn nieuwe installatie echter niet en ik denk dat ik iets over de hoofd zie

Onderzoek:

via google leverde het weinig op, behalve dat ik veel dingen kon testen maar dit heeft bij mijn geen nut aangezien ik geen ingame problemen heb en dat mijn ram + cpu beide onder de 40% zitten en cpu max 60 @ 70 % worden belast bij grote spellen (zoals crysis 3)

Uitgeprobeerd:

Wat heb ik zelf al allemaal geprobeerd ? :

1. Logitech software gedeinstalleerd en vervolgens opnieuw geinstalleerd (probleem bleef)
2. Windows index laten checken (score onderaan post)
3. Microsoft C++ (2005 tot 2012) geinstalleerd en deinstalleerd en vervolgens opnieuw geinstalleerd (heeft niet geholpen)
4. Drivers allemaal gechecked (heb wel de Beta drivers 13.11 maar dit had ik voor de nieuwe installatie ook en toen echter geen problemen ondervonden)

Ik ben eigelijk ten einde raad en weet ff niet meer wat ik nog meer kan doen.

Voor de duidelijkheid, in rift kan ik alles doen maar als ik alt+tab doe en naar desktop ga dan gaat mijn muis raar doen.. Ga ik echter weer terug naar RIFT dan werkt mijn muis wel. Bij COD merk ik gewoon dat mijn muis raar doet net zoals ik bij mijn dekstop heb als ik bij rift alt+tab doe.

Ik hoop dat het duidelijk is en hoop dat iemand mijn reddende engel kan zijn.

Mvg

Mickel (aka Soundstorm2010)

(PS.. windows index score:

CPU: 7.3
RAM: 7.3
GRAF: 7.8
Weergave: 7.8
HDD: 7.2

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 14:15
En als je de logitech software helemaal niet installeert? gewoon met de default windows driver?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zat er daarvoor ook al Win7 op, of een ander OS?
Verder: toevallig toetsenbord en muis anders aangesoten dan voorheen, dwz: op anders USB poorten? Kan zijn dat de USB hun het niet helemaal trekt, probeer eens een ander USB poortje voor een van beiden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
@haarbal: Nee nog niet geprobeerd

@Eagle:

Nee zelfde versie OS en zelfde updates... Alle poorten achter op mijn mb zijn usb 2.0 en heb verders niks anders gedaan.. gewoon alles gewist en vervolgens nieuwe windows opgezet.

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
@haarbal: Drivers (software van logitech) gedeinstalleerd maar het werkt niet.

Ook wat ik ben achter gekomen. Als ik mijn PC opnieuw opstart en dan rift op start en blijf spelen is er niks aan de hand. Maar zodra ik 1x ALT+TAB heb gedaan dan doet mijn muis raar zweven op de desktop maar ook als ik daarna weer terug ga naar RIFT.. Mocht ik echter het spel toch sluiten, dan blijft mijn muis gewoon normaal doen (als ik geen spel heb lopen op de achtergrond dan)

Dit is ook zo in andere spellen.. Muis is nu 5 maanden oud en heeft altijd netjes gewerkt voor de nieuwe installatie.. Ik denk dat ik iets mis qua software/updates/enzovoort.. maja daarom vraag ik ook even om jullie hulp :)

[ Voor 19% gewijzigd door Soundstorm2010 op 17-10-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Soundstorm2010 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:47:
@haarbal: Nee nog niet geprobeerd

@Eagle:

Nee zelfde versie OS en zelfde updates... Alle poorten achter op mijn mb zijn usb 2.0 en heb verders niks anders gedaan.. gewoon alles gewist en vervolgens nieuwe windows opgezet.
Dat bedoel ik niet ;)
Tuurlijk zijn je poorten allemaal USB2.0. Maar intern heb je een aantal USB HUB's. Check maar in je device management hoe het precies met de aansluitingen zit. Een interne USB HUB kan per 2 aansluitingen max 500mA leveren. Als je keyboard en muis samen meer dan dat vragen en ze zitten op dezelfde interne hub, dan kan dat dus potentieel mis gaan.
Dus wellicht is de oplossing vrij simpel: gewoon een van beiden op een andere aansluiting zetten. Met webcams heb je soms ook dat euvel. Maar dat weet je snel genoeg: check je apparaatbeheer, en dan de indeling op verbinding laten weergeven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Heb van alles geprobeerd.. Maar @Eagle

ik denk dat ik misschien een kwestie weet over mijn probleem...

Mijn windows 7 is nog een oude, en daar bedoel ik mee dat ik nog sp1 en alle andere updates (ja zijn een hoop) moet installeren..

Aangezien ik een SSD heb had ik zoiets van tijdens deze updates ben ik gewoon bezig gegaan met andere dingen te installeren... Dit ook voordat de update voor SP1 moest downloaden en installeren..

Heb echter toen niet veel problemen gehad maar misschien nu wel.. Zou dat het probleem zijn geweest ?

Mijn vermoedens zeggen van wel, dus morgen maar eens proberen om eerst alles te installeren voordat ik ook maar 1 prog/game zal installeren.. Kijken of dat het oplost.. mocht dat het probleem zijn geweest dan weet ik genoeg en zal ik ook deze topic verwijderen.

Mocht echter iemand anders nog een oplossing hebben voor die tijd, dan hoor ik dat graag natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tsja, als je de hle meuk door elkaar geinstalleerd hebt, en SP1 dwars door de andere updates is gegaan, zou ik dat niet als bevordelijk beschouwen.
Persoonlijk heb ik WIn7 + SP1 en verder geen updates. MS kan me wat, ik bepaal zelf wel of ik iets nodig heb of niet. Automatische updates mag hooguit notifyen - en dan zet ik hem zo dat ik het niet wil weten :P

Als ik jou was zou ik een verse install overwegen. Al was het allen maar om updates dwars door elkaar uit te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
Ik ben nu bezig met een nieuwe installatie (windows 7 ultimate sp1 gedownload) om het ff te testen.. verders alle update geinstallerd a.t.m.... Ben nu bezig met installatie rift zonder videocard drivers (ook om te testen Zie edit 1) en te kijken wat dat doet...

Heb eventueel nog andere plaatjes voor meer info maar die plaats ik pas als ik (alles heb geinstallerd wat voorheen ook was) en te kijken waar het fout gaat..

Bedankt voor de informatie zover maar had zelf ook al iets dat er toen iets fouts ging.. maar wist niet dat het zoveel soep in het eten zou brengen (problemen met zich mee bracht)

Ben nu bezig maar 18 gb qua spel is niet zo snel binnen (al hoewel 11 min voor 15.7 gb niet veel is)

Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval :)

*edit 1:

Blijkbaar wilt (RIFT) toch weten waar de videokaart is, want hij begint te zeuren, ook al is tie nog bezig met dingen uitpakken, kan hem wel spelen maar daarna krijg ik gelijk fout melding - Wat ook logisch is aangezien hij windows 7 drivers van video niet ziet als echte gratishe kaart 8)7

Edit 2

Ok... nadat ik windows 7 opnieuw heb geinstallerd (win 7 x64 sp1 + updates) en rift heb geinstalleerd.. Heb ik de videokaart drivers geinstalleerd en opnieuw op gestart.. Dit heeft blijkbaar gewerkt want nu heb ik dus geen last meer van het probleem wat ik had (kijk naar TS start)..

echter ga ik nu dus ook andere software installeren maar eerst ff wat images die misschien iemands kan helpen:

Apparaat beheer na nieuwe installatie (zonder software of wat dan ook)
http://imageshack.us/photo/my-images/22/d3be.jpg/

software geinstalleerd op nieuwe windows:
http://imageshack.us/photo/my-images/51/ly6l.jpg

Updates voordat ik begon aan installatie rift of grafische kaart installatie:
http://imageshack.us/photo/my-images/201/nmz8.jpg/

TIP 3

Wacht de updates af voordat je maar ook wat installeerd.. kan je veel moeite schelen als ik.. Hoop dat iemand ooit hier iets aan heeft en wil @The Eagle en andere bedanken voor het meedenken aan een eventuele op lossing.. Bij deze mag deze topic op een slotje en wie weet kan iemand ooit iets er mee

Edit 3:

Heb echter nooit problemen hier mee gehad maar nu wel.. bedankt voor de hulp en zal dit voortaan in mijn hoofd houden.. Echter vreemd dat ik dit bij mijn vorige windows 7 (die van dik 1 1/2 jaar geleden) niet heb gehad, terwijl ik ook toen dingen mee had geinstalleerd tijdens updates.. Zo zie je maar weer dat het niet altijd goed kan gaan of wilt gaan.. Bedankt voor jullie hulp medetweakers :)

Edit 4:

OK.. volgende gedaan.. Eerst windows opnieuw geinstalleerd en vervolgens gewacht op alle update op dat moment.. Vervolgens update je je videokaart drivers met die van amd/nvidea.. start opnieuw op en ga je games installeren (niet spelen) vervolgens updates van windows en daarna opnieuw opstarten... daarna kon ik de rest installeren zonder gezeur dus vanaf daar ben je vrij te doen wat je wilt installeren.. thanks @eagle.. je had gelijk had nooit iets moeten installeren tijdens die sp1 update..All doet leert men 8) :) _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Soundstorm2010 op 22-10-2013 04:42 ]

Pagina: 1